Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه همایش تهران هوشمند افزود: کم کم مسائل مربوط به شهر هوشمند در بخش های مختلف مطرح و به صورت شعاری در خصوص آن حرف هایی زده شده اما در عمل خیلی موفق نبوده ایم.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه های مختلف از جمله تهران من و با هم اظهارداشت: طرح ترافیک جدید که توسط معاون حمل و نقل و ترافیک طراحی شده و روی آن پافشاری می‌کنند نیز از جمله اقدامات انجام شده در حوزه شهر هوشمند است که البته این اقدامات می‌تواند موجب درآمد پایدار نیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درخواست کرد همانطور که برای راه اندازی این سامانه فکر، تلاش و هزینه می کنند به فکر درآمدزایی از اینگونه فعالیت ها نیز باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد:این سامانه ها نباید پس از طراحی به اندازه کافی کاربر نداشته و به فکر درآمدزایی نباشند.
هاشمی با اشاره به ایجاد هزاران کیلومتر فیبر نوری در پایتخت تصریح کرد: گاهی دیده می‌شود سر تیر برق ها نیز شی گردی درست و آویزان کرده اند بدون اینکه عوارض آن را به شهرداری پرداخت کنند.
وی یادآورشد: اخذ عوارض اینگونه اتصالات می‌تواند موجب درآمدزایی شود.
هاشمی با اشاره به راه‌اندازی سامانه های مختلف برای مدیریت شهر از شهرداری تهران درخواست کرد فهرست سامانه های مدیریت شهری و اتوماسیون اداری را به شورا ارسال کنند تا به روز بودن، قابل استفاده بودن و کارایی این سامانه ها بررسی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فعالیت های مربوط به شهر هوشمند در پایتخت شکل گرفته است اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه کسب و کار آنلاین بیش از 100 شرکت فعالیت دارند که لازم است به سبک قانونی از آنها حمایت شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است به این گونه شرکت‌ها مجوز اعطا شود باید عاقلانه رفتار شود به گونه ای که باعث از بین رفتن فعالیت آنها نشود و از طرف دیگر قانونمند فعالیت کنند‌.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت همراه سازی مردم در اجرای شهر هوشمند گفت: باید مردم در جریان فعالیت ها قرار گیرند و علاقه آنها نسبت به استفاده از این سامانه ها افزایش یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شفافیت و آگاهی افکار عمومی از فعالیت‌ها در شهر شعار لیست امید بود افزود: باید حمایت بی سابقه مردم را داشته باشیم و مسیری را طراحی کنیم که شعارهای داده شده اجرا شود.
دومین همایش تهران هوشمند به مدت دو روز در برج میلاد در حال برگزاریست.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف برج میلاد پایتخت درآمد رئیس شورای اسلامی شهر فناوری اطلاعات و ارتباطات منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس

با اعلام هواشناسی استان یزد مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در استان، بارش تگرگ در منطقه شکار ممنوع مرور میبد شروع شد.

به همچنین به دلیل بارش شدید باران جاده چادرملو  دچار سیل شد.

روز گذشته مدیرکل مدیریت بحران استان یزد  اعلام کرد؛ دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران استان در حالت آماده‌باش هستند.

وی همچنین در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان یزد هم اعلام کرد؛ سامانه بارشی تا بعدازظهر پنجشنبه در استان به فعالیت ادامه می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • تولید سامانه هوشمند تجهیزات ساختمانی
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران