Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - بلوک نیکول پاشینیان نخست وزیر مستعفی ارمنستان موسوم به 'گام من' اکثریت قاطع آرا را در پارلمان بدست آورد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این بلوک سیاسی با 70.43 درصد آرا به پارلمان راه یافت و پس از آن احزاب ارمنستان شکوفا با 8.27 درصد آرا و ارمنستان روشنفکر با 6.37 درصد آرا راهی پارلمان ارمنستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حزب جمهوری خواه هم که به صورت سنتی همیشه اکثریت پارلمان ارمنستان را در اختیار داشت تنها 4.7 درصد آرای پارلمان را بدست آورد و عملا از گردونه رقابت با سایر گروه ها خارج شد.
حزب داشناکسیون نیز تنها 3.89 آرا را کسب کرد و احزاب تصمیم شهروند، پیشرفت ملیم، آریناتس ارکر(حزب کشور قانون)، ساسنا تسرر و احیا دموکراتیک مسیحی هر کدام کمتر از دو درصد آرا را کسب کردند و بلوک 'ما' ( بنیانگذاری شده توسط احزاب 'دموکرات های آزاد'، 'جمهوری' و 'میهن ارمنی') نیز تنها دو درصد آرا را به خود اختصاص دادند.
در انتخابات پارلمانی این دوره در ارمنستان، احزاب و بلوک ها باید حداقل پنج و هفت درصد آرا را بدست می آوردند.
ارمنستان از حدود هشت ماه قبل شاهد اعتراضات عمومی در این کشور علیه فساد و بی عدالتی بود.
در نتیجه گسترش اعتراضات و به دست گرفتن رهبری آن از سوی نیکول پاشینیان، اوضاع سیاسی کشور به بن بست کشیده شد و نخست وزیر مجبور به کناره گیری از قدرت شد.
پارلمان ارمنستان که در آن زمان در اختیار حزب جمهوری خواه حامیان نخست وزیر وقت قرار داشت با آنکه به شدت مخالف رهبر مخالفان برای کسب مقام نخست وزیری بود اما در نهایت برای جلوگیری از انحلال خود به وی رای اعتماد داد.
پاشینیان با نشستن در کرسی نخست وزیری روسیه و حمایت مردم این کشور، شروع به برخورد و بازداشت با مقامات پیشین کرد تا به گفته خود به وعده اش مبنی بر مبارزه با فساد در ارمنستان عمل کند.
پس از گذشت چند ماه پاشینیان پارلمان ارمنستان را متهم به کارشکنای کرد و با استعفای خود از مقام نخست وزیری عملا شرایطی را بوجود آورد که پارلمان ارمنستان منحل و انتخابات زودهنگام در این کشور برگزار شود.
بانتایج بدست آمده در انتخابات اخیر و حذف جمهوری خواهان از دایره قدرت در ارمنستان، بنظر می رسد فعلا بروی پاشنه ای می چرخد که پاشینیان دوست دارد.
اروپام ** 1346**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ارمنستان پاشينيان پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ولی الله باباجانی افزود: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۷۷۷ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در مجموعه سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا تولید و به شبکه برق کشور تزریق شد.

 مدیرنیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر گفت: انرژی تولید شده در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل حدود ۲۱.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 با اشاره به ثبت رکورد عدم خروج اضطراری در واحد بخار سیکل ترکیبی افزود: در طول سال گذشته علی رغم وجود اشکالات، محدودیت‌ها و چالش‌های تولید، با تلاش و مهارت و تخصص همکاران امور بهره برداری و تعمیرات سیکل ترکیبی در انجام بهنگام مانور‌ها و اجرای دقیق برنامه‌های تعمیراتی، موردی از خروج اضطراری به ثبت نرسید و در ایام پیک مصرف نیز بدون وقفه و با آمادگی کامل در مدار تولید قرار داشته است.

 وی ادامه داد: باتوجه به قطع سهمیه سوخت گاز در فصل سرد سال و لزوم استفاده از سوخت جایگزین گازوئیل در زمان نیاز شبکه، حدود ۹۰ درصد انرژی کل سال نیروگاه سیکل ترکیبی با سوخت گاز و بیش از ۱۰ درصد با سوخت گازوئیل بدست آمده است.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل دو واحد گازی به ظرفیت نامی هر یک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاوات می‌باشد.

دیگر خبرها

  • کنعانی: به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • به توافقات انجام شده میان آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • معترضان ارمنی جاده ارمنستان به گرجستان را بستند
  • افزایش ۲۱.۵ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا
  • رشد ۲۱ درصدی تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه نکا