Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه - ایرنا - رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: تقاضا برای انجام کارهای پژوهشی توسط دانشگاه ها از سوی ادارات و سازمان های استان کرمانشاه بسیار کم است و اگر هم تقاضایی می شود مورد حمایت قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمدابراهیم اعلمی آل آقا روز دوشنبه در همایش ملی توسعه پایدار، فرصت ها، چالش ها و چشم انداز استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات شهید علیمحمدی دانشگاه رازی کرمانشاه، افزود: دانشگاه رازی ظرفیت های بالایی از نظر اعضای هیات علمی و اساتید مجرب و باسابقه در حوزه پژوهش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: این دانشگاه آمادگی انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی را براساس نیازها و اولویت های استان کرمانشاه را دارد.
وی اظهار داشت: از سال 98 اعضای هیات علمی دانشگاه رازی براساس الزام سازمانی باید فرصت مطالعاتی بگذرانند و ما از دستگاه های اجرایی درخواست می کنیم از ظرفیت موجود دانشگاه در زمینه پژوهشی و تحقیقاتی برای رفع مشکلات استان استفاده کنند.
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه بودجه پژوهشی دانشگاه های استان را نیز پایین دانست و گفت: از مجموع اعتبارات بالایی که به استان اختصاص داده می شود انتظار داریم بخشی نیز به مقوله پژوهش اختصاص یابد.
اعلمی آل آقا با اشاره به اینکه فصل بودجه ریزی کشور است از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست توجه جدی به بودجه های پژوهشی دانشگاه های استان کرمانشاه داشته باشند.
او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برنامه توسعه پایدار به معنای عمیق کلمه به معنای بهره مندی بیشتر مخاطبان امر توسعه است.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در دانشگاه رازی ذخیره شده است، افزود: سه هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی ظرفیت علمی بزرگی است که باید مسئولان به آن توجه داشته باشند.
او با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه ویژه به هدفمند سازی پژوهش‌ها در راستای برنامه ریزی برای توسعه آموزش عالی دانست و گفت: اگر توسعه بر اجتماع نخبگانی مبتنی نباشد پایدار نیست.
وی با تاکید بر اینکه امروز باید شبکه جامعه و دانشگاه ساختارسازی شود، بیان کرد: این مهم نیازمند حمایت ویژه مسئولان است.
اعلمی آل آقا تأکید کرد: پژوهشگران و هیأت علمی دانشگاه رازی آمادگی دارند تا در کنار مسئولان اجرایی و همه دغدغه‌ مندان توسعه باشند و در خصوص برنامه‌ها کارهای پژوهشی و تحقیقاتی انجام شوند.
وی دانشگاه را محل بوجود آمدن گفتمان علمی دانست و بیان کرد: با افتخار امروز در دانشگاه رازی میزبان گفتگوهای توسعه‌ای هستیم.
حدود 100 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده که امروز در 2 نوبت صبح و عصر 25 مقاله در قالب سخنرانی ارائه می شود.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي همايش توسعه دانشگاه رازي پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: اولین کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی از سوم لغایت چهارم اردیبهشت برگزار می‌شود.

مسعود قاضی پور شیروان در گفتگو با خبرنگار دانشجو، درخصوص کنفرانس ملی مهارت اظهار کرد: این کنفرانس که برای اولین بار به بررسی مهارت از ابعاد مختلف می‌پردازد از سوم لغایت چهارم اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگرد‌های تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این کنفرانس است.

رئیس دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای خراسان شمالی ادامه داد: ۱۸۷مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که تقریبا تمام نقش‌آفرینان حوزه مهارتی کشور در آن مشارکت داشته‌اند.

قاضی پور خاطرنشان کرد: پنج محور اصلی در این کنفرانس مورد بررسی قرار می‌گیرند که شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، آینده مشاغل، نقش بخش‌های دولتی و خصوصی در آموزش فنی‌وحرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان است.

وی افزود: در شورای سیاستگذاری و کمیته علمی کنفرانس، چندین میزگرد تخصصی با موضوعاتی نظیر  جایگاه مهارت آموزی و چالش‌های آن برگزار می‌شود و راهکار‌ها توسط متخصصان تبیین می‌شود.

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان