Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان بازرگانی استان تهران با اشاره به ده هزار کارگاه صنعتی موجود در استان تهران گفت: پتانسیل صنعت و اشتغال در استان تهران بسیار بالا است البته امار دقیقی از صادرات استان تهران نداریم، اما براورد‌ها سهم ٢٥ درصدی استان تهران در صادرات غیرنفتی کل کشور را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، یداله صادقی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران با بیان اینکه هر جا بخش خصوصی به جد وارد کاری شده موفقیت بیشتری از سوی دولت داشته است، گفت: باید کاری که مربوط به بخش خصوصی است به خود این بخش واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان بازرگانی استان تهران نیز در حوزه چالش‌ها و مشکلات بخش خصوصی با اتاق بازرگانی هم نظر است، اما تعدد و تکثر بخشنامه‌ها و ایین نامه‌ها بخش خصوصی را آزار می‌دهد؛ البته ما از طریق شورای گفتگوی استان تهران، بازدید از واحد‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی و نیز برگزاری شورا‌های مشورتی تلاش داریم مشکلات را به تصمیم گیران منتقل کنیم.

صادقی گفت: برخی آیین نامه‌ها و بخشنامه‌ها را اصلاح کردیم؛ اما گاهی افسوس می‌خوریم که چرا تصمیمات با نظر دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی اتخاذ نمی‌شود.

وی تامین مواد اولیه واحد‌های تولیدی را از جمله مشکلات پیش روی بخش صادرات کشور دانست و گفت: اگر مواد اولیه نداشته باشیم تولیدی صورت نمی‌گیرد و صادرات متوقف می‌شود؛ این در حالی است که می‌توانستیم در پروسه تایید ثبت سفارش واحد‌های تولیدی با نظر بخش خصوصی عمل کرده و از تجمع واحد‌های تولیدی در وزارت صنعت جلوگیری نماییم.

صادقی با بیان اینکه ده هزار کارگاه صنعتی در استان تهران داریم که اشتغال بالایی داشته و صادرات دارند، اظهار کرد: پتانسیل صنعت و اشتغال در استان تهران بسیار بالا است البته امار دقیقی از صادرات استان تهران نداریم، اما براورد‌ها سهم ٢٥ درصدی استان تهران در صادرات غیرنفتی کل کشور را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صادرات اشتغال صنعت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی در  گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوانبا اشاره به صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان، اظهار کرد: از مجموع این میزان صادرات یک میلیارد و و ۱۰۰ میلیون دلار آن مربوط به گمرکات خود استان و ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار نیز مربوط به صادرات سایر گمرکات کشور از گمرکات استان بوده است.

خالد جنگجو با بیان اینکه در استان آذربایجان غربی  ۹ گمرک به عنوان مبادی تجاری صادرات و واردات کالا فعالیت می‌کنند، افزود: ارزش این مقدار صادرات در مقایسه به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی کشور‌های ترکیه، آذربایجان و عراق و تعدادی از کشور‌های اروپایی را مقصد اصلی صادرات کالا‌های ایرانی از گمرکات استان اعلام کرد.

جنگجو در ادامه به روند ترانزیت کالا از استان هم اشاره و اضافه کرد: در سالی که گذشت در مجموع ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از استان ترانزیت زمینی و ریلی شده که ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن مربوط به ترانزیت از گمرکات خود استان و بقیه ترانزیت عبوری سایر گمرکات بوده است.

او همچنین از توافقات رؤسای گمرکات ایران و ترکیه برای توافق ۲ کشور برای تحقق سقف تجارت مشترک دو طرف تا ۳۰ میلیارد دلار هم اشاره کرد و گفت: مقرر شد ۱۲ بند از ۱۹ بند توافقنامه دو طرف برای تسهیل در روانسازی تجارت بزودی عملیاتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • خصوصی‌ها، کم‌کاری دو خودروساز بزرگ را جبران کردند...
  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • پتانسیل خفته انرژی سبز در ایران بیدار شد