Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@01:39:35 GMT

کتاب حماسه بابک در ملایر رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۴۰۲۹

کتاب حماسه بابک در ملایر رونمایی شد

به گزارش ایرنا نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: در 2 سال اخیر شاهد تحولات بسیار خوبی در این شهرستان بودیم که ملایر را شهره عام و خاص کرده است.
محمد کاظمی با بیان اینکه همزمان با اقدامات خوبی همچون ثبت جهانی انگور و ثبت ملی منبت، اقدام فرهنگی اثرگذاری نیز صورت گرفت افزود: این موجب افتخار است که به همت یک جوان خوش فکر ملایری کتاب دکتر 'حسن بابک' فرماندار فقید ملایر تالیف و گردآوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خدمات دکتر بابک، روشنفکری و شجاعت وی برای مردم ملایر همواره ماندگار است و باید برای همه ما الگو باشد تا این فرصت ها را برای خدمت به مردم غنیمت شماریم.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم بیان کرد: مرحوم حسن بابک با وجود اینکه ملایری نبود، خدمات بزرگی ارایه کرد که سینه به سینه به نسل کنونی رسیده است و آثار و ابعاد شخصیتی وی توسط یکی از جوانان همین نسل منتشر شده است.
کاظمی افزود: همایون مطیعی که مولف و گردآورنده کتاب 'حماسه بابک' است، با وجود اینکه دکتر بابک را ندیده و هیچ اطلاعی هم از وی نداشته است، میدان دکتر بابک انگیزه برای جمع آوری و نشر کتاب می شود.
وی ضمن تقدیر از این اقدام فرهنگی بجا و شایسته، خواستار تلاش بیشتر برای تبلیغ و عرضه کتاب 'حماسه بابک' و معرفی خدمات ماندگار وی در سطح شهرستان شد.
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد: تلاش هایی که گذشتگان ما انجام داده اند، باید متبلور بماند.
حجت الاسلام احد آزادیخواه با ابراز امیدواری از اینکه این توفیق نیز نصیب هر یک از ما شود، نیت خیر خدمت به مردم را مهمترین راه ماندگاری افراد عنوان کرد.
وی با بیان اینکه ملایر آبستن اینگونه هنرنمایی است بیان کرد: این آیین، در عین حال رونمایی از کتاب 'حماسه بابک' و همچنین رونمایی از استعداد سرشار هنری و قابل دفاع جوانی است که اقدام به تالیف این کتاب کرده و شاید آینده ای بهتر از دکتر بابک داشته باشد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز این شهرستان را در داشتن استعدادهای فرهنگی، هنری و شخصیت های فرهیخته سرآمد دانست و افزود: دکتر «حسن بابک» فردی سیاسی و مخالف رژیم پهلوی، دارای پشتکار و انگیزه بالا، باهوش و درایت بالا و فرمانداری بسیار مردمی بود.
سعید کتابی بیان کرد: با وجود اینکه حدود 19 ماه «حسن بابک» فرماندار ملایر بود، اما بیش از 47 سال است که از خدمات ماندگار، حسن خلق و رفتار پسندیده وی در ملایر یاد می شود.
وی تاکید کرد: نیاز است زندگینامه افراد بزرگی همچون دکتر بابک که خدمات ماندگار در این شهرستان از خود به یادگار گذاشته اند، در قالب کتاب به مردم معرفی شوند.
مولف و گردآورنده کتاب «حماسه بابک» نیز نامگذاری میدانی در ملایر به نام «دکتر بابک» و همچنین قدرشناسی بالای مردم از وی را انگیزه خود برای نوشتن این کتاب عنوان کرد و گفت: این کتاب در چهار فصل و 230 صفحه تهیه و چاپ شده است.
همایون مطیعی ادامه داد: فصل نخست کتاب درباره زندگینامه دکتر بابک، فصل دوم شامل اشعار وی است که در سال های 1329 و 1330 در زندان «فلک الافلاک» بر روی کاغذهای کاهی نوشته است.
وی بیان کرد: فصل سوم کتاب نیز مربوط به نگارخانه است که آلبوم عکس های جوانی دکتر بابک و آیین ها، جشن ها و افتتاحیه های وی در شهرستان ملایر را شامل می شود.
مطیعی فصل چهارم کتاب را شامل اسناد و مطبوعات عنوان کرد و افزود: این کتاب مزین به دیباچه ای از پروفسور«سیدحسن امین» است که وی استاد راهنمای دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهوری بوده است.
وی با بیان اینکه برای تنظیم و گردآوری کتاب 15 جلسه با همسر دکتر بابک دیدار داشتم، هدف خود از نامگذاری کتاب با عنوان «حماسه بابک» را اینگونه بیان کرد که دکتر بابک یک شخص نیست، بلکه وی یک حماسه، نهضت و سبک مدیریتی است که منافع مردم را بر همه چیز ترجیح می داد.
به گزارش ایرنا، دکتر «حسن بابک» سال 1351 به عنوان فرماندار ملایر منصوب شد که سال 1353 بر اثر سانحه رانندگی در محور اصفهان جان خود را از دست داد.
خدمات ماندگاری همچون طراحی و ساخت بلوار پارک سیفیه، ساخت مهمانسرای پارک سیفیه، احداث جنگل مصنوعی میرزا کوچک خان، بلوار قائم مقامی، خرید ماشین آلات زباله سوز از کشور آلمان، احداث دریاچه مصنوعی پارک سیفیه، کانون پرورش فکری، دکل تلویزیون، اهدای پنج هزار جلد کتاب از کتابخانه شخصی خود به کتابخانه شهید بهشتی و دهها خدمات دیگر از وی به یادگار مانده است.
شادروان «حسن بابک» دارای 2 فرزند بود که یک فرزندش به نام «آرمان بابک» همراه وی در سانحه رانندگی جان خود را از دست داد و فرزند دیگر وی هم اکنون در کشور اتریش مشغول به تحصیل در رشته پزشکی است.
در حال حاضر یکی از میادین شهر ملایر به نام دکتر «حسن بابک» نامگذاری شده است.
7528/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اتریش حسن روحانی زندان سیاسی و اجتماعی شهید بهشتی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مسابقات فوتسال جام رمضان ملایر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اولین مقاله اش: تقصیر با مردان است نه زنان / اولین کتابش: پیغمبر دزدان / آنچه محقق داماد در باره باستانی پاریزی گفت
  • فیلم/ حماسه حضوری دیگر از مردم یمن در حمایت از غزه
  • درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم
  • حماسه وعده صادق از نگاه مردم استان
  • راهپیمایی مردم یاسوج در حمایت از حماسه وعده صادق
  • پایان مسابقات فوتسال جام رمضان ملایر
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • کتاب «سه چهارده» رونمایی شد