Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-19@11:49:27 GMT

ماکرون برای مردم فرانسه سخنرانی می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۳۸۰۶

ماکرون برای مردم فرانسه سخنرانی می‌کند

مسئولان پاریس پیش از سخنرانی امانوئل مکرون خطاب به مردم فرانسه در حال رسیدگی به خسارات وارده به شهر هستند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک روز پس از آنکه درگیری پلیس فرانسه با تظاهرکنندگان جلیقه زرد به مجروح شدن ۷۱ نفر منجر شد و خسارت زیادی را به پایتخت فرانسه وارد کرد؛ اماکن گردشگری پاریس بازگشایی شد و کارکنان و صاحبان مغازه‌ها شیشه‌های شکسته را جمع کردند تا این شهر بار دیگر به روی پای خود بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه که مورد انتقاد شدید تظاهرکنندگان قرار گرفته است، سرانجام سکوتش را شکست و از پلیس تشکر کرد. اما فشارها بر مکرون برای ارائه دادن راه حلی که از دودستگی فرانسوی‌ها جلوگیری کند افزایش یافته است. یکی از سخنگوهای دولت فرانسه اعلام کرد مکرون روز شنبه خطاب به مردم این کشور سخنرانی خواهد کرد.

این تظاهرات چهره فرانسه را مخدوش کرد. دولت فرانسه روز شنبه حدود ۸۹ هزار پلیس را برای مقابله با تظاهرکنندگان مستقر کرد، اما در این کار موفق نبودند.

بنابر گزارش‌ها حدود ۱۲۲۰ نفر در سراسر فرانسه بازداشت شده اند. پلیس فرانسه در جریان این تظاهرات مردم را در ایستگاه‌های مترو تفتیش می‌کرد و هر چیزی را که امکان داشت به عنوان سلاح در تظاهرات استفاده شود، مصادره می‌کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اعتراضات پاریس پاریس فرانسه ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: فرانسه ابتکارات تهاجمی علیه روسیه نخواهد داشت

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه دیروز شنبه در مصاحبه‌ای با پایگاه اوکراینی تله تون اعلاک کرد که علی‌رغم تمایل پاریس برای حمایت قوی از کی‌یف در مذاکرات برای پایان درگیری، کشورش تمایلی به اتخاذ ابتکارات تهاجمی علیه روسیه ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: ما مسیر تشدید تنش را در پیش نخواهیم گرفت، زیرا خواهان جنگ دیگری نیستیم، اما حاضریم بگوییم محدودیتی نداریم و بسته به اقدامات روسیه واکنش نشان می‌دهیم.

مکرون خاطرنشان کرد که آماده است با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره پیشنهادات برای کاهش تنش در اوکراین گفت‌وگو کند. وی اظهار داشت که «قطعاً» به اوکراین خواهد آمد و افزود: «وقتی من به طور فیزیکی وارد کی‌یف شدم به این معنی است که پیامی قوی و جهت‌گیری‌های جدید همکاری در میان خواهد بود. 

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در ماه فوریه پس از آنکه پیشنهاد کرد بلوک نظامی به سرکردگی آمریکا «نمی‌تواند» امکان اعزام سربازان ناتو برای کمک به اوکراین را رد کند، واکنش‌های شدیدی را برانگیخت. چندین کشور عضو، از جمله رئیس‌جمهور وقت فنلاند، به سرعت اظهارات مکرون را رد کردند و تاکید کردند که چکمه سربازان اروپایی روی خاک اوکراین نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رنگ عوض کردن مواضع مکرون در جنگ اوکراین
  • تداوم حمایت‌های جهانی در حمایت از فلسطین
  • تظاهرات همبستگی با فلسطین در برلین برگزار شد
  • امانوئل مکرون: احتمالا ناتو علیه روسیه عملیات زمینی کند
  • اظهارات عجیب مکرون درباره حمله به روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| ماکرون: فرانسه برای ابتکارات تهاجمی علیه روسیه آماده نیست
  • تحولات اوکراین| تلاش کی‌یف برای تاثیرگذاری بر انتخابات در روسیه با افزایش حملات به شهرهای مرزی
  • پاشیدن فاضلاب برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در تل آویو
  • مکرون: فرانسه ابتکارات تهاجمی علیه روسیه نخواهد داشت
  • تظاهرات اعتراضی صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی