Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، محمد فرجود در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تهران هوشمند با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه هوشمندسازی تهران  طی نه ماه گذشته گفت: در گام اول حرکت به سمت شهر هوشمند بر حل چالش‌های شهر متمرکز شدیم و با اخذ نظر مشاوران حوزه و مدیران ارشد شهرداری راهبردهای کلان شهر هوشمند در تهران مشخص کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استفاده از تجربه‌های جهانی در حوزه هوشمندسازی شهر ادامه داد:  همکاری‌های بین‌‌المللی را در این حوزه مورد بررسی قرار دادیم و تعاریفل خود درباره شهر  هوشمند را  در قالب نشست‌ها، همایش‌ها و... به ذی‌نفعان ارائه کردیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان را گرد هم آوردیم تا شهر تهران مسیر هوشمندسازی را  بدون  نظر ذی نفعان و کارشناسان طی نکرده باشد.

وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی در برنامه سوم شهرداری تهران مد نظر قرار گرفته است،  عنوان کرد: ما در مسیری که طی کردیم  آموختیم مهم‌ترین رکن هوشمندسازی شهر مشارکت شهروندان در تصمیم‌گیری‌های شهری است که در این زمینه سامانه‌ای را طراحی کردیم.

فرجود با تأکید بر اینکه نوآوری شهری نیاز به حمایت دارد، خاطرنشان کرد: از ظرفیت  استارتاپ‌ها و دانشگاه‌ها برای هوشمندسازی  شهر  بهره برده‌ایم و در حال حاضر نیز مجموعه‌ای از  پروژه‌های اجرایی در دستور کار تهران هوشمند قرار دارد.

 

خبرنگار: شادی مکی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تصمیم گیری های شهرداری شهرداری تهران فناوری مد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه‌ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • هوشمندسازی ۴ پارکینگ هسته مرکزی شهر قم
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم