Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پرستار پیش از ظهر دوشنبه در همایش جهانی روز خاک با تاکید بر مراقبت از خاک، اصلاح ساختار سازمانی خاک را امری ضروری دانست و گفت: در برنامه ششم سالانه ۵۰۰ هزار هکتار و در مجموع ۲.۵ میلیون هکتار از خاک های کشاورزی اصلاح، بهبود و حفاظت می شود.

وی با بیان اینکه پیگیر ردیف های اعتبار طرح اصلاح خاک در کشور هستیم گفت: به جای آلودگی خاک باید برای رفع مشکلات و آلودگی ها پیش رویم وبه این بخش توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار اینکه تشکیل هر سانتی متر خاک صدها سال طول می کشید بر لزوم مراقبت از خاک تاکید کرد و گفت: محدودیت زیادی در حوزه خاک داریم و عمده خاک ها در کشور شور، قلیایی و سنگریزه هستند و در عمده خاک ها ماده آلی کمتر از یک درصد است.

پرستار، ایجاد بانک اطلاعاتی و فنی را حوزه خاک امری ضروری دانست و به اقدامات معاونت آب و خاک اشاره کرد و گفت: تهیه قانون حفاظت آب و خاک و تصویب آن در مجلس از جمله اقدامات بوده است.

وی جلوگیری از آلودگی خاک و حفاظت از خاک را از محورهای قانون حفاظت آب و خاک بیان کرد و گفت: طرح پایش خاک های کشاورزی از سال ۸۸ در کشور شروع شده است و می تواند برای استان ها مفید باشد.

کد خبر 4481276

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی مازندران ساری وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد