Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قزوین گفت: آمار بازدیدکنندگان خارجی نسبت به سال گذشته یک جهش بسیار خوب دارد و بیش از 12 هزار و 600 نفر گردشگر خارجی از بناهای استان به‌صورت رسمی بازدید کردند و در بحث اقامت هم به همین ترتیب بوده و آمار، برتری محسوسی را نسبت به شش ماهه اول سال گذشته نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آمار بازدید گردشگران از استان قزوین اظهار کرد: آماری که ما داریم مبتنی بر اقامت‌ها و بلیط فروشی در مراکز تاریخی و فرهنگی است، البته در حال حاضر به خاطر اینکه در موقعیت معرفی جاذبه‌های گردشگری هستیم بازدید بسیاری از بناها را رایگان قراردادیم و به‌جز موزه‌ها بازدید از بقیه بناها رایگان است.

وی در خصوص آمار مقایسه‌ای شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با شش ماهه نخست سال گذشته عنوان کرد: سال گذشته تعداد بازدید از جاذبه‌های استان اعم از تاریخی، طبیعی و موزه‌ها تقریباً سه میلیون و 900 هزار بازدید بوده است؛ اقامت در فضاهای اقامتی رسمی استان در سال گذشته گردشگران داخلی 542 هزار نفر بوده است که شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مهمانسراهای دولتی، کمپ‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی است.

این مسئول افزود: کمپ‌ها هم در حقیقت استقرارهای چادری گردشگران در پارک‌های تعریف‌شده را شامل می‌شود؛ اقامت‌های گردشگران خارجی در سال گذشته در هتل‌های ما حدود 7520 نفر بوده است و اگر گردشگری در جای دیگری اقامت کند در این آمار نمی‌گنجد.

حضرتی در ادامه گفت: در سال 97 در 6 ماهه نخست بازدید تقریباً چهار میلیون و 200 هزار بوده است، و ملاحظه می‌کنید بازدیدها افزایش پیداکرده است، به‌خصوص هم در بهار و هم در تابستان شاهد اجرای تورهای فراوان گروهی در قزوین و الموت بودیم.

وی در خصوص علل افزایش بازدید از بناهای تاریخی بیان کرد: در فصل پاییز و حتی در تعطیلات اربعین و پایان ماه صفر هم مراجعان بسیار زیادی داشتیم، ضمن اینکه تمهیدی در استان اندیشیدیم و با هماهنگی اداره کل موزه‌ها در تهران، موزه‌های قزوین را تعطیل اعلام نکردیم و این موضوع در افزایش سفر به قزوین اثرگذار بود، ضمن اینکه نزدیکی قزوین به بازار هدف تهران در بازدیدها بسیار تعیین‌کننده است و به خاطر همین آمار بازدیدها افزایش‌یافته است.

حضرتی تصریح کرد: آمار بازدیدکنندگان خارجی نسبت به سال گذشته یک جهش بسیار خوب دارد و بیش از 12 هزار و 600 نفر گردشگر خارجی از بناهای استان به‌صورت رسمی بازدید کردند و در بحث اقامت هم به همین ترتیب بوده و آمار، برتری محسوسی را نسبت به شش ماهه اول سال گذشته نشان می‌دهد.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قزوین در پایان افزود: در شش‌ماهه اول سال جاری 6000 نفر اقامت بازدیدکنندگان خارجی در استان داشتیم این در حالی است که زمان اوج سفر برای خارجی‌ها در سوم ماهه سوم است به صورتی که در حال حاضر همه فضای اقامتی ما با استقبال گردشگران خارجی روبرو شده و حضورشان یک حضور کاملاً محسوس است.


انتهژی پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آثار تاریخی قزوین گردشگران خارجی منطقه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه

علی مرادی معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه پس از بارش‌های اخیر ۶۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در حال افزایش است و ۳۳.۴۴ درصد ظرفیت سد‌های استان خالی است، که میزان ذخیره‌سازی معمولی سد‌ها یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون مترمکعب است، اما در حال حاضر به ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب نیاز داریم که سد‌های استان کاملاً پر شوند.

معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: ورودی رودخانه‌ها به سد‌های استان یک میلیارد و ۴۳۳ میلیون مترمکعب است؛ که بیشترین آمار ورودی مربوط به سد داریان بوده و سد داریان به دلیل وجود نیروگاه، آب را تخلیه می‌کند، اما در حال حاضر میزان پرشدگی سد داریان ۹۰.۵۸ درصد است که این نشان از حجم تکمیل سد داریان به میزان ۳۳۸ میلیون مترمکعب است که مابقی آن از اول مهرماه سال گذشته به دلیل کار نیروگاه از سد خارج شده است.

مرادی با اشاره به میزان ورودی آب سد‌ها اذعان کرد: در این سال آبی کم‌ترین ورودی آب مربوط به سد گیلانغرب با حدود ۱ میلیون مترمکعب بوده و بیشترین ورودی مربوط به دو سد شرف‌شاه با ۶۱.۳۶ میلیون مترمکعب و سد گاوشان با ۶۰.۴۳ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در رابطه با میزان تغییر آمار نسبت به سال گذشته بیان کرد: در حال حاضر آمار قیاس دقیق نداریم، اما وضعیتی که شاهد هستیم نسبت به سال گذشته یقیناً با توجه به رواناب‌ها تغییرات کاملاً محسوس است؛ در سال گذشته به دلیل اینکه از پشت سد‌ها برداشت داشتیم این میزان حجم خالی‌شده فعلی مربوط به سال گذشته بوده، چرا که فصل کشاورزی ورود آب کم و خروج آن زیاده بوده است.

مرادی با اشاره به مؤثر بودن بارش‌های اخیر در افزایش ذخیره سد‌ها تصریح کرد: با بارش‌های مقطعی که در چند وقت اخیر شاهد بودیم و با توجه به روند افزایشی که نسبت به درازمدت داشتیم، یک مقداری از کسری مخازن سد‌های استان را جبران کرده که ان‌شاءالله در سال جاری شاهد کمبود آب و ایجاد تنش در این حوزه نباشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان