Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد : شهردار منطقه ۱۱ از انجام نمونه برداری و سنجش آلاینده های زیست محیطی خودروها و نیز آب و فاضلاب توسط اداره محیط زیست این منطقه در محله های مرکزی شهر تهران خبر داد.

به گزارش امتداد ، نصراله آبادیان در این باره گفت: از سوی اداره محیط زیست نمونه برداری و سنجش آلاینده های زیست محیطی شامل آنالیز گازهای خروجی از دیگ های گرمایشی،گازها و ذرات معلق محیطی، شدت صوت زیست محیطی، گازهای خروجی از اگزوز خودروها و آنالیز فیزیکی شیمیائی و میکروبی آب و فاضلاب طی ۲ روز در هفته گذشته انجام شد و این نمونه ها بارعایت کامل اصول نمونه برداری و انتقال به آزمایشگاه معتمد منتقل و بلافاصله مورد آنالیز قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبادیان افزود: در ارتباط با آلودگی هوا معمولاً ۷ آلاینده مهم و پارامتری را مد نظر قرار می دهیم و به عنوان آلاینده اصلی اندازه گیری می کنیم. زیرا وجودشان بیش از حد استاندارد دلیل بر وجود آلودگی است. این آلاینده ها شامل مونوکسید کربن (CO) ، اکسیدهای نیتروژن (NOx) ، اکسیدهای گوگرد (SOx) ، ذرات معلق کمتر از ۱۰میکرون (pm10) ، اوزن (O3) و سرب می باشند.

وی همچنین با بیان این که صدا به عنوان یکی از آلاینده های محیط زیست است که باید همواره در دستورکار سازمان های مسئول قرارگیرد؛ ادامه داد: کنترل صدا می تواند در تامین و ارتقاء آسایش و سلامت ساکنین و شاغلین در شهرها موثر باشد. صدا به صورت امواج مکانیکی می تواند بر کل بدن از جمله دستگاه شنوایی تاثیر سوء داشته باشد.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ ، شدت آلودگی آب یا فاضلاب که عبارتست از مقدار مواد آلی و صنعتی قابل تجزیه و اکسید شدن در حجم ضعیفی از آب یا فاضلاب، از عوامل مهم آلایندگی است که هر ساله مورد توجه و بررسی قرار می گیرد، هر چه این مواد اکسید شدنی بیشتر باشد شدت آلودگی بیشتر است. اندازه گیری پارامترهای pH , EC , TDS , DO و شوری و دما- اندازه گیری TSS ، رنگ ، کلرور ، دترجنت ، فسفات ، سولفات ، نیتریت ، نیترات و آمونیاک -اندازه گیری پارامترهای BOD , COD و کدورت -اندازه گیری پارامترهای سختی کل ، کلسیم و منیزیم- اندازه گیری فلزات سنگین- و آزمایشات میکروبی از جمله مواردی است که در نمونه برداری از چاه های آب خام ، پساب و آب آشامیدنی سطح منطقه مورد آزمایش قرار گرفت .

آبادیان خاطر نشان کرد: هدف از این آزمایشات بررسی میزان انطباق آلاینده های حاصل از فعالیت های شهرداری منطقه۱۱ با حدود مجاز استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست است و در راستای الزامات سیستم مدیریت محیط زیست بر اساس نتایج به دست آمده برای آلاینده های خارج از حد استاندارد ، راهکارهای مدیریتی در سطح منطقه تدوین و اجرا می شود.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با توجه به اجرای مأموریت‌های پیشگیرانه یگان حفاظت محیط زیست و طرح‌های آموزش محیط زیست به ویژه طرح پرچمداری آموزش نیروهای مسلح، تخلفات زیست محیطی نسبت به سال ۱۴۰۱ هفت درصد کاهش یافت.

او افزود: پارسال در جهت حفاظت از محیط زیست استان ۱۲۱ پرونده تخلفاتی تشکیل و از این تعداد ۲۱ مورد مختومه شده است.

حاتمی با بیان اینکه یک مورد از این تخلفات در بستر فضای مجازی کشف و رصد شد عنوان کرد: ۲۵ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال میزان ضرر و زیان وارده تخلفات زیست محیطی در سطح استان بوده که تاکنون از این میزان حدود ۱۴ میلیارد و ۸۳۱ میلیون و ۴۴۶ هزار ریال وصول شده و مابقی در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید

دستگیری شکارچیان غیربومی با کشف ۸ لاشه گوشت شکار در بشرویه

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: پارسال ۹۵ قبضه سلاح از متخلفان زیست محیطی در خراسان جنوبی کشف و ضبط شد که از این تعداد ۱۰ قبضه غیرمجاز و ۸۵ قبضه مجاز بود.

او ادامه داد: همچنین پارسال ۱۰ هزار و ۲۲۸ ادوات شکار و صید شامل انواع دوربین شکاری، چاقو سلاخی و انواع مهمات سلاح گلوله زنی و ساچمه زنی از متخلفان کشف و ضبط شد.

حاتمی اظهار کرد: در این مدت ۶۳ مورد شکار غیرمجاز پستانداران، زنده گیری پستانداران ۲۳ مورد، شکار غیرمجاز پرنده ۵۲ مورد، زنده گیری پرندگان ۵۴ مورد، شروع به شکار ۳۲ مورد و ۵ مورد نیز نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده به ثبت رسید.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • معاون رئیس‌جمهور پاسگاه محیط‌‍‌بانی مهدیشهر را بهره‌برداری کرد
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • بیش از ۴۳۰۰ مورد نمونه برداری از مرکز تولیدی مرکزی انجام شد
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد