Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@11:33:54 GMT

انسداد چاه های غیرمجاز در همدان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۳۵۱۳

انسداد چاه های غیرمجاز در همدان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان به انسداد 457 حلقه چاه غیر مجاز اشاره کرد و افزود:بیشترین چاه‌های مسدود شده مربوط به شهرستان کبودراهنگ بوده که تعداد آن به 160 حلقه رسیده و کمترین آنها مربوط به شهرستان نهاوند و فامنین با انسداد 20 حلقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از نصب 4 هزار و 36 کنتور هوشمند آب و برق در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: تا کنون بیش از 4 هزار کنتور هوشمند آب و برق فعال شده که از این تعداد همدان با 709 کنتور بیشترین تعداد و فامنین با 304 کنتور کمترین تعداد نصب را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: طبق مصوبات استانی در شورای اداری، در سال 97 متعهد به نصب 308 کنتور هوشمند بوده‌ایم که با افزایش 127 درصدی توانسته‌ایم 481 کنتور را با موفقیت نصب کنیم.

ستوده گفت: در بررسی‌های به عمل آمده، تعدادی از چاه‌های غیرمجازی که قبلا شاکی خصوصی داشته و به آب‌های زیرزمینی ضرر و زیان وارد کرده و در حریم چاه‌های مجاز بودند، توسط گشت بازرسی شناسایی و حکم قضایی انسداد آنها صادر شد.

وی در پایان با اشاره به عدم شناسایی چاه‌هایی که دچار رانش شده‌اند، گفت: رانش چاه‌ها معمولا به علت فشار لایه‌های زیرزمینی رخ می ‌دهند که در منطقه اسدآباد شاهد بیشترین آمار رانش بوده‌ایم اما در سال جاری هیچ‌گونه گزارشی در این زمینه نداشته ایم.

انتهای پیام/ب

نصب 4 هزار و 36 کنتور هوشمند آب و برق در همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب نظارت و بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقیريال  رسالی احدی با اشاره به عملکرد ۵ ساله شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در مبارزه با استخراج غیرمجاز رمز ارز اظهار کرد: کارشناسان این شرکت با شیوه‌ها و بررسی‌های فنی و غیرفنی در شهرستان‌های حوزه فعالیت خود توانستند حدود ۶ هزار دستگاه تولید رمز ارز غیرمجاز را شناسایی، کشف و ضبط کنند.

وی افزود: تولید غیرمجاز رمز ارز در هر بخشی به ویژه در بخش صنعتی و خانگی به عنوان یک تهدید برای شبکه برق محسوب شده و ما برای مقابله با این تهدید نیاز به همکاری ارزشمند آحاد جامعه داریم تا در تامین مطمئن انرژی برق شهروندان عزیز کمک حال خادمان خود در صنعت برق و به ویژه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی باشیم.

رسالی احدی با اشاره به رسیدگی ویژه و سریع مراجع قضایی استان و شهرستان‌ها به پرونده‌های این پدیده غیرقانونی و خدمات نیرو‌های انتظامی و امنیتی استان در کشف و مبارزه با استخراج رمز ارز غیرمجاز ادامه داد: این تعداد ماینر از ۵۳۰ نقطه استان شامل شهرها، روستا‌ها و واحد‌های خدماتی و تولیدی کشف شده و با تشکیل صد‌ها پرونده تحویل مقامات محترم قضایی استان در شهرستان‌های مختلف تحت پوشش شده است.

وی با اشاره به آخرین اقدام این شرکت در شناسایی دستگاه‌های غیرمجاز ماینر گفت: کارشناسان این شرکت در فروردین ماه امسال تعداد چهار دستگاه در روستای درویش بقال شهرستان شبستر، تعداد چهار دستگاه در بخش کشکسرای مرند و تعداد ۲ دستگاه در شهرستان مراغه را کشف و ضبط کنند.

دیگر خبرها

  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما