Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰»؛ علی قربانی با اشاره به استقبال گسترده فیلمسازان و تهیه کنندگان بخش سینمای کوتاه از این جشنواره افزود: دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» اسفند امسال در کشور برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا آخر دی فرصت دارند آثارشان را برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اخلاق، سبک زندگی و خانواده مهم‌ترین رویکرد جشنواره «فیلم ۱۰۰» حوزه هنری است. امیدواریم با بهره‌گیری از تجربه دوره‌های گذشته حرکت مناسب و متفاوتی را رقم بزنیم.

دبیر جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» با اشاره به اهمیت و جایگاه تولیدات کوتاه و فیلم‌های ثانیه‌ای در جامعه امروز گفت: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که نیازمند اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ اخلاق مداری در جامعه هستیم، متأسفانه برخی قسمت‌های جامعه ما از بی‌اخلاقی رنج می‌برد، به عنوان مثال بی‌اخلاقی در آپارتمان نشینی، بی‌اخلاقی در رانندگی و برخی مناسبات روزمره؛ وظیفه هنرمندان و سینماگران است روی اخلاق جامعه کار کنند.

قربانی با بیان اینکه سینمای اخلاق سینمای تذکر است و باید روی مخاطب تأثیرگذار باشد، افزود: سینما به عنوان رسانه‌ای نافذ، مروج و تأثیرگذار بدون شک، در ترویج بسیاری از هنجار‌های اجتماعی و نکات اخلاقی می‌تواند نقش آفرین و تعیین‌کننده باشد، مشکل بی‌اخلاقی در جامعه ما از طریق سینما حل می‌شود و به ویژه، سینمای کوتاه یا ۱۰۰ ثانیه‌ای تأثیر خوبی در اشاعه اخلاقیات دارد.

وی این گونه آثار را برای شرایط امروز جامعه مفیدتر و مؤثرتر خواند و گفت: در جامعه شتابان و عجول امروز که اوقات فراغت معنای واقعی‌اش را از دست داده است و چرخه سریع روند فعالیت و روزمرگی اجازه تمرکز و فراغت را نمی‌دهد ضریب وقت‌های خالی و حوصله مردم هم به شدت پایین آمده است، شاید از دلایل دوری بخش‌هایی از مردم با سینما همین باشد؛ در این شرایط، بسته‌های فرهنگی و تفریحی سهل الوصول و فیلم‌های کوتاه و ثانیه‌ای حرف اول را می‌زنند.

قربانی افزود: با رشد صنعت الکترونیک و توسعه فضا‌های مجازی و گسترش روزافزون دامنه شبکه‌های اجتماعی زندگی پیوندی ناگسستنی با این فضا‌ها دارد؛ پس بهترین، مؤثرترین و آگاهی‌بخش‌ترین محصول عرضه فیلم‌های کوتاه در این ظرفیت‌هاست، فیلم کوتاه نیاز جامعه امروز است و جشنواره فیلم ۱۰۰ نسبت به بسیاری از جشنواره‌های کشور با متن زندگی جامعه رابطه عمیق‌تر و کاربردی‌تری دارد.

دبیر جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» با بیان اینکه ۱۰۰ ثانیه‌ای در سینما برای ایجاد فضا‌های خبری، تبلیغی و ترویجی باید در خدمت بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌هایی نظیر راهنمایی رانندگی، بهزیستی و محیط زیست یا فدراسیون فوتبال قرار گیرد، گفت: هرکدام آن‌ها می‌توانند از طریق حمایت در تولید به این جشنواره حمایت کنند تا به واسطه ساخت فیلم‌ها، پیام‌های اخلاقی دستگاهشان به مردم انتقال پیدا کند.

قربانی با بیان اینکه در دوره دوازدهم این جشنواره در قالب بخش‌های مسابقه سینمای ۱۰۰ ثانیه‌ای ایران شامل بخش اصلی، بخش مسیر تجربه (مسابقه فیلم‌های مستند، داستانی و پویانمایی)، مسابقه سینمای ۱۰۰ ثانیه‌ای جهان در زمینه فیلم‌های داستانی، مستند و پویانمایی برگزار می‌شود، افزود: همزمان با سال حمایت از تولید ملی و حمایت از کالای ایران بخش ویژه جشنواره در این دوره به این موضوع اختصاص داده شده است.

وی گفت: حمایت از تولید ایرانی (ایران ساخت)، حمایت از تولید کالا و خدمت دانش‌بنیان ایرانی، فرهنگ تولید محصولات باکیفیت ایرانی، پویش ملی و حمایت مردمی از تولید کالا و خدمات دانش‌بنیان باکیفیت ایرانی، تأثیرات مخرب خرید کالا‌های خارجی، واردات بی‌رویه و غیرقانونی (قاچاق کالا)، معرفی کسب و کار‌های نوین و استارت‌آپ‌ها، تولید ثروت از علم و فنّاوری و معرفی اقتصاد دانش‌بنیان از موضوعاتی است که در این بخش ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد.

دبیرجشنواره «فیلم ۱۰۰»، اخلاق و سبک زندگی، ترویج مفاهیم اخلاقی همچون قانون‌مداری، گذشت، سعۀ صدر، ایثار، ترویج الگوی انسان انقلاب اسلامی، خانوادۀ الگوی ایرانی اسلامی، فرهنگ اصیل ایرانی و نگاه دوباره به زندگی و زدودن غبار روزمرگی از موضوعات این دوره جشنواره عنوان کرد و افزود: تلاشمان بر این بود تا سراغ موضوعات و مفاهیمی برویم که در جامعه معاصر کاربردی و اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره «فیلم ۱۰۰» با برنامه ریزی منسجم و بلندمدت در حال انجام است، گفت: خوشبختانه، از زمان انتشار فراخوان تا آخرین مهلت دریافت آثار یک بازه زمانی مناسب را پیش‌بینی کردیم که این تدبیر می‌تواند کمک کند تا علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در جشنواره با صبر و حوصله نسبت به تولید اثر یا آثارشان اقدام کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره تا دی فرصت دارند آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» به همت حوزه هنری اسفند امسال در تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم 100 اخلاق سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است

دادستان کل کشور گفت: با شناسایی افراد مستعد و تشکیل بانک اطلاعاتی از افراد جوان، مستعد و دارای قابلیت، رویکرد استفاده از نیروهای جوان، فاضل و انقلابی در سطح مدیریت در قوه قضاییه دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد، اظهار کرد: شناسایی نیروهای فاضل و مستعد در سطح کشور و به ویژه در بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها آغاز شده و با تشکیل بانک شایستگان، قوه قضاییه در آینده دارای یک ظرفیت عظیم و بی بدیل در سطوح مختلف خدمت و مدیریت است.

وی با اشاره به ابلاغ سند جدید تحول قوه قضاییه، تصریح کرد: هوشمندسازی و تسهیل ارائه خدمات، جلب رضایتمندی مردم، ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش مشارکت مردم در امور مرتبط با دستگاه قضایی از طریق تقویت نهادهای سازشی از تاکیدات سند تحول قوه قضاییه است.

دادستان کل کشور عنوان کرد: تقویت نهادهای سازشی در روستاها، بخش‌ها، و شهرها و استفاده از مسیرهای حل اختلاف موضوعی است که ضرورت دارد و باید مورد اهتمام باشد.

وی همچنین به خلاء قانون در برخی از وظایف قوه قضاییه و تأکیدات سند تحول اشاره کرد و گفت: عدم وجود قانون مصرح در برخی از موضوعات اساسی باعث عملکرد سلیقه‌ای و ورود قوی و یا ضعیف در برخی از مقام‌های قضایی شده است.

وی تأکید کرد: پیگیری قانون‌نگاری در برخی از شمول مهم، همچون حقوق عامه، تأمین آزادی‌های مشروع و برخی از تأکیدات سند تحول قوه قضاییه در دستور کار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی، با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف، تاکید کرد: راه حل برون رفت از مشکلات امروز جامعه، ایمان به شعار ما می‌توانیم است.

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز در این دیدار گفت: شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور یک اقدام مهم و ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: شناسایی نخبگان و جوانان متعهد یک الگوی کامل مدیریتی بود که در ابتدای انقلاب توسط شهید بهشتی انجام می‌شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد قوه قضاییه را اصل، پایه و ریشه در رابطه با اعتدال و اعتلای جامعه ذکر کرد و گفت: اگر دستگاه قضا در کشور خوب عمل کند یک جامعه هدفمند، قانونمدار و به‌هنجار شکل خواهد گرفت.

وی آموزش حقوق عمومی و موازین شهروندی توسط دستگاه قضایی به آحاد جامعه را ضروری دانست و یادآور شد: آموزش سبک زندگی، بایدها و نبایدهای حقوقی و موازین حقوق شهروندی به آحاد جامعه، از چالش‌های دستگاه قضایی کاسته و بر آرامش اجتماعی می‌افزاید.

وی انحصار به پشت میزنشینی یک مقام قضایی و رسیدگی صِرف به پرونده را به نقد گرفت و گفت: امروز باید یک مقام قضایی در بطن جامعه و در بین مردم باشد و اگر بی‌قانونی و انحرافی را دید، منشاء و علل شکل‌گیری مشکلات را دریابد و وارد عمل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • معرفی همراه اول به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی