Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، لوبیا قرمز مدت طولانی‌تری به شما احساس سیری می‌دهد زیرا فیبرهای حل‌شدنی دارد؛ پروتئین هم به شما احساس سیری می‌دهد و بنابراین به کاهش وزن کمک می‌کند.   پژوهش‌ها نشان می‌دهد کسانی که لوبیا قرمز بیشتری مصرف می‌کنند اضافه وزن کمتری دارند.

لوبیا قرمز سرشار از اسید آمینه است که در ساخت پروتئین نقش دارد؛ پروتئین به ساختار سلول‌ها و تنظیم آن‌ها کمک می‌کند و در کارکرد بافت‌ها و اندام‌ها نقش دارد، بررسی اطلاعات ژنتیکی دی‌ان‌ای نشان می‌دهد که پروتئین به شکل‌گیری ملکول‌های تازه هم کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوبیا قرمز به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و فعالیت روده‌ها را منظم می‌کند زیرا میزان خوبی فیبر رژیمی دارد.

همچنین سلامت روده را با بهبود کارکرد انسدادی افزایش می‌دهد و میزان باکتری‌های سالم که از بیماری‌های روده پیشگیری می‌کنند را بالا می‌برد.

بر اساس پژوهش‌ها مصرف روزانه لوبیا قرمز خطر سکته، حمله قلبی و دیگر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. نوع خاصی از فیبر رژیمی که در لوبیا قرمز هست هم کلسترول بد LDL را کاهش و کلسرول خوب HDL را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، افزودن مواد غذایی زیر به برنامه غذایی روزانه، با دارا بودن پروتئین، فیبر، چربی‌های سالم و سایر مواد مغذی، به کاهش چربی احشایی کمک می‌کند:

۱) گوشت گاو بدون چربی

گوشت گاو بدون چربی یک گزینه مناسب و پروتئینی است که برای زمان طولانی سیر نگه‌تان می‌دارد و به کاهش چربی شکمی کمک می‌کند. پروتئین احساس سیری بعد از غذا را افزایش می‌دهد، به حفظ عضلات کمک می‌کند و منجر به افزایش متابولیسم می‌شود. هم‌چنین پروتئین اثر حرارتی بالایی دارد، به این معنی که کالری بیشتری را در طول هضم می‌سوزاند.

۲) جو دوسر

جو دوسر سرشار از فیبر بتا گلوکان و کربوهیدرات‌های پیچیده است که انرژی پایداری را برای بدن فراهم کرده و به کنترل گرسنگی کمک می‌کند. مصرف جو دوسر، سطح قند خون را تثبیت می‌کند و احتمال پرخوری یا هوس قند را در ساعات بعد از غذا کاهش می‌دهند. بر اساس مطالعات، بتا گلوکان موجود در جو دوسر علاوه بر تقویت سلامت روده، می‌تواند به افزایش سیری، هضم آسان و کاهش چاقی شکمی کمک کند.

۳) لیمو

مصرف لیمو به‌تنهایی شاید چندان رضایت‌بخش نباشد، اما استفاده از لیمو در دستور العمل‌های خوراکی و نوشیدنی می‌تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. لیمو حاوی پلی فنل‌های قوی است که منجر به جلوگیری از تجمع چربی در ناحیه شکم و چاقی می‌شود. سعی کنید به جای استفاده از سس‌های پرچرب و ناسالم، روی سالادها و غذاهایتان چند قطره آبِ لیموی تازه بچکانید.

این میوه‌ها به چربی سوزی کمک می‌کنند

۴) ماهی تن

ماهی تن (چه کنسرو شده و چه تازه) به دلیل داشتن پروتئین بالا و چربی سالم، یک غذای مغذی به شمار می‌آید. یک وعده ماهی تن کنسرو شده، ۲۴ گرم پروتئین و تنها ۱۶۸ کالری دارد و حاوی حدود ۹ گرم چربی سالم است. شواهد نشان می‌دهد که مصرف غذاهای دریایی بدون چربی مانند ماهی تن، به پیشگیری از چاقی کمک می‌کند.

۵) لوبیا سیاه

علاوه بر مصرف پروتئین، دریافت فیبر کافی در رژیم غذایی برای کاهش چربی شکمی مهم است. در میان حبوبات، لوبیا سیاه یک گزینه ایده‌آل برای این منظور است. در هر نصف فنجان لوبیا سیاه ۸ گرم فیبر و ۸ گرم پروتئین وجود دارد. به طور کل محتوای فیبر موجود در حبوبات برای کاهش وزن و جلوگیری از افزایش وزن مفید است.

۶) چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی چربی‌سوز است و محتوای کافئین موجود در آن می‌تواند به بهبود متابولیسم و چربی‌سوزی کمک کند. مصرف مداوم چای سبز در کنار یک رژیم غذایی کم‌کالری و ورزش منظم باعث کوچک شدن شکم می‌شود.

۷) تخم مرغ

در حالی که غذاهایی مانند گوشت گاو بدون چربی و مرغ انتخاب‌های خوبی برای دریافت پروتئین هستند، تخم مرغ هم می‌تواند گزینه مفید دیگری باشد و در هر وعده غذایی مصرف شود. یک تخم مرغ متوسط، تقریباً دارای ۶ گرم پروتئین و کمتر از ۵ گرم چربی است. زرده تخم مرغ همراه با محتوای پروتئین بالایی که دارد، حاوی مقدار زیادی ماده مغذی به نام کولین است. مکمل کولین به طور بالقوه به کاهش BMI یا شاخص توده بدنی کمک می‌کند و هم‌چنین سطح لپتین موجود در آن، باعث افزایش حس سیری و کاهش تولید هورمون گرسنگی در بدن می‌شود.

کد خبر 846318 برچسب‌ها چاقی خبر مهم رژیم غذایی

دیگر خبرها

  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است
  • درد قفسه سینه را جدی بگیرید
  • چه کسانی باید پروتئین بیشتری مصرف کنند؟
  • چرا نخود فرنگی سالم و مغذی است؟ / خواص نخود سبز