Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:29:52 GMT

بیش از ۱۸ هزار شغل در استان گلستان ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۲۹۷۴

بیش از ۱۸ هزار شغل در استان گلستان ایجاد شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به ایجاد بیش از ۱۸ هزار شغل در استان، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۰ درصد از تعهد ۳۰ هزار نفری اشتغال استان گلستان محقق شده است. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، اظهارداشت: در سال 97 با ثبت 18 هزار و 64 نفر شغل در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی، 60 درصد از تعهد 30 هزار نفری اشتغال استان محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این میزان گرگان با 3 هزار و 300 شغل و گنبدکاووس با 2 هزار و 200 شغل بیشترین تعداد اشتغال ایجاد شده را ثبت کردند و شهرستان‌های رامیان و گمیشان با 98 و 92 درصد بیشترین میزان درصد تحقق را به ثبت رساندند.

مازندرانی به عملکرد استان از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری اشاره و تصریح کرد: در مرحله نخست، اعتبارات ابلاغی به استان 162 میلیارد تومان بود که با پرداخت 217 میلیارد تومان تسهیلات به 3 هزار و 109 طرح، تحقق 134 درصدی این اعتبارات را شاهد بودیم.

35 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در استان گلستان پرداخت شدثبت نام وام اشتغال روستایی در 29 استان متوقف شدتقویت پارک‌ علم و فناوری ایلام عاملی برای توسعه کارآفرینی و اشتغال استبانک‌ها در انتظار ابلاغ 2900 میلیارد تومان تسهیلات مرحله دوم اشتغال روستایی

وی اضافه کرد: در این میان، بانک کشاورزی 102 میلیارد، بانک توسعه تعاون 44 میلیارد، پست بانک 37 میلیارد و صندوق کارآفرینی امید 34 میلیارد تومان از اعتبارات روستایی را به متقاضیان پرداخت کردند.

دبیرکارگروه اشتغال استان گلستان خاطرنشان کرد: سهم طرح‌های ایجادی از این تسهیلات 52 درصد، طرح‌های توسعه‌ای 40 درصد و سرمایه در گردش 8 درصد بود و از محل این طرح ها 4 هزار و 700 شغل ایجاد شده است.

وی درباره اعتبارات اشتغال فراگیر گفت: تاکنون 52 میلیارد تومان به 104 طرح پرداخت شد که 523 شغل از محل این تسهیلات ایجاد شده است.

مازندرانی اظهار کرد: از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال گذشته 192 میلیارد ریال پرداخت شد و امسال این اعتبارات 278 میلیارد ریال است که در حال پرداخت است.

وی افزود: دغدغه اصلی در استان موضوع اشتغال است و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی در استان سبب شد تا نرخ بیکاری از 11.6 درصد در تابستان 96 به 8.9 درصد در تابستان امسال کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/ ت

R41471/P1336/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد

هاشمی  در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود گفت: دور اول سفر  رییس جمهور به سمنان که در آبان ۱۴۰۰ انجام شد، ۱۴۵ مصوبه داشت و اعتباری بالغ بر ۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۱۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و اقتصادی اختصاص یافت، ادامه داد: از این میزان ۷۹ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال مربوط به حوزه اقتصادی در قالب تسهیلات بانکی محقق شد.

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۷ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبارات اقتصادی جذب شده است، افزود: این میزان معادل حدود ۷۴ درصد از کل اعتبارات اختصاص یافته در این حوزه است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۲ و چهار دهم درصد از مصوبات عمرانی و اقتصادی محقق شده است، اظهار کرد: استان سمنان در موضوع تحقق مصوبات دور اول سفر جزء استان‌های موفق است.

استاندار سمنان ادامه داد: در سفر اول آیت‌الله رئیسی به استان ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ طرح به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ طرح هم در دست اقدام است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • بند خاکی قازنقایه جزو بزرگترین بند های خاکی گلستان است
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • ۱۰۶ درصد اعتبارات عمرانی دور اول سفر رییس جمهور به سمنان جذب شد
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد