Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه عالی اروپا نظر نهایی خود را درباره روند اجرای توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اعلام کرده است. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دادگاه عالی اروپا امروز دوشنبه با صدور حکمی اعلام کرد که دولت بریتانیا می تواند به صورت یکجانبه در تصمیم خود برای خروج از اتحادیه اروپا تجدیدنظر کرده و این تصمیم را لغو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه عالی اروپا افزود: دولت بریتانیا می تواند بدون مشورت و رایزنی با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در روند برگزیت تجدیدنظر کرده و آن را متوقف کند.

خطر شکست توافق برگزیت در پارلمان انگلیس در انتظار "ترزا می"پارلمان انگلیس سه شنبه درباره توافق برگزیت رای گیری می‌کندمِی: تمرکزم متقاعد کردن نمایندگان پارلمان برای حمایت از برگزیت استدادگاه عالی اروپا: انگلیس می‌تواند به طور یکجانبه توافق برگزیت را مورد بازنگری قرار دهد

 

دادگاه عالی اروپا با صدور حکمی به بریتانیا اجازه داده است تا در توافق موسوم به برگزیت برای خروج از اتحادیه اروپا به طور یکجانبه بازنگری کند.

این حکم در شرایطی صادر شده است که پارلمان انگلیس قصد دارد فردا سه شنبه درباره توافق برگزیت رای گیری کند.

رای دادگاه اروپا موجب افزایش امیدواری حامیان عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا برای برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت شده است.

انگلیس قصد دارد ماه مارس 2019 میلادی از اتحادیه اروپا خارج شود. ترزا می نخست وزیر انگلیس اخیرا توانسته است با رهبران اروپایی برای خروج از این اتحادیه به توافق برسد ولی پارلمان انگلیس باید نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند.

ترزا می هشدار داده است که اگر نمایندگان پارلمان توافق برگزیت را رد کنند، بریتانیا با خطر خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق روبرو خواهد شد یا این اقدام می تواند منجر به عدم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شود.

توافق برگزیت برای تصویب نهایی نیاز به 320 رای مثبت از 650 نماینده پارلمان خواهد داشت. هنوز سرنوشت نهایی توافق برگزیت و دولت ترزا می به درستی مشخص نیست. سناریوهایی که ممکن است طی روزهای آینده رخ دهد شامل موارد زیر است: توافق برگزیت در نهایت موفق به کسب حمایت پارلمان خواهد شد، ترزا می شغل خود را از دست خواهد داد، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد یا حتی یک همه پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار شود.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج پناهجویان، از جمله نظامیان سابق افغان و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی به رواندا را تصویب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دولت محافظه‌کار انگلیس سرانجام طرح اخراج پناهجویان افغان به رواندا را تصویب کرد؛ طرحی که فعالان حقوق بشر می‌گویند غیرانسانی است، کارشناسان مهاجرت می‌گویند غیرقابل اجرا است و منتقدان حقوقی می‌گویند اعتبار این کشور درباره حاکمیت قانون را مخدوش می‌کند.

به گزارش «گاردین»، این طرح در ماه جولای سال جاری آغاز خواهد شد و پرونده‌های پناهجویانی که از مسیرهای غیرقانونی خود را به انگلیس رسانده‌اند، از جمله نظامیان سابق و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی، به رواندا اخراج خواهند شد.

این طرح ماه‌ها در پارلمان انگلیس تصویب نشد و نمایندگان خواستار اعمال اصلاحیه‌های در چند مورد بودند، اما پارلمان انگلیس در نهایت تصویب کرد رواندا کشور امنی برای این پناهجویان خواهد بود.

پیشتر مجلس اعیان انگلیس به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نظامیان انگلیسی از اخراج به رواندا رأی داده بود.

با این حال، برپایه این لایحه پناهجویانی که در فهرست انتقال به رواندا هستند، اگر در صورت اخراج به این کشور در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

گاردین به نقل از منابع در وزارت داخله انگلیس نوشت پناهجویان افغان هم در صورتی که واجد شرایط برنامه «جابه‌جایی و کمک‌ به افغان‌ها» باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.

دیوان عالی لندن اخراج پناهجویان به رواندا را غیرقانونی دانستچالش‌های پیش روی سوناک برای اجرای طرح ضد مهاجرتی روانداشکست مجدد طرح ضد مهاجرتی سوناک در مجلس اعیان انگلیس

گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، از تصویب این طرح اخراج پناهجویان به رواندا انتقاد کردند و گفتند این لایحه «قانون اساسی و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌کند و علاوه بر این پناهجویان را در معرض خطر آینده ناامن قرار می‌دهد».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی