Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:52:07 GMT

ابداع یک ربات خزنده‌ با توانایی اسکیت روی یخ

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۴۰۲۵

ابداع یک ربات خزنده‌ با توانایی اسکیت روی یخ

یک شرکت آمریکایی، نوعی ربات خزنده ارائه داده که می‌تواند در محیط‌ ها و روی سطوح گوناگون از جمله زمین‌های یخ‌زده حرکت کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، در طول سال‌های اخیر، طراحی‌های جالبی برای ربات‌ها وجود داشته‌اند اما یک شرکت آمریکایی موسوم به "پلاینت انرژی سیستمز"(Pliant Energy Systems) به تازگی رباتی ارائه داده که سبک متمایزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ربات موسوم به "ولوکس"(Velox) می‌تواند با استفاده از یک سیستم رانشی دارای نوسان، به شکل موثری از میان آب و روی زمین ناهموار حرکت کند و حتی توانایی اسکیت روی یخ را نیز دارد.

قابلیت‌های منحصر بفرد ولوکس، حاصل پژوهش‌های صورت گرفته در زمینه انرژی تجدیدپذیر است. "پیترو فیلاردو"(Pietro Filardo)، میرعامل شرکت سازنده این ربات تصمیم داشت از دانش خود در زمینه زیست‌شناسی دریایی برای مهار موج و انرژی جزر و مد استفاده کند. این انگیزه، او را به سوی ابداع ابزارهای انعطاف‌پذیر بیوفرمیک هدایت کرد که نه تنها در جذب انرژی بلکه برای کمک به حرکت وسایل نقلیه در محیط دریا نیز کاربر دارند.

ولوکس به جای داشتن تیغه‌های چرخشی محکم که می‌توانند نیروی زیردریایی را تامین کنند، باله انعطاف‌پذیری دارد که با نوسانات خود، به حرکت رو به جلوی ربات کمک می‌کند. یک واحد پردازش مرکزی آنبرد، نیرو را به محرک‌هایی می‌رساند که حرکات موج را در امتداد باله‌ها کنترل می‌کنند و به ربات امکان می‌دهند مانند یک لقمه‌ماهی در میان آب شنا کند.

هنگامی که ولوکس به خشکی نزدیک می‌شود، می‌تواند با چرخاندن 90 درجه باله‌ها، خود را بالا نگه دارد و روی سطوح جامد حرکت کند. این ربات قادر است حرکت خود را روی ماسه، برف، سنگریزه و سطوح یخ‌زده نیز کنترل کند.

از ربات ولوکس می‌توان برای کاربردهای گوناگون از جمله جابه‌جایی تجهیزات پزشکی یا مهمات در میان آب و رساندن آنها به نیروهای نظامی که در ساحل هستند، استفاده کرد. همچنین این ربات به خاطر توانایی اسکی روی یخ، برای ماموریت‌های نواحی قطبی مناسب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسکی روی یخ ربات خزنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)

کمپانی لاکهیدمارتین در نمایشگاه Sea Air Space 2024 از کانسپت موشک هایپرسونیک ماکو (Mako) رونمایی کرد. هنوز برد و مشخصات این موشک هایپرسونیک اعلام نشده است ولی طبق اعلام مقامات لاکهیدمارتین سرعت این موشک حداقل ۵ ماخ خواهد بود و از سیستم هدایت چندگانه بهره می‎برد.

به گزارش خبرآنلاین، طبق اعلام شرکت سازنده، جنگنده نسل پنجمی F-35A لایتنینگ توانایی حمل ۶ تیر (۲ تیر در دهلیز داخلی و ۴ تیر زیر بال‎ها) از این موشک هایپرسونیک را دارد.

این موشک توانایی نصب برروی جنگنده‎های F-35، F-22، F-16، F-15، F-18 و هواپیمای گشت دریایی P-8 را دارد و به‎گفته مقامات لاکهیدمارتین این موشک در آینده از ناوها، زیردریایی‎ها و لانچرهای زمینی نیز قابلیت شلیک خواهد داشت.

لازم به‎ذکر است که این پروژه با پروژه HALO که محصول آن یک موشک هایپرسونیک ضدکشتی هواپایه برای نیروی دریایی آمریکاست، متفاوت است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برنامه روز پنجم مسابقات/ ۲ تیرانداز در خط آتش
  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • ویدیویی از طرز کار ربات‌های چینی که گیج کننده است
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • (ویدیو) اعتراف افسر جاسوس موساد به قدرت و توانایی ایران