Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@05:24:50 GMT

عدالت حلقه وصل مردم و حکومت است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۳۱۸۵

عدالت حلقه وصل مردم و حکومت است

فضل‌الله صلواتی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، در مورد عدالت‌خواهی، اظهار کرد: انسان‌ها در همه جای دنیا به دنبال عدالت بوده‌ و هستند و از اول تاریخ که انسان عقل، شعور و درک پیدا کرد، علاقه داشت که با عدالت، محبت و صمیمیت با او رفتار شود.
وی افزود: مردم در هر جامعه‌‌ای با اینکه عده‌ای در اثر زر و روز و تزویر بخواهند به جان و مال مردم تجاوز کنند، مقابله خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع انسان‌ها از ابتدای خلقت، خواهان عدالت بوده‌اند و در هر صورت عدالت باید اجرا شود.
استاد سابق دانشگاه اصفهان بیان کرد: اساس اسلام نیز بر عدالت است و هنگامی که مردم به دنبال تحقق حکومت جمهوری اسلامی بوده‌اند، نظر آن‌ها به عدالت معطوف بود، در واقع حکومت دینی به معنای عدالت است. اگر حکومت دینی بر پایه عدالت برپا نشد، اثر و فایده‌ای ندارد و این حکومت نمی‌تواند اسلامی باشد. در دادگاه‌ها، نهادهای قانون‌گذاری و در امور قضایی باید اصل مساوات و عدالت و برابری رعایت شود و اگر اجرا نشود، زندگی مردم به سوی سختی و ناراحتی پیش می‌رود.
وی بیان کرد: زمانی که در جامعه عدالت و مساوات اجرا شود، مردم رابطه دوستی با حکومت برقرار می‌کنند. بین مردم دشمنی‌ها و تبعیض در جامعه کاهش می‌یابد و یک نوع یکسانی در جامعه به وجود می‌آید. در این شرایط هم دولت در کار خود موفق‌تر است و هم مردم احساس خرسندی می‌کنند.
وی افزود: عدالت راه رسیدن به جامعه‌ای سعادتمند است. اگر در جامعه‌ای ظلم، جهل و نا آگاهی باشد، جامعه به عدالت نمی‌رسد و موفقیت به دست نمی‌آید.
این استاد سابق دانشگاه خاطر نشان کرد: عدالت تبعیض را در جامعه از بین می‌برد ومردم دوست دارند که تبعیض در کار نباشد و اگراز طرف حکومت و نظام با عدالت با مردم رفتار شود، مردم دیگر مشکل ندارند، فقر و ثروت در بین مردم تقسیم می‌شود. اولین دستور اسلام نیز عدل می‌باشد و خداوند نیز عادل است و در صورتی که عدالت نباشد، جامعه از هم پاشیده می‌شود. نظام عادلانه باید وجود داشته باشد، تا طبیعت، زندگی، توسعه و موفقیت به وجود آید.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: عدالت حکومت اسلامی انسان تاریخ فضل الله صلواتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند

سید ابراهیم رئیسی گفت: مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور امروز در جمع مردم جنوب غرب تهران گفت: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن‌ در همه عرصه‌های زندگی است.  آنچه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود داردبر اساس عدالت توزیع شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موضوع انرژی گفت: امروز  طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

رئیس‌جمهور همچنین در زمینه اشتغال و مسکن بیان کرد: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم، امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد،‌ امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم. هم قانون می‌گوید و هم‌ نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

تکمیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟