Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان قزوین گفت: نرخ اجاره مسکن در استان قزوین را نسبت عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و هیچ قانونی در این زمینه تصویب نشده است. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

یوسف عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: نرخ اجاره مسکن در استان قزوین را نسبت عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و هیچ قانونی در این زمینه تصویب نشده است و نظارتی نیز وجود ندارد چرا که شامل اقلام تعزیراتی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان قزوین افزود: با اینکه به گفته مسئولان 4000 واحد مسکن خالی در استان قزوین وجود دارد که بدون متقاضی است و بخش عمده آن مربوط به مسکن مهر می‌شود ولی باز هم مسکن مناسب برای مردم کم است.

افزایش شدید قیمت اجاره مسکن صدای وزیر راه را درآوردنظر وزیر راه درباره علت افزایش اجاره مسکنکاهش 24 درصدی قراردادهای اجاره مسکن در نیمه نخست امسال

عبدی تصریح کرد: با توجه به جانمایی اشتباه و نامناسب مسکن مهر و عدم امکانات مناسب و زیرساخت‌ها در مهرگان قزوین، شاهد سرازیر شدن سیل مردم این منطقه به شهر قزوین هستیم که همین امر نیز نرخ اجاره مسکن را تشدید می‌کند.

وی بیان کرد: بسیاری از واحد‌های مسکونی خالی هم که در قزوین وجود دارد توسط بساز و بفروش‌ها ساخته شده که قصد اجاره دادن آن را ندارند.

رئیس اتحادیه املاک قزوین تأکید کرد: باید مسکن مناسب و به تعداد لازم برای مردم ساخته و در اختیار آنها گذاشته شود تا این مشکل تا حدودی برطرف شود.

عبدی اظهار داشت: برای تعزیراتی کردن بحث اجاره مسکن در قزوین اقداماتی انجام شده و برنامه‌ریزی‌هایی برای آن نیز شده است که با انجام منطقه‌بندی، مساحت واحد مسکونی، محله، امکانات و تعداد طبقات این واحدها بتوانیم نرخ اجاره مسکن را تعیین و کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه می‌توان با این اقدامات کنترل لازم بر اجاره مسکن را داشت عنوان کرد: با انجام این کار اگر صاحب‌خانه‌ای بیش از حد مجاز کرایه دریافت کرد شامل تعزیرات و جریمه می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک قزوین گفت: در این زمینه با مدیرکل تعزیرات استان صحبت کردیم ولی متاسفانه مورد قبول واقع نشد و گفتند که در این حوزه قانونی تصویب نشده است.

عبدی تصریح کرد: این برنامه‌ می‌تواند در قالب طرح پیشنهادی به شورای شهر ارائه شده و این قانون در قزوین تصویب شود و اتحادیه املاک نیز تمام تلاش خود را در این زمینه خواهد کرد تا بازار مسکن به ثباتی معقول برسد.

به گفته مسئولان استان قزوین بیش از 4000 واحد مسکونی فقط در شهر قزوین خالی از سکنه است.

انتهای پیام/ح

R41364/P1357/S6,63/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سیامک پزشکی فر افزود:  یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید برای ساماندهی فعالیت‌های آنها اقدام شود.   رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم.   وی ادامه داد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری و عدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است.   پزشکی فر گفت: گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه‌های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • رهاشدگی قیمت ها در بازار اجاره بها و رهن مسکن
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد