Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@07:39:54 GMT

آخرین جزئیات بسته حمایتی بیمه شدگان و بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۳۹۰۹

آخرین جزئیات بسته حمایتی بیمه شدگان و بازنشستگان

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه کمیته کشوری هماهنگی مراکز ماده ۱۶ (معتادان متجاهر) گفت: جلسه امروز چهار مصوبه داشت که یکی از آنها ایجاد ۱۰ مرکز جامع صیانت، توانمندسازی و اجتماع پذیری معتادان متجاهر از سوی بسیج بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: براساس این مصوبه ۱۰ مرکز با ظرفیت نگهداری چهار هزار معتاد متجاهر ایجاد خواهد شد که دو مرکز با ظرفیت دو هزار نفر در تهران و دو هزار نفر نیز در ۸ استان کشور ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین براساس مصوبه این جلسه افرادی که می خواهند برای نگهداری معتادان متجاهر، مراکز نگهداری ایجاد کنند باید با دارا بودن شروط لازم، مجوز را از سازمان بهزیستی دریافت کنند و نسبت به استاندارد سازی مراکز اقدام کنند.

بندپی اظهار داشت: مصوبه دیگر جلسه امروز نظارت سازمان بهزیستی بر عملکرد این مراکز بود که براساس قانون باید بهزیستی نظارت کافی و فعالیت و نحوه نگهداری و درمان معتادان متجاهر در مراکز داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: تمامی مراکز باید شرایط و ضوابط لازم را رعایت کنند در غیر این صورت مجوز آنها به مشکل برمی خورد و در نهایت لغو خواهد شد.

وی همچنین درمورد بسته حمایتی دولت گفت: قسمت اول ارائه بسته حمایتی که مربوط به مددجویان بهزیستی و کمیته  امداد بود، به اتمام رسیده و همچنین کارکنان دولت که کمتر از سه میلیون تومان دریافت می کردند، بسته حمایتی دریافت می کردند و بیمه شدگان تأمین اجتماعی و مستمری بگیران طی هفته آینده این بسته را دریافت می کنند.

محسنی بندپی ادامه داد: سازمان هدفمندی یارانه ها، اعتبار مورد نیاز برای بسته حمایتی بیمه شدگان تأمین اجتماعی با حقوق کمتر از سه میلیون تومان را اختصاص داده و بسته حمایتی مستمری بگیران را نیز ما پرداخت می کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اعتبار این امر داده شده و چنانچه همزمان با حقوق آنها باشد به طور میانگین ۲۰۰ هزار تومان به حقوق مستمری بگیرن اضافه می شود و اگر زودتر از حقوق، زمان پرداخت بود این بسته را جداگانه به حسابشان واریز می کنیم.

وی در خصوص افزایش ۵.۵ درصدی تعرفه ها در شش ماهه دوم تأکید کرد: براساس شورای عالی بیمه قرار شده تعرفه شش ماهه دوم بخش هایی مانند هتلینگ، حق العمل ها و تعرفه های پزشکی اورژانسی، ۵.۵ درصد افزایش پیدا کند که البته به مردم فشاری وارد نمی شود و سازمان های بیمه گر آن را تقبل کرده اند.

محسنی بندپی همچنین در مورد پرداخت مطالبات بیمارستان ها، تصریح کرد: قول داده ایم تا پایان آذرماه، مطالبات بیمارستان ها مربوط به سال ۹۶ را حداقل ۷۰ درصد تأمین کنیم.

کد خبر 4481261 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: انوشیروان محسنی بندپی بازنشستگان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدا بسته‌های حمایتی به خانواده زندانیان در زرند

با اهدای آخرین بسته حمایتی به خانواده زندانیان در سال جاری، مجموع کمک‌های صورت گرفته توسط انجمن حمایت از زندانیان زرند، به ده میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ رسید.

رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اشاره به اینکه در آستانه عید نوروز خانواده‌های نیازمند زندانیان، چشم‌انتظار حمایت‌های خیرین و مردم هستند، گفت: به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن سال نو در راستای حمایت از خانواده زندانیان، با تلاش‌های مدیر عامل ساعی و اعضای هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان و با جذب منابع مالی خیرین، بسته‌های حمایتی به خانواده‌های تحت پوشش انجمن اهدا شد.

وی افزود: در آخرین مرحله از کمک‌های مناسبتی انجمن حمایت از زندانیان زرند و در راستای توجه به وضعیت معیشتی خانواده‌های نیازمند زندانیان، تعداد ۱۲۰ بسته حمایتی هر یک با ارزش نزدیک به بیست میلیون ریال در بین خانواده‌های تحت پوشش این انجمن در شهرستان توزیع شده است.

رییس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان زرند با اشاره به محتویات سبد حمایتی تهیه شده گفت: این سبد کالایی شامل کالابرگ، سبد غذایی، گوشت و مرغ بوده که ارزش ریالی مجموع آن‌ها به دو میلیارد و دویست میلیون ریال می‌رسد.

مدعی العموم زرند با تاکید بر کمک ده میلیارد ریالی انجمن حمایت از زندانیان زرند در سال ۱۴۰۲ خاطر نشان کرد: این انجمن همچون سنوات گذشته با حمایت مادی و معنوی خیرین، گام‌های ارزشمندی در راستای تأمین نیاز‌های خانواده‌های تحت پوشش زندانی برداشته است؛ بگونه‌ای که در سال جاری شاهد رشد چشمگیر کمیت و کیفیت کمک‌های اهدایی به خانواده‌های نیازمند زندانیان در مقایسه با سال گذشته بوده ایم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند افزود: به طور قطع کمک موثر به این قشر آسیب پذیر تنها مادی نیست و از این جهت امیدواریم در سال پیش رو با مشارکت بیشتر خیرین، سمن ها، مشاورین و بنگاه‌های اقتصادی بتوانیم موضوع اشتغال، توانمندسازی، مشاوره خانواده و درمان اعتیاد و... جامعه هدف انجمن را دنبال نماییم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۹۹ هزار و ۴۸۷ بیمه شده سلامت در زنجان جزو پنج دهک اول درآمدی هستند
  • بیش از ۹۹ هزار بیمه شده سلامت در زنجان جزو پنج دهک اول درآمدی هستند
  • اهدای ۵۰ هزار بسته حمایتی به خانواده آسیب دیدگان اجتماعی
  • سامانه ثبت‌نام و انصراف از قرارداد بیمه تکمیل درمان بازنشستگان غیر فعال شد
  • اهدا بسته‌های حمایتی به خانواده زندانیان در زرند
  • تمدید اعتبار بیمه سلامت بیماران در ایام نوروز
  • ارائه بسته حمایتی به خانواده های نیازمند در تهران
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیماران در ایام نوروز
  • بسته ویژه حمایتی ساترا برای ماه مبارک رمضان عرضه شد
  • موسوی: هزینه های بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی باید قبل از عید پرداخت شود