Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@05:06:54 GMT

آخرین جزئیات بسته حمایتی بیمه شدگان و بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۳۹۰۹

آخرین جزئیات بسته حمایتی بیمه شدگان و بازنشستگان

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه کمیته کشوری هماهنگی مراکز ماده ۱۶ (معتادان متجاهر) گفت: جلسه امروز چهار مصوبه داشت که یکی از آنها ایجاد ۱۰ مرکز جامع صیانت، توانمندسازی و اجتماع پذیری معتادان متجاهر از سوی بسیج بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: براساس این مصوبه ۱۰ مرکز با ظرفیت نگهداری چهار هزار معتاد متجاهر ایجاد خواهد شد که دو مرکز با ظرفیت دو هزار نفر در تهران و دو هزار نفر نیز در ۸ استان کشور ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین براساس مصوبه این جلسه افرادی که می خواهند برای نگهداری معتادان متجاهر، مراکز نگهداری ایجاد کنند باید با دارا بودن شروط لازم، مجوز را از سازمان بهزیستی دریافت کنند و نسبت به استاندارد سازی مراکز اقدام کنند.

بندپی اظهار داشت: مصوبه دیگر جلسه امروز نظارت سازمان بهزیستی بر عملکرد این مراکز بود که براساس قانون باید بهزیستی نظارت کافی و فعالیت و نحوه نگهداری و درمان معتادان متجاهر در مراکز داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: تمامی مراکز باید شرایط و ضوابط لازم را رعایت کنند در غیر این صورت مجوز آنها به مشکل برمی خورد و در نهایت لغو خواهد شد.

وی همچنین درمورد بسته حمایتی دولت گفت: قسمت اول ارائه بسته حمایتی که مربوط به مددجویان بهزیستی و کمیته  امداد بود، به اتمام رسیده و همچنین کارکنان دولت که کمتر از سه میلیون تومان دریافت می کردند، بسته حمایتی دریافت می کردند و بیمه شدگان تأمین اجتماعی و مستمری بگیران طی هفته آینده این بسته را دریافت می کنند.

محسنی بندپی ادامه داد: سازمان هدفمندی یارانه ها، اعتبار مورد نیاز برای بسته حمایتی بیمه شدگان تأمین اجتماعی با حقوق کمتر از سه میلیون تومان را اختصاص داده و بسته حمایتی مستمری بگیران را نیز ما پرداخت می کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اعتبار این امر داده شده و چنانچه همزمان با حقوق آنها باشد به طور میانگین ۲۰۰ هزار تومان به حقوق مستمری بگیرن اضافه می شود و اگر زودتر از حقوق، زمان پرداخت بود این بسته را جداگانه به حسابشان واریز می کنیم.

وی در خصوص افزایش ۵.۵ درصدی تعرفه ها در شش ماهه دوم تأکید کرد: براساس شورای عالی بیمه قرار شده تعرفه شش ماهه دوم بخش هایی مانند هتلینگ، حق العمل ها و تعرفه های پزشکی اورژانسی، ۵.۵ درصد افزایش پیدا کند که البته به مردم فشاری وارد نمی شود و سازمان های بیمه گر آن را تقبل کرده اند.

محسنی بندپی همچنین در مورد پرداخت مطالبات بیمارستان ها، تصریح کرد: قول داده ایم تا پایان آذرماه، مطالبات بیمارستان ها مربوط به سال ۹۶ را حداقل ۷۰ درصد تأمین کنیم.

کد خبر 4481261 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: انوشیروان محسنی بندپی بازنشستگان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شامگاه گذشته، دوشنبه، 27 فروردین‌ماه، طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح مناطق 11، 12 و 16 با هماهنگی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و با حضور سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه 11، پیمان ضیائی، معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، حمیدرضا عموزاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، شهرداران نواحی 4گانه، محمد اسماعیلی، رئیس اداره ساماندهی آسیب‌های اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به همراه اکیپ معبربان و شهربان و گشت حامی شهر در منطقه 11 به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش اجرای این طرح که از ساعت 21 تا یک بامداد روز بعد به طول انجامید، طرحی بود که در دل طرح فوریتی دو هفته‌ای ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی، شامل 5 گروه تکدی‌گران، معتادان متجاهر، بی‌سرپناهان، زباله‌گردان و کودکان کار به طور ویژه گنجانده شد و هدف از اجرای آن، پاکسازی مؤثر و ضربتی معابر سطح منطقه از گروه آسیب‌دیدگان معتادان متجاهر بود.

موسوی، شهردار منطقه با تأکید بر اینکه منطقه 11 با حداکثر توان از نخستین روز اجرای این طرح در حال اقدام است، گفت: طرح ویژه گفته‌شده با حضور خودروی گشت، اتوبوس و عوامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به اجرا درآمد و تمرکز آن بیشتر بر محدوده راه‌آهن، میدان بهداری، خیابان شوش، میدان رازی، خیابان رازی، بوستان و میدان رازی، پل 9 دی (حق‌شناس)، بوستان گل‌ها، بوستان هاشمیان و خیابان وحدت اسلامی بود و طی این برنامه، در حدود 70 معتاد متجاهر شناسایی و تحویل مرکز فوریت‌ خدمات اجتماعی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شدند.

گفتنی است طرح فوریتی دو هفته‌ای ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری تهران در مناطق 22گانه از هفته پیش أغاز شده و تا 31 فروردین‌ماه ادامه دارد؛ همچنین به گفته کارشناسان اداره آسیب‌های اجتماعی منطقه 11 و به دستور معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران از 2 روز پیش، 26 فروردین‌ماه، این طرح که قبلاً در دو شیفت کاری اجرا می‌شد، به صورت شبانه‌روزی درآمده و در سه شیفت کاری تا پایان زمان اجرای طرح در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • با قطع سامانه بیمه سلامت خدمت به بیمه‌شدگان خللی ایجاد نکرده است
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند