Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@16:11:31 GMT

شهرداری ها ویترین خدمات نظام هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۴۱۷۲

شهرداری ها ویترین خدمات نظام هستند

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی صفری، شهردار قزوین، در نشست هم اندیشی با نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری ها ویترین خدمات نظام و دست گیر دولت هستند و باید در این زمینه دولت نیز شهرداری را یاری کند.

صفری اذعان کرد: مجموعه مدیریت شهری از دولت در تناسب بودجه جاری و عمرانی جلوتر است و این تناسب در شهرداری قزوین حدود ۷۰ درصد عمرانی و ۳۰ درصد جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار قزوین افزود: بودجه شهرداری قزوین در سال جاری ۶۳۰ میلیارد تومان بوده و با توجه به جمعیت ۴۳۰ هزار نفری قزوین، سرانه بودجه هر شهروند برای اداره شهر یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

صفری با اشاره به اینکه بوستان ملی باراجین برای اولین بار دارای کد و ردیف بودجه در کشور شده است، اظهار کرد: امید است با همکاری نمایندگان مجلس این موضوع محقق شود زیرا این بوستان می تواند خدمات بسیار مطلوبی به تمامی مردم کشور ارائه دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه به زودی آزمون تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری ها برگزار می شود، گفت: در این آزمون فقط کسانی می توانند تبدیل وضعیت شوند که قرارداد مدت معین داشته باشند که در این صورت حق ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از کارکنان با سابقه ۱۰ تا ۱۲ ساله شرکتی و حجمی ضایع خواهد شد که بهتر است این موضوع اصلاح شود.

شهردار قزوین افزود: حقوق و مزایای کارمندان شهرداری بسیار پایین است و لایحه مجلس در این خصوص می تواند به کارکنان شهرداری در این زمینه کمک کند.

صفری با اشاره به پروژه تراموای شهر قزوین عنوان کرد: تراموای شهر قزوین در مسیر ۱۱ کیلومتری شرق به غرب شهر قزوین و بالعکس می باشد  که امید است در ردیف بودجه سال ۹۸ کشور قرار گیرد زیرا اگر شهرداری ها وارد حمل و نقل ریلی شوند، ۵۰ درصد بودجه آن را دولت تأمین خواهد کرد.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه تراموای قزوین مصوبه وزارت کشور دارد می تواند بودجه کشوری را دریافت کند.

صفری با تأکید بر اصلاح لایحه ارزش افزوده گفت: در این لایحه علاوه بر جمعیت، مؤلفه های دیگر نیز در نظر گرفته شود و باید در نظر داشت که تصویب این لایحه به سمت دولتی کردن شهرداری ها پیش می رود و مناسب نیست.

 شهردار قزوین از نمایندگان خواست تا در مهلت یک ماهه برای دریافت اوراق خزانه برای شهرداری قزوین اقدام  کنند.

وی یادآور شد: این اوراق می تواند برای تهاتر بدهی های دستگاه‌ ها با شهرداری مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دولت شهرداری شهروند نمایندگان مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی مجتبی حق‌شناس را به‌عنوان «مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان» منصوب کرد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به مجتبی حق‌شناس آمده است:

«با توجه به اجرای سیاست‌های کلان شهرداری در حوزه فضای سبز و بنا به پیشنهاد معاون محترم خدمات شهری و با عنایت به شناختی که از تجارب و توانمندی‌های شما دارم، جنابعالی را به سمت مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب اسلامی با نگاهی تحول‌آفرین نسبت به بهبود، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری و برنامه‌ریزی در جهت تأمین منابع آبی پایدار برای فضای سبز موجود و توسعه‌های آتی همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از تجارب همکاران و با استفاده از ظرفیت متخصصان و کارشناسان در انجام وظایف محوله موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 747740

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه