Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در ۶ ماهه گذشته ۱۰ هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ و ۵۰ هزار معتاد در تبصره ۲ این ماده در مراکز پذیرش شده‌اند گفت: بیکاری یکی از مشکلات عدیده معتادان پس از فرآیند درمان است. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، پرویز افشار در پایان پنجمین جلسه کمیته کشوری هماهنگی مراکز ماده 16 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برگزار شد و در ادامه نیز مصوبات خوبی در این جلسه به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت مراکز ماده 16 در راستای قانون مبارزه با ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: فعالیت این ستاد بر اساس تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و در واقع ضابطین قضایی اقدام به جمع‌آوری افرادی که در حال مصرف مواد و یا خرده‌فروشی هستند می‌کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: این افراد پس از جمع‌آوری در خیابان‌ها توسط نیروی انتظامی به مراکز ماده 16 ارجاع داده می‌شوند که این مراکز به صورت اقامتی اقدامات لازم را در فرآیند درمان افراد انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه افراد جمع‌آوری شده تنها با حکم قضایی جمع‌آوری می‌شوند گفت: طبق قانون این افراد 3 الی 6 ماه در این مراکز نگهداری می‌شوند. برای خروج این افراد نیز تمهیداتی پیش‌بینی شده است که در واقع این افراد بعد از فرآیند درمان در این مراکز به مراکز بازپروری و مراکز توانمندسازی معرفی می‌شوند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه هم اکنون 18 مرکز ماده 16 با تولیت سازمان بهزیستی و دو مرکز با تولیت مقامات استانی اداره می‌شوند گفت: علاوه بر ارائه خدمات در مراکز ماده 16، خدماتی نیز بر اساس تبصره دو ماده 16 ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت مراکز ماده 16 در سطح کشور گفت: در 6 ماهه امسال ظرفیت خوبی پیش‌بینی شده است و 10 هزار نفر در مراکز ماده 16 و 50 هزار نفر در تبصره 2 ماده 16 پذیرش شده‌اند.

افشار با اشاره به اینکه یکی از مشکلات معتادان پس از فرآیند درمان، اشتغال آنهاست گفت: این موضوع باید از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود و امیدواریم این موضوع نیز مورد توجه قرار بگیرد.

بیمه درمان معتادان همچنان در ابهامایران دژ مبارزه با مواد مخدر و تروریسم است/5 میلیون معتاد در روسیهمرگ دو معتاد کارتن‌خواب در نزدیکی مددسرای شهرداری تهران

انتهای پیام/

R1491/P1014142/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط مواد مخدر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق از منشاء افغانستان کاهش محسوسی نداشته است

مقام های ایرانی و نروژی در گزارش‌های طالبان از صفر شدن میزان تولید مواد مخدر در افغانستان ابراز تردید کردند.

امیرعباس لطفی، مدیرکل روابط بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران که به‌ منظور شرکت در اجلاس سالانه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر، CND، به وین سفر کرده است با مشاور عالی وزارت بهداشت نروژ دیدار کرد.

لطفی در این دیدار ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران در کنار افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر دنیا گفت: از کاهش کشت در افغانستان استقبال می‌کنیم، اما نتایجی در این رابطه مشاهده نشده و قاچاق از منشاء افغانستان کاهش محسوسی نداشته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نگرانی عمده‌ای در خصوص وضعیت افغانستان به عنوان تولید کننده عمده متامفتامین دارد و سازمان ملل متحد نیز نگرانی‌ها را در رابطه با افزایش تولید، مصرف و قاچاق مواد روان گردان در آن کشور اعلام داشته است؛ لذا تبدیل افغانستان به تولید کننده عمده شیشه را باید جدی گرفت و علل آن را بررسی کرد که از این موضوع غفلت شده است.

طرف نروژی نیز در این ملاقات با بیان اینکه در بسیاری از مباحث با ایران هم نظر است گفت: غیر قابل باور می‌دانم که تولید موادمخدر در افغانستان به صفر رسیده باشد.

وی در ادامه گفت: اگر هم چنین اتفاقی در افغانستان افتاده باشد، با توجه به شرایطی که آن کشور دارد تضمیمنی برای ادامه این روند در روزها، ماه ها و یا سال آینده وجود ندارد و افغانستان مجدداً به سمت تولید مواد باز خواهد گشت.

طالبان پس از تسلط دوباره بر افغانستان اعلام کرده است که در اثر مبارزه آنان با مواد مخدر و با فتوای رئیس این گروه، تولید مواد مخدر در این کشور به صفر رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • قاچاق از منشاء افغانستان کاهش محسوسی نداشته است
  • ۴۰ معتاد متجاهر در مهاباد جمع‌آوری شدند
  • لزوم برخورد جدی شهروندان با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر
  • طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در قم
  • دستگیری ۴۰ معتاد متجاهر در مهاباد
  • دستگیری ۳۰ معتاد متجاهر در نور
  • مدیرکل پیشین درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: سند سلامت روان ۱۰ سال در بند وزارت بهداشت
  • ۱۱۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند
  • ۴۲ خرده‌فروش و معتاد متجاهر در اسفراین دستگیر شدند
  • ۳۰ معتاد متجاهر در نور دستگیر شدند