Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-19@06:55:56 GMT

ازبرنامه های جهانی شهر هوشمند عقب هستیم

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۳۹۹۵

ازبرنامه های جهانی شهر هوشمند عقب هستیم

 

رئیس شورای تهران روز دوشنبه در آیین افتتاحیه همایش تهران هوشمند افزود: کم کم مسائل مربوط به شهر هوشمند در بخش های مختلف مطرح و به صورت شعاری در خصوص آن حرف هایی زده شده اما در عمل خیلی موفق نبوده ایم.
محسن هاشمی رفسنجانی با اشاره به راه اندازی سامانه های مختلف از جمله تهران من و با هم اظهارداشت: طرح ترافیک جدید که توسط معاون حمل و نقل و ترافیک طراحی شده و روی آن پافشاری می‌کنند نیز از جمله اقدامات انجام شده در حوزه شهر هوشمند است که البته این اقدامات می‌تواند موجب درآمد پایدار نیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درخواست کرد همانطور که برای راه اندازی این سامانه فکر، تلاش و هزینه می کنند به فکر درآمدزایی از اینگونه فعالیت ها نیز باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد:این سامانه ها نباید پس از طراحی به اندازه کافی کاربر نداشته و به فکر درآمدزایی نباشند.
هاشمی با اشاره به ایجاد هزاران کیلومتر فیبر نوری در پایتخت تصریح کرد: گاهی دیده می‌شود سر تیر برق ها نیز شی گردی درست و آویزان کرده اند بدون اینکه عوارض آن را به شهرداری پرداخت کنند.
وی یادآورشد: اخذ عوارض اینگونه اتصالات می‌تواند موجب درآمدزایی شود.
هاشمی با اشاره به راه‌اندازی سامانه های مختلف برای مدیریت شهر از شهرداری تهران درخواست کرد فهرست سامانه های مدیریت شهری و اتوماسیون اداری را به شورا ارسال کنند تا به روز بودن، قابل استفاده بودن و کارایی این سامانه ها بررسی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فعالیت های مربوط به شهر هوشمند در پایتخت شکل گرفته است اظهار داشت: در حال حاضر در حوزه کسب و کار آنلاین بیش از ۱۰۰ شرکت فعالیت دارند که لازم است به سبک قانونی از آنها حمایت شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است به این گونه شرکت‌ها مجوز اعطا شود باید عاقلانه رفتار شود به گونه ای که باعث از بین رفتن فعالیت آنها نشود و از طرف دیگر قانونمند فعالیت کنند‌.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت همراه سازی مردم در اجرای شهر هوشمند گفت: باید مردم در جریان فعالیت ها قرار گیرند و علاقه آنها نسبت به استفاده از این سامانه ها افزایش یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شفافیت و آگاهی افکار عمومی از فعالیت‌ها در شهر شعار لیست امید بود افزود: باید حمایت بی سابقه مردم را داشته باشیم و مسیری را طراحی کنیم که شعارهای داده شده اجرا شود.
دومین همایش تهران هوشمند به مدت دو روز در برج میلاد در حال برگزاریست.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان کارت سوخت بخوانند | زمان تحویل کارت سوخت کوتاه شد

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از فارس، جعفر سالاری نسب اعلام کرد: در صورت پیاده‌سازی و حذف فرآیندهای سنتی و یکپارچه کردن فرآیندها کارت سوخت قطعا کمتر از ۱۰ روز به دست متقاضیان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه کارت سوخت اضطراری جایگاه‌ها نیز همچنان وجود خواهد داشت، افزود: زمان تولید کارت سوخت توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیشتر از ۴۸ ساعت زمان نمی‌برد.

محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت نیز در گفت‌وگویی از افزایش تولید کارت سوخت خبر داد و گفت: روزانه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر از هموطنان متقاضی ثبت نام و دریافت کارت سوخت هستند.

وی افزود: سال گذشته ۱۴۰۲ بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار درخواست برای دریافت کارت سوخت در سامانه هوشمند سوخت به ثبت رسید که تعداد کارت‌های تولید شده بیش از ثبت نام بود و حدود ۴ میلیون کارت سوخت در سال گذشته تولید شده است.

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می کند

مدیر سامانه هوشمند سوخت با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۰۵ هزار درخواست برای دریافت کارت سوخت ثبت شده که همه این آمار در روند تولید قرار گرفته است، بیان کرد: هم اکنون حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در تولید کارت سوخت وجود ندارد.

آخرین جزئیات درباره وجود کارت‌های آزاد سوخت در جایگاه‌ها؛ همه کارت‌ها جمع نمی شوند | قیمت بنزین و میزان سهمیه تغییر می کند؟

صادقی گفت: سال گذشته روزانه توان ۲۰ تا ۲۵ هزار کارت سوخت وجود داشت، اما با ورود تجهیزات جدید این ظرفیت به حدود ۸۰ هزار کارت در روز می‌رسد.

کد خبر 844864 برچسب‌ها سوخت - بنزین (کارت سوخت هوشمند) سوخت - بنزین (سهمیه‌ بندی) خبر مهم

دیگر خبرها

  • ارجاع الکترونیکی ۴۶ درصد پرونده‌های قضائی به کارشناس
  • اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم در تویسرکان
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌ های هوشمند مجهزند
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی
  • فوری؛ تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می شود
  • حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد
  • متقاضیان کارت سوخت بخوانند | زمان تحویل کارت سوخت کوتاه شد
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌های هوشمند مجهزند