Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@21:54:17 GMT

لاهیجان قطب تولید کلوچه‌های صادراتی کشور

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۲۷۸۶

​رئیس اتاق اصناف لاهیجان گفت: این شهرستان قطب تولید کیک، کلوچه و چای است که به کشورهای عراق، آذربایجان، امارات، ترکمنستان و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین‌نیا در جلسه صنعت لاهیجان گفت: در شهرستان هفت هزار و 500 واحد صنفی در قالب 26 اتحادیه فعالیت می‌کنند که سالیانه یک هزار و 400پروانه کسب توسط این اتاق صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 350 واحد صنفی فاقد پروانه نیز در این شهرستان شناسایی شده که برای آنها مجوز صادر می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خاطرنشان کرد: لاهیجان به عنوان قطب صنعتی استان به شمار می رود و در این بخش 99واحد صنعتی فعالیت دارند و تولید کیک، کلوچه و چای در لاهیجان به عنوان قطب تولید و صادرات است که به کشورهای عراق، آذربایجان، امارات، ترکمنستان و کشورهای آفریقایی صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هشت هزار و 800 شغل توسط واحدهای صنفی لاهیجان ایجاد شده و یک هزار و 38نفر در سال جاری در دوره های آموزشی این اداره شرکت کرده اند که دو نمایشگاه تخصصی عرضه کالا نیز در این شهرستان تشکیل شده است.

حسین‌نیا تصریح کرد: 11 هزار مورد بازرسی طی سال جاری در این شهرستان انجام و در این بازرسی ها 850متخلف شناسایی شده که 42مورد گشت مشترک با نیروی انتظامی و بهداشت نیز انجام شده است.

شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كلوچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حاجی حسینی در مراسم روز ملی گندم و نان که در شهرستان خاتم برگزار شد، با اشاره به اهمیت تولید گندم در کشور گفت: ما باید همچون تقویت نظامی کشور به تولید این محصول ارزشمند که در سبد غذایی مردم است باید توجه داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی خاتم هم تولید گندم در این شهرستان را افزایشی عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ تن گندم در شهرستان تولید و به سیلو‌های استان تحویل داده شد.

فتحی خاطرنشان ساخت: شهرستان خاتم در جذب و توزیع نهاده‌ها رتبه اول را داراست.

دیگر خبرها

  • محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • رشد تولید گندم در استان یزد
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد