Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - بيست و دومين اجلاس مشترک مرزي جمهوري اسلامي ايران و پاکستان امروز/دوشنبه/ با حضور 2 هيات ايراني و پاکستاني در محل استانداري سيستان و بلوچستان (زاهدان) آغاز بکار کرد.

به گزارش ايرنا سرپرستي هيات ايراني شرکت کننده در بيست و دومين اجلاس کميسيون مشترک مرزي ايران و پاکستان را محمد هادي مرعشي معاون امنيتي انتظامي سيستان و بلوچستان و هيات پاکستاني به سرپرستي اختر نذير دبير کل ايالت بلوچستان پاکستان را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست هيات ايراني در نشست آغازين اين اجلاس گفت: ارتباط دوستانه ايران و پاکستان سابقه ديرينه دارد و مردم اين دو کشور روابط نزديک دوستانه و حتي خويشاوندي دارند.
محمد هادي مرعشي افزود: 2 کشور اسلامي و همسايه ايران و پاکستان داراي قرابت هاي فرهنگي، تاريخي، مذهبي و از منافع اقتصادي بسياري برخوردارند که توسعه روابط مشترک مي تواند منجر به شکوفايي اقتصادي و امنيتي در جنوب شرق ايران و ايالت بلوچستان پاکستان شود.
وي ادامه داد: نمي توان 2 استان سيستان و بلوچستان ايران و بلوچستان پاکستان را از هم جدا کرد زيرا در گذشته ها اين مناطق يکي بوده و هنوز بسياري از نسبت هاي خانوادگي پا برجاست.
معاون امنيتي انتظامي استانداري سيستان و بلوچستان تصريح کرد: از آنجايي که مردم اين استان و پاکستان به دليل قرابت هاي قومي و مذهبي همواره با يکديگر تعامل دارند ضروريست امنيت در منطقه برقرار شود تا روابط سهولت يابد.
وي اظهار اميدواري کرد؛ تصميمات اين اجلاس منتج به تاثيرات اثربخش بين روابط 2 کشور شود.
به گزارش ايرنا بيست و دومين اجلاس مشترک مرزي جمهوري اسلامي ايران و پاکستان از امروز به مدت 2 روز با حضور مسئولان امنيتي، وزارت امور خارجه، گمرکات، فرمانداران مرزي 2 کشور در زاهدان آغاز بکار کرد.
سيستان و بلوچستان به واسطه قرار داشتن در موقعيت خاص جغرافيايي شرايط ويژه اي از نظر نقش آفريني در مبادلات منطقه اي و فرامنطقه اي براي ايران و کشورهاي منطقه نظير پاکستان و افغانستان به وجود آورده است.
طول مرزهاي خاکي پاکستان با سيستان و بلوچستان 921 کيلومتر که مجموع کل مرزهاي مشترک ايران و پاکستان را تشکيل مي دهند.
7316**3213
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است

وزیر امور خارجه گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به برگزاری دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران نوشت: «روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

آسیا و آفریقا با برخورداری از ظرفیت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف می‌توانند روند‌های کلان سیاسی و اقتصادی جهان را رقم زنند و به موتور توسعه و پیشرفت پایدار مبتنی بر عدالت و برابری مبدل شوند؛ ایران در قلب منطقه غرب آسیا، از نقش و جایگاه ویژه‌ای در این تحول راهبردی برخوردار است.

دو رویداد مهم دومین اجلاس ایران و آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اکسپو۲۰۲۴ تهران، فرصتی ارزشمند برای تحقق این اهداف مهم است.»

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است