Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@05:23:38 GMT

(ویدیو) عاشقان نوتلا ببینند!

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۳۸۱۳

تعداد بازدید : 21 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فرارو

کلیدواژه: نوتلابار نوتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 جلسه خانگی قرآن «عاشقان ثارالله» با ۸۲ سال قدمت در شهرستان ابهر

به گزارش خبرنگار مهر، جلسات خانگی قرآن سابقه‌ای دیرینه در فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد. «جلسات خانگی قرآن» به عنوان مردمی‌ترین و خودجوش‌ترین سازوکار فعالیت قرآنی در کشور، محفلی است که به شهادت روایات، مُبدع آن شخص پیامبر (ص) و مبدأ آن خانه وحی و اهل بیت (ع) بوده است. روایات نشان می‌دهد، اولین «مکتب خانه» را به معنای «خانه‌ای که محل آموزش قرآن است» رسول خدا (ص) بنیان نهاد. از آن پس، «آموزش خانگی قرآن» جزئی از سیره و سنت رسول خدا (ص) شد و آن حضرت، همواره این سیره را به عنوان «الگویی راهبردی در نظام تعلیم و تعلم قرآن کریم» سفارش می‌فرمودند؛ الگویی که پس از پیامبر (ص) در سیره اهل بیت (ع) نیز به دقت دنبال شد و با درایت آن بزرگواران، پس از واقعه جان‌سوز عاشورا، با سفارش به برگزاری «روضه‌های خانگی» تکمیل شد تا خانه‌های مسلمانان، به مکاتبی برای اشاعه روزافزون فرهنگ قرآن و عترت (ع) در سرتاسر تاریخ مبدل شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز در ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ در خصوص اهمیت جلسات خانگی اظهار داشتند: «یکی از کارهایی که خیلی مهم است، عبارت است از اینکه ما دوره‌های قرآن را، جلسات قرآن را زیاد کنیم… بعضی از عادت‌های خوب وجود داشت که حالا به خاطر تلویزیون قرآن و رادیوی تلاوت و مانند اینها که داریم، یک خرده‌ای عقب افتاده که بایستی جبران بشود. یکی همین دوره‌های خانگی قرآن بود.»بر همین اساس سعی بر معرفی برخی جلسات خانگی قرآن در سلسله گزارشاتی خواهیم داشت.

محمد مهزیار مسؤول جلسه خانگی عاشقان ثارالله صایین‌قلعه شهرستان ابهر به معرفی این جلسه خانگی قرآن با قدمت ۸۲ سال پرداخت و اظهار کرد: این جلسه خانگی از دهه ۱۳۲۰ تا کنون فعالیت دارد که قبل از انقلاب با نام هیأت مسجد جامع شناخته می‌شد و بعد از پیروزی انقلاب به‌خاطر پاسداشت مقام شهدا و ارادت به سیدالشهدا (ع) به نام عاشقان ثارالله تغییر نام داد.

وی با بیان اینکه فعالیت این جلسه خانگی به قرائت قرآن محدود نمی‌شود گفت: خانه قرآن هدایت، مرکز نیکوکاری سرای احسان و دو گروه جهادی عاشقان ثارالله و امام علی علیه‌السلام از زیر مجموعه‌های این جلسه خانگی قرآن هستند.

مسؤول جلسه خانگی عاشقان ثارالله صایین‌قلعه با تأکید بر اینکه این جلسه خانگی در همه مناسبت‌ها اعم از ملی و مذهبی با دعوت از سخنران‌های سرشناس استان و شهرستان تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: بیان احکام، شرح نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، جز خوانی ویژه ماه مبارک رمضان در کنار مولودی‌خوانی و شعرسرایی در ایام شادی اهل‌بیت و مرثیه‌خوانی و مدیحه‌سرایی در ایام شهادت وفات اهل‌بیت از جمله فعالیت‌های جلسه خانگی قرآن عاشقان ثارالله است.

وی با بیان اینکه این جلسه قرآن خانگی هر هفته جمعه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا و در منزل اعضای هیئت یا در حسینیه‌ها و تکایای شهر برپا می‌شود افزود: تعداد اعضای ثابت جلسه در حدود ۵۰ نفر هستند؛ ولی در مناسبت‌ها تا دوبرابر هم افزایش دارد.

مهزیار گفت: اهدای کتاب به اعضا به مناسبت هفته کتاب، اهدای عیدانه در اعیاد مختلف ملی و مذهبی، اجرای سنت حسنه ذبح قربانی در عید قربان، اطعام در عید غدیر، نیمه شعبان و ایام فاطمه دوم، اهدای شال مشکی ماتم به اعضا هم‌زمان با حلول ماه محرم، دیدار دوره‌ای با خانواده‌های شهدا و تجلیل از پدر و مادر شهدا به مناسبت روز پدر و مادر، تجلیل از همسران شهدا در سالروز وفات حضرت ام‌البنین، تجلیل از جانبازان به مناسبت روز جانباز، برپایی ایستگاه صلواتی، مسابقه نقاشی، انجام امور خیریه توسط مرکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی و شناسایی استعدادهای قرآنی توسط خانه قرآن از جمله فعالیت‌های این جلسه خانگی قرآن است.

وی ادامه داد: اهدای نشان سینه از طرف کانون مدحان و شعرای آئینی کشور به پیر غلامان و مداحان هیئت، برگزاری سلسله جلسات بصیرتی آموزشی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین با حضور ائمه جمعه و حضور در نمازجمعه، راهپیمایی‌ها و تجمعات ملی و مذهبی از برنامه‌های ویژه جلسه خانگی قرآن عاشقان ثارالله است.

مسئول جلسه خانگی عاشقان ثارالله صایین‌قلعه با اشاره به اجرای طرح مسطورا و زندگی با آیه‌ها در ماه مبارک رمضان امسال در این جلسه خانگی قرآن گفت: در این راستا جشنواره بزرگ مجازی قرآن کریم و مسابقه نور هدایت توسط خانه قرآن از اول تا سی‌ام در دو بخش فرهنگی و هنری برگزار می‌شود و با کمک بانیان خیر به سه نفر اول هر بخش جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با ایام شهادت سردار سلیمانی اهدای تندیس شهید سلیمانی همراه با وصیت‌نامه ایشان به اعضا را داشتیم، افزود: هیئت عاشقان ثارالله از ۱۰ هیئت برتر استان زنجان است و خانه قرآن هدایت در اولین جشنواره سبقت الله که به‌منظور شناسایی برترین تشکل‌های استان زنجان برگزار شد در سال ۱۴۰۱ رتبه دوم و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم استان زنجان را کسب کرده است.

مهزیار افزود: مرکز نیکوکاری سرای احسان نیز از بین ۱۸۲ مرکز نیکوکاری استان زنجان از برترین‌ها شده و هم‌زمان با دهه فجر امسال با حضور مدیرکل کمیته امداد استان زنجان لوح تقدیر دریافت کرده است.

کد خبر 6056345 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  •  جلسه خانگی قرآن «عاشقان ثارالله» با ۸۲ سال قدمت در شهرستان ابهر