Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرید نعیمی رئیس دانشگاه آزاد شهرضا در جمع مدیران و خبرنگاران شهرستان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا در زمینی به مساحت 47 هکتار و با زیربنای 91 هزار مترمربع ایجاد شده،گفت: 13 هزار مترمربع آن به مراکز تفریحی و ورزشی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 29 سال از سالروز تأسیس دانشگاه آزاد شهرضا می‌گذرد، افزود: دانشجویان این دانشگاه در 110 رشته علمی تحصیل می‌کنند، از این تعداد 15 رشته در مقطع دکترا، 60 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 35 رشته در مقطع کارشناسی تدریس می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد شهرضا با بیان اینکه 13 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با درجه استاد تمامی هستند که نشان‌دهنده جایگاه ممتاز علمی این مرکز دانشگاهی است، بیان کرد: دانشگاه آزاد شهرضا دارای دو مرکز تحقیقاتی است که مرکز تحقیقاتی شیمی رازی در کشور اول است.

وی با تأکید بر این‌که نگاه دانشگاه آزاد شهرضا از بدو تأسیس نگاه پژوهش‌‌محور و تحصیلات تکمیلی بوده است، گفت: اعضای هیأت علمی این دانشگاه تا کنون 30 جلد کتاب تألیف و 980 مقاله ISI منتشر کرده‌اند که مرجع بیش از 4 هزار ارجاع علمی در جهان بوده که بر اعتبار این مقالات می‌افزاید.

نعیمی با بیان اینکه محصولات شهرک رازی دانشگاه آزاد شهرضا به اقتصاد دانش‌بنیان کمک می‌کند، گفت: 35 درصد سهام شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در شهرک علمی تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا متعلق به این دانشگاه است.

وی با اشاره به وجود 74 هزار عنوان کتاب در کتابخانه دانشگاه آزاد شهرضا بیان کرد: 85 کارگاه و آزمایشگاه علمی و تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا وجود دارد که برخورداری از امکانات پژوهشی و تحقیقاتی، بخشی از نیازهای دانشگاه‌های نسل چهارم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با اشاره به اینکه امروز نسل چهارم دانشگاه‌ها فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی انجام می‌دهند، تصریح کرد: باید همگام موج جهانی شدن به سمت ارتقای دانشگاه‌ها و تحول به نسل سوم و چهارم دانشگاه‌ها حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه نسل چهارم دانشگاه نسلی تعالی‌گرا است که در آن دانشگاه مرکز تمام تحولات علمی، تکنولوژیک و فرهنگی در کشور خواهد بود، اضافه کرد: وجود مرکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه آزاد شهرضا را به یک دانشگاه کارآفرین تبدیل کرده است.

نعیمی با بیان اینکه 35 هسته تحقیقاتی در دانشگاه آزاد شهرضا فعال است و در آینده نزدیک به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل می‌شوند، بیان کرد: دانشگاه آزاد شهرضا در تولید گیاهان دارویی و آب مقطر صنعتی پیشگام است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه آمادگی دارد که برای مشکلات و معضلات شهرستان شهرضا راه‌حل ارایه دهد، گفت: دانشگاه آزاد شهرضا آمادگی دارد که پایان‌نامه‌هایی دانشجویی را به سمت رفع مشکلات شهرضا هدایت کند.

رئیس دانشگاه آزاد شهرضا با بیان این‌که به زودی نخستین رویداد استارت‌آپی در حوزه گردشگری شهرضا و بوم‌گردی برگزار می‌شود، افزود: با برگزاری این استارت‌آپ می‌توانیم از فکرها و ایده‌های نو برای افزایش گردشگری در شهرضا استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه محورهای موضوعی این فراخوان، گردشگری مذهبی، روستایی،صنایع دستی، تجاری، سلامت، بوم گردی و توسعه جوامع محلی است، بیان کرد: وظیفه دولت فراهم کردن زیرساخت‌های اشتغالزایی است، دانشگاه آزاد شهرضا درصدد هست زیرساخت‌های اشتغال را در شهرضا فراهم کند.

فرماندار شهرضا در این جلسه با بیان اینکه تنها راه خروج اقتصاد کشور از اتکا به نفت توسعه شرکت‌های دانش بنیان است، اظهارداشت: کسب در آمد ملی با استفاده از دانش نوآوری ابداع، خلاقیت و تلفیق آن با تجارت امکان پذیر است.

علی اصغر رفیعی نژاد با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان کرد، گفت: یکی از بنیادی ترین اقدامات برای سرعت بخشیدن به خودکفایی ملی و گذر از بحران ها در شرایط حساس کنونی، اعتماد و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان راهی برای برون رفت از عقب‌ماندگی است، بیان کرد: عدم ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان با واحدهای صنعتی حلقه مفقوده بخش صنعت است، در شرایط فعلی کشور مهم‌ترین راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه وجود نیروهای جوان و تحصیل کرده مزیت نسبی ایران است، افزود: بنیان اصلی اقتصاد دانش بنیان متکی به نیروهای جوان و تحصیل کرده است.

وی با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حل معضل بیکاری فارغ‌التحصیل شدگان دانشگاهی، گفت: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت پارک‌های علم و فناوری برای رفع بخشی از مشکل بیکاری فارغ‌التحصیل شدگان دانشگاهی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

رفیعی‌نژاد با تأکید بر این‌که توسعه و پیشرفت و کسب درآمد بدون استفاده از دانش، نوآوری و خلاقیت و تلفیقی آن با صنعت امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: رویکرد دانشگاه آزاد شهرضا حرکت به سمت صنایع دانش‌بنیان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد شهرضا باید فاصله بین صنعت و دانشگاه را کم کند و الگویی برای کشور باشد، گفت: ارتباط و اعتماد درستی هنوز بین مراکز علمی و بخش‌های تولیدی شکل نگرفته و هیچ‌کدام از دو طرف به ظرفیت‌های بالقوه همکاری و تعامل با یکدیگر شناخت صحیحی ندرند.

فرمانده سپاه شهرضا در ادامه جلسه با اشاره به طرح‌های اعتلای بسیج در راستای محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی، اظهار داشت: در هفته بسیج 15 گروه جهادی به مناطق محروم شهرستان شهرضا و روستاهای آن اعزام شدند و بیش از 94 گروه جهادی پایگاهی و محله محور به مردم خدمات‌رسانی کردند.

جواد داستانی با اشاره به فعالیت قرارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرضا، گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون 2 میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات ارائه‌شده و تا بهمن‌ماه ادامه دارد که این تسهیلات در قالب عرصه‌های انار، زعفران، دام سبک و سنگین، صنایع‌دستی، پخت نان خانگی و صنایع تبدیلی بوده و منجر به اشتغال‌زایی 25 نفر شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح همگام با کشاورزی توسط بسیج مهندسان، بیان کرد: در این طرح مهندسان کشاورزی با حضور در مناطق روستایی کلاس‌های آموزشی برای روستائیان برگزار می‌کنند و پیگیر حل مشکلات آن‌ها هستند.

فرمانده سپاه شهرضا با اشاره به اجرای طرح شهید رهنمون، افزود: این طرح در راستای طرح اعتلای بسیج در شهرضا اجرا می‌شود در این طرح پزشکان به مناطق محروم اعزام می‌شوند و به مشکلات بهداشتی و درمانی مردم رسیدگی می‌کنند.

وی با اشاره به طرح شهید بهنام محمدی، خاطرنشان کرد: طرح تربیتی شهید «بهنام محمدی» به دنبال تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت مدارس و مساجد کشور است، برای تحقق این امر باید سه نهاد مسجد، خانه و مدرسه همسوی یکدیگر حرکت کنند.

داستانی با بیان اینکه بسیج در حوزه آسیب‌های اجتماعی برای ترویج یک فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه همیشه به دولت‌ها کمک کرده است، تصریح کرد: طرح کرامت در شهرضا با هدف پیشگیری و مقابله با اعتیاد، مواد مخدر، طلاق و فضای مجازی اجرا شد.

 

انتهای پیام/م

 

نخستین استارت‌آپ گردشگری در شهرضا برگزار می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه«آیین سرزمین من» در سمای واحد فسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه«آیین سرزمین من» با حضور محسن حسن‌پور مدیرکل امور مدارس سما و دیگر مسئولان در دبستان پسرانه سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا برگزار و با استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان، اولیای آنان و سایر شهروندان روبرو شد.

در این نمایشگاه در قالب عکس نوشته و بنر‌های متفاوت و سخنرانی به معرفی مشاهیر شهرستان فسا ازجمله مرحوم سید محمدصادق رفیعی بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی فسا، سردار تنگه احد شهید مرتضی جاویدی، آیت‌الله بهشتی، علیرضا ذوالقدر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، رستگار فسایی، روزبهان بقلی فسایی و بسیاری دیگر پرداخته شد.

دست سازه‌های دانش آموزان و خوراکی‌های بومی و محلی، در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفت و دانش‌آموزان با پوشیدن لباس محلی و اجرای مراسم‌های بومی، همچنین هنرنمایی در زمینه خطاطی و نقاشی و موسیقی سنتی در اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ محلی شهرستان فسا کوشیدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز تجاری‌سازی ایده‌های حوزه سلامت و بهداشت در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه رازی افتتاح شد
  • رئیسی جمهور: از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال و فناوری‌های موجود برای ارتقای سلامت تغذیه مردم بهره‌گیری شود
  • آشنایی با هوش مالی در بازارچه دانش‌آموزی سما
  • آشنایی با هوش مالی در بازارچه دانش‌آموزی سمای آباده
  • ایجاد منطقه آزاد صنایع دانش‌بنیان در ماکو
  • برپایی نمایشگاه «آیین سرزمین من» در سمای واحد فسا
  • برپایی نمایشگاه«آیین سرزمین من» در سمای واحد فسا
  • فعال‌سازی بخش خصوصی در توسعه زیست‌بوم و کاربست داده و هوش مصنوعی با ابزار اعتبار مالیاتی
  • ایجاد منطقه آزاد صنایع دانش‌بنیان در «ماکو»
  • در تلاش برای رشد و همیاری شرکت های دانش بنیان