Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرودگاه بین المللی لس آنجلس، برای اولین بار روند تحویل بار و ورود و خروج مسافرین را با فناوری تشخیص چهره آغاز کرد. این سیستم پس از اسکن چهره مسافرین، اجازه تحویل بار را صادر کرده و در عرض چند ثانیه دروازه خروجی برای مسافر باز می شود. بیتا میرعظیمی

امروزه بسیاری از فرودگاه های بین المللی در سراسر جهان به فناوری تشخیص چهره مجهز شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما فرودگاه بین المللی لس آنجلس با همکاری شرکت بین المللی امنیت دیجیتالی (ژمالتو) برای اولین بار و به طور آزمایشی تحویل بار مسافرین را نیز با بهره گیری از این فناوری مدرن انجام می دهد. در حال حاضر هویت چهره مسافرین در هنگام ورود و خروج از ترمینال 4 پروازهای بین المللی، با سیستم تشخیص چهره مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تأیید دروازه خروجی برای آن ها گشوده می شود.

این سیستم هوشمند در فرایند سوار شدن و تحویل بار، چهره مسافرین را اسکن کرده  و آن را به یک پایگاه داده مبتنی بر CBP ارسال می کند. سیستم بلافاصله تصویر را با عکس پاسپورت که قبلا در فایل  ثبت شده مطابقت می دهد. دو گزینه بله و خیر در صفحه این سیستم به نمایش درامده و در صورت تأیید دروازه خروجی برای مسافر باز می شود.

 

مسئولین این شرکت هواپیمایی اعلام کردند استفاده از این سیستم هوشمند به هیچ وجه برای مسافرین اجباری نبوده و آن ها در صورت تمایل می توانند بدون بهره گیری از این فناوری گذرنامه های خود را به مأموران نشان داده و از گذرگاه ها عبور کنند. این سیستم به مدت 3 ماه در این فرودگاه به طور ازمایشی اجرا شده و در صورت تأیید در تمامی خطوط هوایی اجرا می شود.

گفتنی است بسیاری از خطوط هوایی و فرودگاه ها در سراسر جهان، از فناوری تشخیص چهره به عنوان راهکاری برای افزایش بهره وری و و سرعت بخشیدن به کنترل گذرنامه ها استفاده می کنند. پیشتر فرودگاه بین المللی اورلاندو آمریکا در ماه ژوئن سال جاری،  فناوری تشخیص چهره را در تمامی خطوط هوایی بین المللی راه اندازی کرد.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    پرواز‌های ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت براساس این برنامه انجام می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه