Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:05:16 GMT

«نفوذ» هشت بازیگر خارجی به داخل سفارت آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۲۸۹۳

«نفوذ» هشت بازیگر خارجی به داخل سفارت آمریکا

تهران- ایرنا- تصویربرداری «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه کنندگی محسن علی اکبری به بخشهای مربوط به داخل سفارت آمریکا رسید؛ در این مجموعه تلویزیونی از هشت بازیگر خارجی استفاده شده است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، 80 درصد از تصویربرداری و نیمی از تدوین «نفوذ» به پایان رسیده و به زودی صداگذاری این مجموعه نیز آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ضبط مجموعه نفوذ هم اکنون به بخشهای مربوط به داخل سفارت آمریکا در خیابان طالقانی رسیده که در این بخش در کنار بازیگران ایرانی از حضور هشت بازیگر خارجی استفاده شده است.

** دکورسازی در شهرک غزالی
این مجموعه در کردستان، شهرستان گنبد و دانشگاه تهران تصویربرداری شده و بخشهای مربوط به سایت کبکان و دیوار سفارت در شهرک سینمایی غزالی جزء لوکیشن های طراحی شده است. «محسن علی اکبری» تهیه کننده «نفوذ» درباره مراحل تولید و طراحی صحنه این مجموعه گفت: برخی از دکورهای سریال از جمله دیوار سفارت آمریکا در شهرک سینمایی غزالی ساخته شده است، برای سکانس‌های مربوط به سفارت آمریکا چند بازیگر خارجی داریم و به این دلیل که نمی‌توانیم از بخش‌های خارجی لانه جاسوسی واقع در خیابان طالقانی استفاده کنیم و هم اینکه این ساختمان در این سالها دچار تغییراتی در بنای بیرونی خود شده است، ترجیح دادیم تا دکور آن را بسازیم.

** از انقلاب تا جنگ تحمیلی
نگارش «نفوذ» بر اساس استنادهای تاریخی صورت گرفته است؛ داستان این سریال ۳۰ قسمتی به سال 57 مربوط می‌شود و به مدت 8 ماه در مقطع انقلاب، نفوذ آمریکایی‌ها را در عرصه‌های مختلف نظام پهلوی و بحث قانون کاپیتولاسیون نشان می‌دهد.
در مجموع این سریال دخالت‌های آمریکا در ایران را نشان می‌دهد و قانون کاپیتولاسیون را زیر سوال می‌برد که به نفع آمریکایی‌ها تصویب شده بود تا هر کاری می‌خواستند در کشور انجام دهند.
دو قشر جوانان و دانشجویان در انقلاب اسلامی ایران تاثیر بسیاری داشتند که در این سریال، در قالب ملودرام و داستان‌های مجزا به آنها نگاه خاص و ویژه‌ای شده است و این احتمال وجود دارد که نسخه سینمایی این اثر هم تولید شود.
«نفوذ» در سه فاز پیش‌بینی شده، فاز یک از پیش از انقلاب شروع می‌شود و تا تسخیر لانه جاسوسی را روایت می‌کند، فاز‌های بعدی هم به حوادث حین گروگانگیری تا کودتای نوژه و آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت آمریکا صورت گرفت، می‌پردازد و تولید فاز اول دو سال به طول می‌انجامد.
تصاویر مربوط به فاز اول در تهران، فاز دوم در روستای قرق آباد، فاز 3 در خجیر، فاز 4 در گنبد و مشهد و همچنین فاز 5 در تهران ضبط خواهد شد، سری دوم این سریال نیز که قرار است ساخته شود از تسخیر لانه جاسوسی تا پایان جنگ تحمیلی را دربرمی گیرد.
تصویربرداری «نفوذ» 25 بهمن سال 96 کلید خورد و امید است تا بهمن 97 مجموعه آماده پخش شده و در ایام دهه فجر از شبکه یک سیما روانه آنتن شود.
فراهنگ**9210** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سريال تلويزيوني سفارت آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیپ و چهره واقعی «آنا ساوای» بازیگر نقش ماریکو ساما در سریال شوگون + تصاویر

 

 

tags # شبکه نمایش خانگی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • عمو کاووس نون خ چگونه بازیگر شد؟!
  • (تصاویر) چهره واقعی زن داعشی سریال پایتخت | نیلوفر رجایی کیست؟!
  • تیپ و چهره واقعی «آنا ساوای» بازیگر نقش ماریکو ساما در سریال شوگون + تصاویر
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • عکس| گریم متفاوت بازیگر سریال یاغی/ عکس‌های علی شادمان در سریال جدیدش
  • تغییر چهره جالب بازیگر سریال «جومونگ»/عکس
  • عکس| تصویر دیده نشده از امیر جعفری در کنار بازیگر سریال جنگل آسفالت
  • عکس| بازیگر «زیر آسمان شهر»، بعد از ۲۳ سال کنار همسرش
  • عکس| این دو بازیگر «پایتخت» چه زمانی به ایران باز می‌گردند؟
  • خواستگاری مهران مدیری از خانم بازیگر 29 سال پیش!