Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در نشست امروز وزیران امورخارجه اروپایی در بروکسل درباره موضوعات متعدد ازجمله ایران بحث و رایزنی خواهند کرد. آفتاب‌‌نیوز : فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از آغاز نشست روز دوشنبه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران گفت که در این نشست درباره موضوعات متعدد، شامل ایران، ونزوئلا، روابط با اتحادیه آفریقا و اوکراین گفت وگو خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، این اتحادیه پیش از آغاز نشست امروز بیانیه‌ای را درباره دستور کار این جلسه منتشر و در آن اعلام کرد که ایران از موضوعات مورد بحث خواهد بود و وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا روی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و تلاش اروپا برای حفظ موثر کانال‌های پرداخت به ایران به منظور ادامه  تجارت قانونی با ایران پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه تهران متمرکز خواهند بود.
در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا همچنان نسبت به بازگشت تحریم‌ها علیه ایران متاسف است. برجام توافقی است که به‌طور یک‌پارچه در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید. این توافق یک عنصر کلیدی در معماری عدم اشاعه در جهان و برای امنیت اروپا، منطقه و جهان ضروری است. اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده است که برجام به اهداف خود دست یافته و موثر است.
اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرده است که در نشست امروز درباره برنامه موشکی ایران و ادعاهای اخیر چند کشور اروپایی درباره رفتار ایران در خاک اروپا رایزنی خواهد شد.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: موگرینی برجام اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت تحریم بیشتر علیه شهرک نشینان صهیونیست تندرو تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تشدید حملات شهرک نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری را محکوم کرد.

«جوزف بورل» روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اروپا باید بار دیگر اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که اقدام به خشونت می‌کنند، را مورد بررسی قرار دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه شهرک‌نشینان صهیونیست، گفت: ایرلند و اسپانیا از شورای اروپا خواستند رفتار اسرائیل را تجزیه و تحلیل کند و بر این اساس توافقنامه ارتباط بین این اتحادیه و اسرائیل را مورد بررسی قرار دهد.

شورای اروپا اخیراً اعلام کرده است که ۴ فرد و دو نهاد را اراضی اشغالی به نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان در فهرست تحریم اروپا گنجانده است.

این شورا اعلام کرد که افراد و نهاد‌های ذکر شده مسئول نقض جدی حقوق بشر علیه فلسطینی‌ها از جمله شکنجه و سایر اشکال رفتار غیرانسانی و نقض حق مالکیت و زندگی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری هستند.

این تحریم‌های ادعایی علیه شهرک نشینان صهیونیست در حالی مطرح شد که اروپا از ابتدای جنگ غزه با کمک به رژیم صهیونیستی در جنایت‌های این رژیم علیه مردم این باریکه همدست است.

دیگر خبرها

  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • واکنش عضو کمیسیون امنیت‌ملی به سفر رئیسی به پاکستان
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست/ به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند