Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-20@01:04:11 GMT

دایی: ایران مدعی اول قهرمانی جام ملت‌هاست

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۴۲۶۴

دایی: ایران مدعی اول قهرمانی جام ملت‌هاست

علی دایی، اسطوره فوتبال ایران معتقد است که تیم ملی کشورمان در کنار ژاپن، جدی ترین مدعیان قهرمانی جام ملت‌های آسیا به حساب می‌آیند.

به گزارش "ورزش سه"، اسطوره ایرانی بهترین گلزن تاریخ رقابت ها با 14 گل در سه دوره حضورش به حساب می‌آید ولی در دوران بازیگری موفق به قهرمانی در این رقابت ها نشد. در حقیقت، ایران پس از 1976، هنوز موفق به کسب قهرمانی در جام ملت‌های آسیا نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، علی دایی معتقد است که کی روش، پس از 8 سال حضور در ایران، می‌تواند این تیم را به قهرمانی آسیا برساند.


او در مصاحبه با سایت AFC گفت:" فکر می‌کنم ژاپن مدعی قهرمانی باشد ولی به نظرم تیم ما هم در سطح خوبی قرار دارد و آماده است که خوش بدرخشد و امیدوارم که به فینال برسیم. ژاپن در جام جهانی نشان داد که می‌تواند فوتبالی فوق العاده را به نمایش بگذارد و پیشرفت چشم گیری هم داشته است. فکر می‌کنم ایران و ژاپن، اگر در مراحل ابتدایی مقابل یکدیگر قرار نگیرند، می‌توانند دو پای فینال باشند. تیم ما در دو یا سه سال اخیر پیشرفت خیلی خوبی داشته است. بازیکنان مدت زیادی است که کنار هم بازی کرده اند و درک خوبی بین آنها جریان دارد."

 

 

 


عملکرد ایران در جام جهانی، تمجیدات بسیاری را به همراه داشت. تیم ملی موفق شد مراکش را در دیدار اول خود شکست دهد و مقابل اسپانیا نمایشی فوق العاده را به اجرا گذاشت و با یک گل شکست خورد. سپس شاگردان کی روش به مصاف پرتغال رفتند و با قهرمان اروپا به تساوی دست پیدا کردند ولی تنها یک گل با صعود از گروه فاصله داشتند.

 

 


دایی ادامه داد:" فکر می‌کنم اگر بتوانیم به فینال برسیم، علیرضا جهان بخش بتواند بازیکنی کلیدی برای تیم ما باشد، سامان قدوس هم بازیکنی است که می‌تواند نمایشی درخشان در این رقابت ها داشته باشد. مهدی طارمی هم می‌تواند آقای گل شود، البته اگر در پست همیشگی اش در نوک حمله بازی کند ولی همه چیز به تصمیمات مربی بستگی دارد. با این حال مهاجمان خیلی خوبی در آسیا هستند که برای این عنوان رقابت خواهند کرد. سردار آزمون هم بازیکن خوبی است که می‌تواند در سال های آتی برای تیم‌های بزرگ اروپا بازی کند."


ایران با 3 قهرمانی، از موفق ترین تیم های جام ملت های آسیا به حساب می‌آید ولی حالا بیش از 40 سال از قهرمانی آنها در جام ملت‌ها گذشته است. تیم ملی در سه دوره پیاپی، بین سال‌های 1968 تا 1976،  سه قهرمانی پیاپی در جام ملت‌ها کسب کرد.

 

 

 


دایی به همراه تیم ملی ایران، به دو نیمه نهایی در سال‌های 1996 و 2004 رسید ولی در هر دو رقابت، در ضربات پنالتی شکست خوردند و نتوانستند به فینال صعود کنند. ایران در سال 1996 مقابل عربستان سعودی و در سال 2004 مقابل چین، دیدا نیمه نهایی را واگذار کرد.


دایی ادامه داد:" دلایل زیادی وجود دارد که چرا ما نتوانستیم این عنوان را کسب کنیم، برای مثال، ما باید قهرمان جام 96 می‌شدیم ولی مقابل عربستان سعودی در ضربات پنالتی باختیم و من هم یکی از پنالتی ها را از دست دادم. فکر می‌کنم بهترین بازی ما در آن سال، مقابل امارات بود، جایی که توانستیم عنوان سوم را کسب کنیم، در حالی که شایسته قهرمانی بودیم. خیلی خوب بازی کردیم و بدشانس بودیم که قهرمان نشدیم."
ایران در گروه D رقابت ها، ابتدا به مصاف یمن خواهد رفت و سپس با ویتنام و عراق روبرو خواهد شد.

علی دایی تیم ملی ایران سایپا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: علی دایی تیم ملی ایران سایپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول

به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سی و سومین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و تیم ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها دست یافت.

در این دوره از رقابت ها سعید اسماعیلی، ناصر علیزاده، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده به «مدال طلا»، پویا دادمرز، محمدرضا رستمی و رسول گرمسری به «مدال نقره» و همچنین امیررضا ده بزرگی و ایمان محمدی به «مدال برنز» دست یافتند.

تیم کشتی فرنگی ایران در «رده بندی تیمی» با کسب ۲۰۰ امتیاز به عنوان نخست تیمی قاره کهن رسید و شانزدهمین عنوان قهرمانی را طی ۲۸ دوره حضور خود در این رقابت ها برای کشورمان به ارمغان آورد.

همراه اول به‌عنوان حامی رسمی تیم های ملی کشتی کشورمان، این درخشش و موفقیت را به اعضای تیم ملی فرنگی و مردم ورزش دوست ایران تبریک گفته است.

دیگر خبرها

  • ادموند بزیک: پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است
  • دیروز مدعی اول قهرمانی امروز تلاش برای سومی!
  • قهرمانی ایران در سی و هفتمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی آسیایی
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا با حمایت همراه اول
  • ترکیب تیم دو و میدانی ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا مشخص شد
  • ترکیب تیم دو و میدانی ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا
  • قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی باحمایت همراه اول
  • (عکس) میزبانی علی دایی از قاتل استقلال
  • (عکس‌) آقای گل پرسپولیسی‌ها مهمان علی دایی شد