Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@23:52:57 GMT

مساحت دریاچه ارومیه ۱۹۳ کیلومتر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۳۹۵۶

خرداد: مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از افزایش ۱۶ سانتی تری تراز دریاچه ارومیه خبر داد.
‌فرهاد سرخوش  با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارویمه ۱۲۷۰.۴۴ متر است افزود: تراز دریاچه در سال گذشته ۱۲۷۰.۲۸ متر بوده که نشان از افزایش ۱۶ سانتی متری تراز نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرخوش تصریح کرد: وسعت دریاچه امروز ۱۹۲۸.۹۰ کیلومتر مربع است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۳ کیلومترمربع افزایش داشته است.
وی گفت:حجم فعلی آب دریاچه ارومیه یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.
سرخوش با اشاره به ورود ۲ میلیون مترمکعب آب در مرحله اول رهاسازی به پیکره دریاچه یادآور شد: رهاسازی از سدهای شهرچای، سد مهاباد و رودخانه زولا بود که سد مهاباد و شهرچای به اتمام رسیده و تا ۱۰ روز دیگر رهاسازی از رودخانه زولا چای ادامه دارد.
مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: بدلیل بارندگی های بسیار خوب امسال و وضعیت خوب ذخایر سدها مرحله دوم رهاسازی پس از تعیین منابع و مصارف از بهمن ماه سال جاری آغاز می شود و مرحله سوم نیز در صورت تداوم بارندگی ها فروردین ۹۸ خواهد بود.
وی ادامه داد: براساس مصوبات بیشترین لایروبی انهار و رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه انجام و بیشترین تعداد سردهنه احداث و یا بازسازی شده تا کمترین میزان پرت آب صورت گیرد که با اقدامات انجام شده اکثر رواناب ها به سمت پیکره جاری شده اند.                                   منبع:ایسنا برچسب ها: دریاچه ارومیه ، آذربایجان غربی ، فرهاد سرخوش

منبع: خرداد

کلیدواژه: دریاچه ارومیه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شهند عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از تالاب سولدوز شهرستان نقده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طی سال آبی جاری، ۷۷ میلیون مترمکعب حق آبه ۱۱ تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه رهاسازی شد که ۱۳ میلیون مترمکعب بیشتر از میزان حق آبه مصوب رهاسازی‌شده است.

وی با بیان اینکه پس از ۲۰ سال تالاب‌های درگه سنگی، طالقان، قوپی بابا علی و گرده قیط و ممیند آبگیری شده است، گفت: امسال نیز همانند سال گذشته وضعیت زیست محیطی تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه مطلوب است و با شرایط موجود شاهد تنوع زیستی و گونه‌ای در این تالاب‌ها هستیم.

شهند اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تابستان امسال نیز حق آبه ۳ تالاب شورگل حسنلو، سولدوز و کانی برازان تأمین خواهد شد.

کد خبر 6088778

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه