Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@23:32:41 GMT

افشاگری فلاحت پیشه از مافیای قاچاق

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۲۵۹۶

افشاگری فلاحت پیشه از مافیای قاچاق

خبرگزاری تسنیم: حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در نشست مطالبه‌گرانه دانشجویان دانشگاه اراک با اشاره به سیاست‌های دولت اظهار داشت: هم‌اکنون در دوران برجام پسا ترامپ به‌سر می‌بریم که برای کشور ما یک دوران ویژه‌ای است، این دوران در نوع نگاه به کشور و سیاست‌های سیاستمداران بسیار مهم است، جمهوری اسلامی ایران کشوری است که ۴۰ سال پیش زا انقلاب از قلمرو استراتژیک آمریکا خارج شد و از ۴۰ سال پیش هم تلاش می‌شود تا به درون قلمرو استراتژیک آمریکا بازگردد، سیاست‌هایی شکل گرفته و انتقاد‌هایی داشته‌ایم، اما خوب کشور پیشرفت‌هایی هم داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:این کشور و این نظام تصمیم گرفت که با مجموعه کشور‌های غربی و قدرت‌های شرقی و غربی و سازمان‌های دارای قدرت در قالب سازمان ملل متحد مذاکره کند و برجام امضا شد، وقتی برجام امضا شد ایران تعدیل‌ها و تاخیر‌هایی را در برنامه‌های خود پذیرفت در عوض تحریم‌هایی که در قالب هفت قطعنامه‌ای شورای امنیت علیه ایران صادر شده بود برداشته شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران در یک هزار و ۲۴۸ مورد تحریم شده بود که با امضای برجام ۹۱۵ مورد آن برداشته شد و قرار بود براساس یک برنامه زمان‌بندی شده در طی هشت سال برداشته شوند، وقتی ترامپ بر سر کار آمد یک راهبردی را در پیش گرفت که متفاوت با روسای جمهور گذشته آمریکا است، فضای فکری و سیاسی سیاستمداران کشور با آمریکا متفاوت است، آمریکا سعی دارد چهره قدرتمند خود را در دنیا حفظ کند و ایران هم به دنبال حفظ قدرت در منطقه است.

فلاحت‌پیشه بیان کرد: ترامپ کسی بود که راهبرد خود را کلا تغییر دارد، شخصا او را کسی می‌دانم که از قدرت و نفوذ خود در راستای افزایش ثروت برای حفظ قدرت بهره می‌گیرد، اعتقادی به دیوانه بودن ترامپ ندارم، زیرا او در راستای منافع ملی خود عمل می‌کند.

وی ادامه داد: سیاست‌های ترامپ در برابر ایران این گونه است که اعتقاد دارد به ایران امتیازات زیادی داده شده و ایران مناسبات خود را با اروپا پیش می‌برد و آمریکا بهره‌ای از مناسبات ایران نمی‌برد، بعد از برجام ایران ۷۰ میلیارد دلار موافقت‌نامه با اروپا امضا کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به fatf عنوان کرد: در سر این موضوع دو دیدگاه وجود دارد، یک عده که مخالف این موضوع هستند و اعتقاد دارند که به کشور‌های غربی و فلان اعتماد کردیم و آن‌ها زیر برجام زدند، عده دیگر که من هم موافق آن‌ها هستم با این موضوع موافق هستند، اعتقاد داریم fatf و cft با برجام متفاوت است، زیرا برجام چانه‌زنی متقابل بود و دو طرفه بود و امتیاز می‌دادیم در عوً امتیاز می‌گرفتیم، fatf فیفای بانک‌ها است و ۲۰۵ کشور مثل عراق، افغانستان، سوریه و ... عضو آن هستند و تنها ایران و کره‌شمالی عضو آن نیست.

فلاحت‌پیشه خاطر نشان کرد: نمی‌توانیم خود تحریمی کنیم، کشور تلاش دارد سیاست‌های ضد تحریمی را در داخل براساس خود اتکایی و خود اشتغالی اجرا کند.

وی با اشاره به شفاف‌سازی آرا گفت: من طرح‌های شفافیتی را امضا نکردم، اما به آن‌ها رای دادم، روزانه نزدیک به ۱۱ مصاحبه انجام می‌دهم و موضع خود را در زمینه‌های مختلف بیان و تاوان آن را هم پس می‌دهم، ۱۷۰ تا ۱۸۰ نفر این طرح را امضا کردند، اما تنها ۸۰ رای آورد، باید از نمایندگان مجلس ساکت این سوال را پرسید، حواستان باشد مسائل حاشیه‌ای گمراهتان نکند، دولت‌مرد نباید از پاسخگویی وشفافیت بترسد، شفافیت در دنیای امروز نه تنها ملی بلکه فرا ملی شده است، در دنیای امروز باید از رفتار خود به‌عنوان آبروی یک ملت دفاع کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث fatf که فیفای بانک‌ها است، مذاکراتی با چین، روسیه و ... در زمینه عزم سیاسی دولت ایران برای حفظ مناسبات با آن‌ها و ادامه همکاری داشتم، تا زمانی که ۴۱ ابهام پاسخ داده نشود نمی‌توانیم کار کنیم، به این ترتیب یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفتی که در بودجه پیش‌بینی شده است را نمی‌توانیم به‌فروش برسانیم، بعد چگونه در زمینه اشتغال و رفع بیکاری و ... تلاش کنیم.

فلاحت‌پیشه بیان کرد: جالب است همان‌هایی که ادعای فقر و بیکاری مردم را داشته و به دولت مجلس می‌کوبند همان‌هایی هستند که تلاش می‌کنند نتوانیم یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت را بفروشیم، من نماینده آن مردم گرسنه، بیکار هستم، برای ما مردم و مسائل مربوط به آن‌ها مهم است، براساس درآمد ناخالص داخلی ایران اقتصاد ۱۸ دنیا است، داشتن جایگاه بدون همکاری و داشتن مراودات، نمی‌تواند کاری را پیش ببرد، این واقعیتی است که باید گفته شود.

وی با اشاره به پول‌شویی ادامه داد: واقعیت این است که گردش مالی در حوزه مواد مخدر ۱۹۹ هزار میلیارد تومان است، این رقم برابر پنج تا ۶ سال اعتبارات عمرانی کشور است، در این زمینه حتما مافیایی وجود دارد، پول تمام قاچاقی که از مرز‌ها انجام می‌شود به جیب ملت و به جیب دولت نمی‌رود، وظیفه ما قانون‌گذاری است، قانونی که بتواند اداره مملکت را شیشه‌ای کند، یعنی همه موارد برای مردم مشخص و آشکار باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق دریافتی خود گفت: من از دانشگاه علامه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنم، نان عقل و تخصص خود را می‌خورم، نه چپ هستم و نه راست، بلکه در چهار وری که در مجلس شرکت کردم مستقل بودم، ماهیت دانشگاه بر داشتن آگاهی و حقیقت است، نباید بر بنیاد‌های اختلافی دیوار ساخت، برجام مورد امضا کل نظام است.

فلاحت‌پیشه اضافه کرد: بعد از برجام چندین موافق‌های بین‌المللی شکست، تحریم‌های زیادی بازگشت، به هواپیما‌های کشور در کشور‌های خارجی سوخت نمی‌دهند، سیاست من تنش‌زدایی و اعتقاد من دفاع از حقوق این ملت است، دشمنان برای ناموس ایران و ضایع کردن آن برنامه چیده‌اند، منافع ملی برای ما اصل است.

وی عنوان کرد: به‌ازای هر یک میلیارد تومانی که از قاچاق کالا به جیب قاچاقچیان می‌رود تنها ۹ میلیون تومان به کوله‌بر می‌رسد، در قانون برنامه و بودجه در زمینه مسائلی مثل بیمه و ساماندهی کوله‌بران و ... مطرح و فراکسیون حمایت آن‌ها شکل گرفته است، در طول ۶ انتصاب خود، هیچ سفر خارجی نرفته‌ام بلکه به تمام مرز‌های کشور سفر و موارد را از نزدیک مشاهده کردم و سه‌شنبه هم به چابهار سفر می‌کنم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌های خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که باید پتانسیل‌های کشور‌های مرزی، همجوار و چند کشور را سامان دهیم، این نیست که کشور تنها معطل اروپا باشد، مراودات ما با کشور عراق پنج برابر مراودات نفتی ما با ۲۸ کشور اروپایی است، اما این موضوع دیده نمی‌شود، در بسیاری از موارد جاده‌های خاکی است و مرزداران ما بدون آب، برق و گاز هستند، هم‌اکنون صادرات غیر نفتی کشور بالاتر از صادرات نفتی بیشتر است.

فلاحت‌پیشه اضافه کرد: سران سه قوه کار‌هایی را برای مقابله با تحریم انجام می‌دهند، اما موضوع سیاست‌های همین گونه است، قرار نیست که تعامل نداشته باشیم، در قطع‌نامه‌های گذشته قرار بود کشور‌ها به سازمان ملل برای آسیب‌رساندن به ایران گزارش دهند، اما هم‌اکنون تنها کشور‌هایی که با آمریکا مراودات دارند باید به خزانه آمریکا گزارش دهند، سیاست ما با آمریکا جلوگیری از گسترش بحران است.

منبع: فردا

کلیدواژه: گردش مالی مواد مخدر مافیای قاچاق فلاحت پیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴

یک رسانه آمریکایی به افشای تعداد گاف‌هایی که از جو بایدن در برابر انظار عمومی سر زده است، پرداخت.

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی «دیلی کالر» فاش کرد دستیاران کاخ سفید در مدت گذشته از سال جاری میلادی تا کنون نزدیک به ۱۵۰ بار مجبور به تصحیح گاف‌هایی که از جو بایدن در اظهارات علنی سر زده، شده‌اند.

به نوشته این پایگاه اینترنتی تجزیه و تحلیل متون صحبت‌های بایدن در کاخ سفید نشان داده «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مدت گذشته از سال ۲۰۲۴ به حدی در بیانات علنی خود گاف داده که دستیاران او دست کم ۱۴۸ بار مجبور به تصحیح اشتباهات او شده‌اند.

این بررسی انجام شده توسط دیلی کالر که روز دوشنبه منتشر شد مشخص کرد که بایدن به طور میانگین در هر روز از سال ۲۰۲۴ بیش از یک بار گاف داده که رقم دقیق آن معادل ۱.۳ گاف در هر روز می‌شود. این رسانه به تحلیل ۱۱۸ بیانیه، سخنرانی و گفتگوی مطبوعاتی جو بایدن در ۲۰۲۴ که از سوی کارمندان کاخ سفید تصحیح و توسط این نهاد صادر شده، پرداخته است.

دیلی کالر نوشته است، دسته‌بندی مواردی که در صحبت‌های بایدن تصحیح شده‌اند شامل اشتباه در بیان حقایق، اضافه کردن لغاتی که باید بیان می‌شدند و تغییر کامل منظور اظهار نظرهای او می‌شوند.

به عنوان مثال یک مورد از گافهای بایدن مربوط به زمانی است که گفت «هر آمریکایی» ضد بیمه درمانی موسوم به «برنامه نجات آمریکا» رای داد، در حالی که در اینجا منظور بایدن «هر جمهوریخواه» بوده است. در یک مورد دیگر بایدن در یک جمله اظهار کرد «از تهدید علیه دموکراسی باید دفاع شود» در حالی که باید می‌گفت «باید بر تهدید علیه دموکراسی غلبه شود.»

سخنرانی سراسری سالانه بایدن موسوم به سخنرانی «وضعیت اتحاد» در ماه مارس نیز ۱۴ مورد تصحیحی داشته است.

اشتباهات بایدن در بیان حقایق شامل این ادعای او که «۷۲۰ میلیون آمریکایی» (بیش از ۲ برابر جمعیت این کشور) واکسن‌های کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند، می‌شود. در یک مقطع دیگر بایدن به اتفاق رخ داده برای یک زن در ایالت جورجیا که توسط یک مهاجر غیرقانونی کشته شد اشاره کرد و جمهوریخواهان او را تحت فشار گذاشتند که «اسم او را بگو» و بایدن به اشتباه نام او را «لینکن» ذکر کرد در حالی که نام درست وی «لیکن» بود. او همچنین در یک مقطع دیگر به اشتباه درباره عبارت «سالمندان مبتلا به معلولیت» گفت «سالمندان مبتلا به دیابت»!

دیلی کالر گفت، خیلی از تصحیح‌هایی که تاثیری در منظور ایراد شده از سوی بایدن نداشته‌اند را حساب نکرده که شامل اضافه کردن یک حرف s به انتهای یک نام یا اضافه کردن کلمه‌ای که برای شفافیت ضروری بوده، می‌شوند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • دروغگویی BBC برای خون‌شویی