Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@16:02:04 GMT

وزیر نفت ونزوئلا رئیس اوپک شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۲۸۵۱

وزیر نفت ونزوئلا رئیس اوپک شد

پول‌نیوز - با این که کوودو، یک ژنرال سابق، گفت که به دنبال تعادل و ثبات است، « توافقی که برای همه عادلانه باشد»، ولی انتظارات از او چندان بالا نیست .

تنش هایی در داخل اوپک وجود دارد که در روزهای پیش از نشست وین برملا شد. برخی اعضای اوپک از عربستان سعودی عصبانی هستند که طی دو سال گذشته بیش از حد با روسیه صمیمی شده است و این شک را ایجاد کرده که عربستان منافع خود را به منافع کارتل ترجیح می‌دهد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به علاوه، اعضای اوپک عقیده دارند عربستان برای افزایش تولید خود از ماه جولای، از واشنگتن اطاعت کرده است. ترامپ اوپک را متهم کرده بود قیمت نفت را به طور غیر واقعی بالا نگه می دارد. حالا به خاطر این افزایش بیش از حد تولید، قیمت نفت سقوط کرده و اوپک باید دوباره تولید را کم کند. ولی همه اعضا توان این کار را ندارند و ونزوئلا یکی از این کشورهاست .

تولید نفت این کشور آمریکای جنوبی به 1.2 میلیون بشکه در روز سقوط کرده است، یعنی یک کاهش 29 درصدی در 12 ماه گذشته که همزمان شده است با تصدی وزارت نفت توسط کوودو. کاراکاس تلاش می کند این روند کاهشی را برعکس کند و تولید را تا پایان سال جاری میلادی یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد ولی از آنجایی که الان در ماه دسامبر به سر می بریم، به نظر نمی‌رسد فرصتی برای این کار مانده باشد .

سابقه کوودو و دولت ونزوئلا به نظر برخی تحلیلگران به خودی خود یک مشکل است. کاراکاس با واشنگتن اختلاف دارد و اخیراً دوباره در مورد تحریم صادرات نفت خام به آمریکا صحبت می کند ولی عربستان با واشنگتن رابطه خوبی دارد . بنابراین می‌توان در مورد منافع ملی مختلفی که در اوپک جریان دارد حدسهایی زد .

چیزی که شرایط را چالش برانگیز تر می کند، افزایش این حس است که دیگر احتیاجی به اوپک نیست.

 در سال جاری آمریکا، روسیه و عربستان هر سه به رکوردهای جدیدی در تولید نفت رسیدند. آمریکا با تولید روزانه 11.7 میلیون بشکه به بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت تبدیل شد. روسیه 11.4 میلیون بشکه نفت پمپ کرد و تولید عربستان به روزانه 11.2 میلیون بشکه رسید. به عبارت دیگر، این سه کشور روی هم یک سوم تولید جهانی نفت را داشتند .

برخی اعضای کوچکتر اوپک رفته‌رفته حس می‌کنند کنار گذاشته شده‌اند. تصمیم قطر برای بیرون رفتن از اوپک پس از شش دهه عضویت، یک شوک بود، حتی با اینکه یک کشور کوچک تولید کننده نفت است. وزیر انرژی این کشور گفت هدف این تصمیم تمرکز بر تولید گاز طبیعی در قطر است ولی در واقع قطر یک کشتی در حال غرق را ترک کرد .

 به نظر می رسد هر رئیسی برای اوپک تعیین شود، نتواند شکاف داخلی اوپک را حل کند. با رئیسی که معرف یکی از خشمگین ترین اعضای اوپک است، آینده این گروه از این هم نا مطمئن تر می شود .

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اوپک ونزوئلا پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تحولات قیمت نفت

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، ترجمه: پویا احمدی | قیمت‌های آتی نفت به دلیل ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی افزایش یافت؛ همچنین نشانه‌هایی مبنی بر اینکه اوپک پلاس به کاهش کنونی تولید پایبند خواهد ماند نیز وجود دارد. نمایندگان اوپک پلاس هفته آینده جلسه بررسی را برگزار می‌کنند. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IWa

دیگر خبرها

  • بازدید معاون رئیس جمهور از فعالیت زنان روستایی در تولید خوراک دام
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • آخرین تحولات قیمت نفت
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد
  • مادورو از تلاش برای ترور خود خبر داد