Web Analytics Made Easy - Statcounter

قضات رسیدگی کننده به این پرونده ۲۵۰ جلسه تشکیل دادند و حتی در محل اراضی حاضر شده و با متصرفان صحبت و آنها را نسبت به موضوع توجیه کردند.

به گزارش مشرق، خانم مطیعیان معاون مدیریت حقوقی دانشگاه الزهرا در نشست خبری امروز خود درباره حواشی زمین‌های ده‌ونک با بیان مطلب فوق اظهار کرد: از 76 خانواده در اینجا خلع ید شده است بعلاوه یک باب حمام و مغازه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: توضیح دانشگاه الزهرا درباره تصرف املاک

وی ادامه داد: طبق قانون اگر خانههای سازمانی قرار باشد واگذار هم شود نباید بیش از 75 متر باشد در حالی که در این اراضی از املاکی به مساحت 450 تا 750 متر خلع ید شده است. زمانی که شرکت تجهیزات ایمنی راهها، بهرهبردار این اراضی دولتی بوده است از قبل از انقلاب و بعد از آن تعدادی از مدیران و کارشناسان وزارت راه در آن ساکن بودند. اکنون نیز 22 بازنشسته و یک شاغل در اینجا ساکن هستند.

مطیعیان گفت: 14 ملک در تصرف همسران و 5 ملک نوادگان، 23 ملک در تصرف فرزندان شاغلان شرکت تجهیزات ایمنی است. 4 ملک خالی است و 6 ملک هم در اختیار کسانی است که رابطه شغلی با شرکت ندارند و قولنامهای خریدهاند. دانشگاه به عنوان یک نهاد فرهنگی برای اینکه این افراد در این شرایط اقتصادی دچار مشکل نشوند افراد را شناسایی، دستهبندی و از منابع مجاز خود که دارای مصوبه هیأت امناست، برای تهیه مکان زندگی مساعدت کرد. در مرحله اول اجرای حکم که شامل 5 مورد بود دو واحد مسکن مهر تهیه شد و در مراحل بعدی نیز وجوهی برای تهیه مسکن به برخی از آنها داده شد که در آن زمان توانستند منازلی را تهیه کنند.اکنون هم افراد تقاضاهای متعددی دارند و ما با درک شرایط آنها کمک می کنیم که آنها در هر اجرای حکم خلع ید بتوانند.

ادامه دارد...

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه تصرف اراضی دانشگاه الزهراء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین فرهادزاده با بیان اینکه یگان حفاظت اراضی در شهرستان وظیفه حراست و رفع تصرف انفال و اراضی دولتی و ملی را بر عهده دارد، گفت: برای این اراضی تعداد ۲ مورد تعرض گزارش شده بود که با اقدامات به عمل آمده اراضی مورد نظر رفع تصرف شدند و با معترضین برخورد شد.   وی با اشاره به تکالیف قانونی این اداره به منظور صیانت از بیت المال، افزود: یکی از اولویت‌های اصلی ما صیانت از بیت المال و حفاظت از اراضی دولتی است و ارزش این اراضی رفع تصرف شده بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.   فرهادزاده ادامه داد: برای تحقق این هدف همکاری و همیاری دستگاه قضایی استان و نیرو‌های انتظامی همواره گره‌گشا بوده است.   رئیس اداره راه و شهرسازی اندیمشک از همکاری مقام قضایی و همرامی مقام‌های انتظامی شهرستان در مبارزه با زمین‌خواری و حفظ حقوق بیت المال تقدیر و تشکر و اضافه کرد: تلاش‌های یگان حفاظت اراضی این اداره در تعامل با اداره حقوقی در این مسیر موثر و پیشرو بوده و از دقت همکاران قدردانی می‌کنم.   وی از شهروندان خواست تا مشاهده‌های خود از موارد زمین‌خواری را به شماره تماس ۱۶۵۶ (شماره چهار رقمی یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن) اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • آزادسازی ۳۰ هکتار از اراضی ملی در تهران در فروردین
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • ۳۰ هکتار از راضی ملی و دولتی در فروردین رفع تصرف شد
  • رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک
  • اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود