Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@07:30:01 GMT

20 هزار هکتار از اراضی بوئین زهرا زیر کشت گندم رفت

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۳۵۴۳

20 هزار هکتار از اراضی بوئین زهرا زیر کشت گندم رفت

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سعید صالحی روز دوشنبه افزود: پیش بینی می کنیم در سال زراعی جاری بیش از 54 هزار تن گندم از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.
وی اظهار داشت: از این میزان سطح زیر کشت 11 هزار و 550 هکتارگندم آبی و هشت هزار و 450 هکتار گندم دیم است.
صالحی متوسط میانگین عملکرد گندم آبی را چهار تن در هکتار و عملکرد گندم دیم 9 دهم تن در هکتار برآورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: طی سال زراعی جاری از اراضی کشاورزی که در شهرستان بوئین زهرا به زیر کشت گندم رفته اند، 1200 هکتار با روش های نوین آبیاری تحت فشار کشت شده اند.
به گفته صالحی از این میزان 280 هکتار به صورت سیستم تیپ و 920 هکتار به صورت سیستم آبیاری بارانی انجام شده است.
شهرستان بوئین زهرا به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب شرقی استان قزوین قرار دارد.
3013
3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استان قزوین جنوب شرقی روابط عمومی زهرا سازمان جهاد کشاورزی استان منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۲ میلیون هکتار مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم عملیاتی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهادکشاورزی، «اکبر آهنگران» گفت: در سال زراعی جاری نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار با علف‌های هرز مبارزه شده که از این میزان یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار در مزارع گندم آبی و بقیه مربوط به مزارع گندم دیم است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری سطح مبارزه با علف‌های هرز در اراضی گندم تاکنون ۳۴۰ هزار هکتار بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته انجام شده است، اظهار داشت: سال زراعی گذشته یک میلیون و ۸۶۰ هزار هکتار با علف‌های هرز در اراضی گندم توسط کشاورزان مبارزه شد.

مدیرکل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت زا در سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم در نیمه شمالی کشور مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و همچنین استان‌های خراسان رضوی و فارس و در استان‌های سردسیر تا ۲۰ روز دیگر ادامه دارد.

آهنگران بر مبارزه به موقع با علف‌های هرز تاکید کرد و از کشاورزان خواست بر اساس وضعیت فلور غالب علف هرز مزارع و با مشورت کارشناسان حفظ نباتات از علف کش‌های توصیه شده، استفاده کنند.

فلور طبیعی، میکروارگانیسم‌هایی است که بدون ایجاد بیماری روی ارگانیسم‌های زنده دیگر (انسان یا حیوان) یا جسم بی جان زندگی می‌کنند.

وی به بروز مقاومت در علف‌های هرز اشاره و بیان‌داشت: استفاده متوالی کشاورزان از یک نوع علف کش در چند سال، موجب بروز مقاومت در علف‌های هرز می‌شود و ممکن است به دلیل ایجاد مقاومت، اثری از کنترل علف‌های هرز مزارع در آینده نباشد.

این مقام مسئول از کشاورزان خواست تناوب در مصرف علف کش‌ها را رعایت و هر سال با نظر کارشناسان از علف کش‌های با نقطه اثر متفاوت استفاده کنند تا از بروز مقاومت جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است
  • از کشف گازوئیل قاچاق در بوئین زهرا تا کشف ۲ تن چوب قاچاق در کلنجین
  • ببینید | روایت تکان‌دهنده صالحی‌امیری از میزان تمایل جامعه ایران به مهاجرت؛ یک رقم شوکه‌کننده!
  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان
  • مبارزه با سن گندم در ۸۶ هزار هکتار از اراضی استان همدان
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • مبارزه با آفت «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از گندم‌ زارهای لرستان
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • ۲.۲ میلیون هکتار مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم عملیاتی شد