Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، ​صنایع دستی و گردشگری، ولی تیموری افزود: شمار عراقی‌هایی که از ابتدای امسال تا پایان مهر به ایران آمده‌اند این افزایش گردشگر عراقی در حالی است که در کل سال ۹۶ یک میلیون و ۳۵۶هزار و ۱۸۵ عراقی به ایران آمده بودند.

وی گفت: که رشد این جمعیت در قیاس با سال ۹۵، سه و یک دهم درصد منفی بود و در سال ۹۵ یک‌میلیون و ۳۹۸هزار و ۲۰۱ نفر عراقی به ایران سفر کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیموری افزود: مجموع گردشگرانی که از ابتدای امسال تا پایان مهر به ایران سفر کرده‌اند به ۴ میلیون و ۷۳۹هزار و ۴۱۳ نفر رسیده است.

وی گفت: بیشترین گردشگرانی که این مدت به ایران سفر کرده‌اند از کشور‌های همسایه و به ترتیب از عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان، ترکیه و پاکستان بوده‌اند که انگیزه‌ی آن‌ها برای سفر به ایران به ترتیب درمان، زیارت و فرهنگی بوده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تا زمانی که حساب اقماری در کشور راه‌اندازی نشود نمی‌توان به طور دقیق درباره آمار‌ها صحبت کرد، افزود: اما اگر هزینه‌کرد گردشگران کشور‌های عربِ همسایه بیشتر اعلام شده به دلیل نوع و شیوه سفر آن‌ها در ایران بوده است.

وی گفت: عرب‌های همسایه سفر طولانی و انگیزه‌های درمانی دارند که هزینه‌کرد گردشگران را در ایران قابل توجه کرده است.

تیموری افزود: در گذشته بیشتر همسایگان برای زیارت، تجارت و کار به ایران سفر می‌کردند، اما حالا عراقی‌ها و آذربایجانی‌ها بیشتر با انگیزه درمان به ایران سفر می‌کنند و این نوع از گردشگری هم درآمدزایی خوبی دارد.

وی گفت: در پایان شهریور که البته فصل کم سفر گردشگران خارجی به ایران است، این آمار با افت ورود گردشگر مواجه بود، اما در ۲ ماه گذشته این سفر‌ها افزایش پیدا کرده است که نشان می‌دهد وضعیت گردشگری اروپاییان به کشورمان به سمت ترمیم پیش می‌رود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عراق گردشگر میراث فرهنگی مسافر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار کرد: غرفه صنایع‌دستی فارس به‌صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خود را در معرض دید عموم قرار داده است. 

او بیان کرد: ۲۶ استاد هنرمند و پیشکسوت صنایع‌دستی استان فارس در این نمایشگاه حضور دارند که ۶ هنرمند دارای مدرک درجه یک هنری هستند و ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

ثابت اقلیدی افزود: غرفه صنایع‌دستی استان فارس در سالن شماره ۲۵ نمایشگاه و در متراژ ۱۸۰ متر است که در ۴ روز برگزاری نمایشگاه مورد استقبال کم نظیر شهروندان قرار گرفته است.

 او به حضور راهنمایان گردشگری و مترجمان به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی در غرفه صنایع‌دستی فارس اشاره کرد و افزود: در این غرفه، کارگاه‌های زنده محصولات صنایع‌دستی فعال و اساتید و پیشکسوتان صنایع‌دستی استان به تولید محصولات مشغول‌اند که مورد استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی نمایشگاه قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران