Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@07:33:53 GMT

مردم باید با حقوق شهروندی آشنا شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۳۰۷۴

مردم باید با حقوق شهروندی آشنا شوند

آذری جهرمی گفت: خدمات هوشمند خدماتی است که مردم آن را ببینند و احساس کنند و برای ارتقای شهر هوشمند مردم باید با حقوق شهروندی آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «محمدجواد آذری جهرمی» در دومین همایش و جشنواره تهران هوشمند با بیان اینکه اقتصاد هوشمند نباید به شکل رانتی شکل بگیرد، گفت: مقررات این حوزه از طرف دولت آماده شده است و ما اطلاعات خود را به صورت آزاد در اختیار همه کسب و کارها قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما به دنبال توسعه زیرساخت های مورد نیاز شهروندان هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز اتصال شهرداری تهران و دولت الکترونیک می تواند منجر به تحول بزرگی در حوزه شهر هوشمند ایجاد کند و می تواند منجر به فعالیت اقتصادی شود.

 

آذری جهرمی افزود: امروز دولت اقتصادی یک شعار و شو نیست و امروز مصادیقی در حوزه دولت الکترونیک بر روی میز وجود دارد که قابل ارایه می باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد شهرداری تهران به دولت الکترونیک برقرار شود نیازهای زیادی از شهروندان برآورده می شود.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای ایجاد شهر هوشمند نیازمند شهروند هوشمند هستیم، گفت: باید برنامه مدونی برای ارتقای کاربری شهروندان فراهم شود. هرچند شهرداری قراردادهای خود را در سامانه شهرداری قرار داده است ولی اگر شهروندی با خلافی مواجه شد نمی داند چطور باید آن را پیگیری نماید.

 

وی افزود: باید برنامه مدون آموزشی در فضاهای خوبی که شهرداری تهران در اختیار دارد برای ارتقای سطح دانش شهروندان ایجاد شود.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی اردبیل معلولان اصفهان امداد و نجات مشهد معلولین مقابله با تروریسم اقتصاد هوشمند آذری جهرمی شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد / این افراد چقدر حقوق می گیرند؟

رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در راستای حمایت از اقشار در معرض آسیب؛ کارتن‌خواب‌ها و افراد زباله‌گرد در صورت علاقه توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران جذب می‌شوند.

 او در مورد شرایط استخدام گفت: افرادی که به دلیل مشکلات معیشتی اقدام به زباله‌گردی می‌کنند یا به دلایل مختلف کارتن‌خواب شده اند، در صورت تمایل می‌توانند به استخدام شرکت‌های پیمانکاری حوزه‌های نظافت و نگهداشت شهر درآیند. این افراد با حداقل حقوق ۱۱.۵میلیون تومان را دریافت خواهند کرد که با مزایا تا ۱۳.۵میلیون تومان افزایش خواهد یافت. ضمنا این افراد بیمه هم خواهند شد.

به گزارش شهر، محمدی با اشاره به اینکه با تاکیدات شهردار تهران مبنی بر جذب نیروی کارگری از گرمخانه‌های شهر تهران در جهت حمایت از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی جذب این افراد آغاز شده است، ادامه داد: متقاضیان این شغل می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مراجعه یا با شماره ۵۵۵۳۰۱۲۰ تماس بگیرند. به طوری که تاکنون حدود ۷۰ نفر توسط پیمانکاران خدمات شهری جذب شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • ارتقای کیفیت زندگی شهری به کمک رشد هوشمند
  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • ۶۷ مجموعه ورزشی در تهران بازسازی و فعال شدند | جزییات ساخت سه دهکده جدید ورزشی در شهر
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد / این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • صیانت از جان شهروندان با برقی سازی خودروها
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد | این افراد چقدر حقوق می گیرند؟