Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@10:55:50 GMT

اخاذی تعمیرکار تلفن همراه از دختر جوان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۳۸۱۹

اخاذی تعمیرکار تلفن همراه از دختر جوان

علی کریمی اظهار داشت: دختر جوانی به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد تصاویر خصوصیش در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر و این کار دردسر‌های زیادی را برای او نزد دوستان و آشنایان ایجاد کرده است.

وی افزود: این دختر جوان در توضیحات خود عنوان کرد که مدتی پیش و پس از ایراد پیدا کردن گوشی همراهش، آن را برای تعمیر نزد یک تعمیرکار برده، اما پس از چند روز این فرد درخواست پیشنهاد غیراخلاقی را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه بیان کرد: پس از آنکه این دختر جوان به پیشنهاد غیراخلاقی تعمیرکار گوشی همراه پاسخ منفی می‌دهد، آن فرد نیز اقدام به انتشار تصاویر خصوصی داخل گوشی در شبکه اجتماعی تلگرام می‌کند.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع سریعاً پرونده‌ای تشکیل و با تلاش کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی فرا خوانده شد.

کریمی با بیان اینکه متهم ابتدا منکر هرگونه اقدامی در خصوص انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی شد، عنوان کرد: این فرد در نهایت پس از مواجهه با شواهد و مدارک موجود به جرم خود اعتراف کرد.

وی با تاکید بر اینکه افراد و خصوصا خانم‌ها نباید گوشی تلفن همراهشان را به هر تعمیرکاری بسپارند، یادآور شد: در صورت نیاز مراجعه به تعمیرکاران حتما به افراد مورد اعتماد و مراکز دارای مجوز و تحت نظارت اماکن نظارتی مراجعه کنید.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: بهتر است در هر شرایطی اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را بر روی گوشی تلفن همراه پاک کنید، زیرا حتی اگر حافظه گوشی خود را نیز پاک کنید باز هم با استفاده از بعضی از نرم افزار‌ها می‌توان اطلاعات درون آن از جمله فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی را به دست آورد.

وی با بیان اینکه گوشی تلفن‌همراه محل مناسبی برای ذخیره تصاویر و اطلاعات محرمانه نیست، گفت: در صورت سرقت، گم شدن، فروختن و یا خراب شدن افراد دیگر به محتوای داخل آن دسترسی کامل پیدا کرده و ممکن است دست به سوءاستفاده بزنند.

کریمی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکلی در فضای مجازی حتما موضوع را با پلیس فتا درمیان بگذارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اخاذی دختر جوان پلیس فتا تلگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل اغفال دختر دانشجو در غرب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولیپور گودرزی گفت: اواخر امسال، زن جوانی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و به کارآگاهان گفت، دخترم ۳ ماه قبل از شهرستان برای درس خواندن به تهران آمد؛ ولی دختر جوانم برای رفتن به دانشگاه از خوابگاه دانشجویی بیرون رفته اما دیگر بازنگشته و تلفن همراهش خاموش است؛ لطفاً کمک کنید.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده در دایره چهارم پلیس آگاهی (ویژه فقدان) تیمی زبده از کارآگاهان راهی محل مورد نظر شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم پی بردند، دختر جوان به دانشگاه مراجعه نکرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کرد: کارآگاهان در نخستین گام با اقدامات اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف خانه فقدانی متوجه شدند، دختر گمشده توسط یک مرد میانسال با موهای بور با شگرد ازدواج اغفال شده و از خوابگاه فرار کرده است که همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با روش‌های علمی مقصد فرار آنها را در غرب تهران شناسایی کنند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی طی یک عملیات منسجم موفق به دستگیری متهم شدند که در ادامه نیز دختر جوان پیدا شد.

وی افزود: متهم پس از انتقال به اداره چهارم پلیس آگاهی در جریان تحقیقات ابتدایی ضمن ابراز ندامت و پشیمانی به جرم خود مبنی بر اغفال دختر جوان مبنی بر فرار از خانه به قصد ازدواج اعتراف کرد.

سردار گودرزی گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، دختر گمشده به آغوش گرم خانواده خود بازگردانده شد و متهم کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

کد خبر 6057458

دیگر خبرها

  • تهدید به انتشار تصاویر خصوصی با انگیزه اخاذی از زن جوان  
  • دستگیری ۳ مالخر که موبایل‌های دزدی را صادر می‌کردند/ اعتراف به حداقل ۱۰۰ فقره مالخری
  • توسعه سامانه‌ امن‌ساز تلفن‌های همراه
  • اتصال به وای‌فای ناشناس خطری بالقوه برای مسافران نوروزی
  • مراقب اتصال به Wifi ناشناس باشید
  • چگونه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مغز کودکان مان را مسموم کردند و چگونه با آن مقابله کنیم؟
  • مرد میانسال به دلیل اغفال دختر دانشجو بازداشت شد
  • بازداشت مرد میانسال به دلیل اغفال دختر دانشجو
  • بازداشت عامل اغفال دختر دانشجو در غرب تهران
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی + دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز (۲۷ اسفند)