Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@10:39:47 GMT

دلیل تاخیر افتادن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۳۸۲۶

دلیل تاخیر افتادن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی

باشگاه خبرنگاران: احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی  جوان درباره به تاخیر افتادن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، اظهار کرد: معتقدم که هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون اقتصادی در زمینه به جریان انداختن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی کم‌لطفی بسیاری می‌کنند.

وی افزود: طبق آیین‌نامه هیات رئیسه باید در زمان مشخصی موضوع تحقیق تفحص را به کمیسیون بفرستد تا روال قانونی این امر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر آبادی فراهانی تصریح کرد: متاسفانه بانک مرکزی لابی قوی در مجلس شورای اسلامی دارد و همین امر باعث شده تا تحقیق و تفحص از این نهاد به تاخیر بیافتد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: معتقدم که دولت و مجلس باید از تحقیق و تفحص‌ها استقبال کنند، چرا که این امر بسیاری از تهمت زنی‌ها و دروغ گویی‌ها در جامعه را از بین برده و و حقیقت اصلی را اطلاع مردم می‌رساند.

وی ادامه دارد: بسیار متعجبم که چرا بانک مرکزی تلاش می‌کنند تا به هر نحوی که شده مورد تحقیق و تفحص قرار نگیرد!

گفتنی است، چندی پیش طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در زمان تصدی سیف در کمیسیون اقتصادی تصویب شد و بر همین اساس کمیسیون اقتصادی مجلس، تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته را در جلسه این کمیسیون مصوب کرد، اما با گذشت بیش از ۴ ماه از زمان تصویب این موضوع تحقیق و تفحص از بانک مرکزی هنوز به صحن علنی مجلس راه پیدا نکرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: طرح تحقیق و تفحص بانک مرکزی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با شمارش تمامی آرا؛ پوتین با قاطعیت در کرملین ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: با شمارش ۱۰۰ درصد آرا «ولادیمیر پوتین» با کسب ۸۷.۲۸ درصد آرا پیروز این دوره از انتخابات ریاست جمهوری روسیه شد.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه همچنین اعلام کرد که «نیکولای خاریتونوف» معاون حزب کمونیست روسیه ۴.۳۱ درصد، «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین الملل مجلس دوماً با ۳.۲۰ درصد، «ولادیسلاو داوانکوف» ا ز حزب «شخصیت‌های جدید»، ۳.۸۵ درصد آرا را به دست آورده اند.

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه از روز جمعه آغاز شد و تا دیروز (یکشنبه) ادامه داشت. این نخستین بار در تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روسیه بود که فرایند اخذ رأی طی ۳ روز انجام می‌شد.

کد خبر 6058263

دیگر خبرها

  • مدیریت قالیباف بر مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /تا صحبت از تحقیق و تفحص می شود، یک باند وارد میدان می شوند تا جلوی قانون را بگیرند
  • پوتین با قاطعیت در کرملین ماند
  • با شمارش تمامی آرا؛ پوتین با قاطعیت در کرملین ماند
  • مشارکت بیش از ۷۰ درصدی روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری
  • مشارکت در انتخابات روسیه به ۶۵ درصد رسید
  • مشارکت در انتخابات روسیه به ۶۲ درصد رسید
  • بانک ملی در اجرای سیاست های نظام و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب پیشتاز بوده است
  • مشارکت ۵۷ درصدی در روز دوم انتخابات ریاست جمهوری روسیه
  • مشارکت ۵۰ درصدی روس ها در انتخابات ریاست جمهوری
  • بازدید قائم مقام سازمان بازرسی و هیات همراه از میدان مرکزی میوه و تره بار