Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@07:12:44 GMT

آثار تحریم در ایجاد بازار سیاه و قاچاق دارو

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۴۳۶۲

آثار تحریم در ایجاد بازار سیاه و قاچاق دارو

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان غذا و دارو یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌ها در حوزه کالا‌های سلامت محور را تسهیل بروکراسی اداری برای شرکت‌های تولیدی و همچنین واردکنندگان خوشنام دانست.

غلامرضا اصغری صبح دوشنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری و مقابله با قاچاق و تقلب در کالا‌های سلامت محور، اظهارداشت: کشور به دلیل شرایط اقتصادی و داشتن مرز‌های طولانی و همچنین همسایگانی که دچار فقر و جنگ اقتصادی هستند، همواره در مبارزه با قاچاق کالا جایگاه ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان این مطلب که ناگزیر به ارتباط با جهان هستیم، تاکید کرد: یکی از برنامه‌های سازمان غذا و دارو برای مقابله با کالا‌های قاچاق و تقلبی در حوزه سلامت، ردیابی کالا‌ها به صورت الکترونیکی است که این برنامه در حال تکمیل شدن است.

اصغری با اشاره به گرفتاری‌های ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا علیه کشورمان ادامه داد: در این شرایط مبارزه با قاچاق وضعیت ویژه تری پیدا می‌کند، زیرا اگر کالا از مبادی رسمی تامین نشود، برای پاسخگویی به تقاضا‌ها و کمبود بازار در نتیجه شاهد شکلگیری بازار‌های غیر رسمی خواهیم بود.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو ایجاد بازار سیاه و قاچاق یکی از تبعات جنگ اقتصادی است که آمریکا علیه کشور ما راه انداخته است.

وی افزود: تلاش سازمان غذا و دارو بر این است که کالا‌های سلامت محور از طریق روش‌های مرسوم تامین شده و نیاز بازار پاسخ داده شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در نقل و انتقال ارز برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد شده است، تاکید کرد: در شرایط فعلی انتظار است که مقابله‌های ما نیز آرایش جنگی به خودش بگیرد.

اصغری ادامه داد: یکی از راه‌های مقابله با قاچاق این است که شرایط بروکراسی اداری برای شرکت‌های تولیدی و همچنین آن دسته از شرکت‌هایی که به درستی واردات انجام می‌دهند، تسهیل کنیم.

وی تاکید کرد: نباید هیچ خط تولیدی به خاطر بروکراسی اداری تعطیل شود و شرکت‌های خوش سابقه در واردات نیز نباید به دلیل بروکراسی اداری دچار مشکل شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو بازار سیاه خط تولید دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم

به گزارش همشهری آنلاین، هیل در این باره می‌نویسد: دن نیدس، افسر نیروی دریایی آمریکا، مقاله‌ای برای مجله هیل نوشته که ناامیدی و خشم سیاستمداران جنگ‌طلب و افسران اطلاعاتی واشنگتن و اسرائیل را برجسته می‌کند. او یادآوری می‌کند: «تقریباً هر رئیس‌جمهور آمریکا از زمان جیمی کارتر تلاش کرده که ایران را از طریق تحریم‌های اقتصادی کنترل کند، اما همه آنها شکست خورده‌اند. سوریه، لبنان و یمن به کشورهای مشتری تبدیل شده‌اند و تهران، نفوذ زیادی در عراق دارد. شبکه تروریستی ایران به حدی رسیده است که می‌تواند هر نقطه از خاورمیانه را هدف قرار دهد».

دن ادامه داد: ایران تجارت جهانی را نه تنها در خلیج‌ فارس، بلکه در دریای سرخ که نزدیک به هزار مایل از مرزهایش دورتر است، مختل می‌کند. صنعت تسلیحات ایران، آن‌قدر پیشرفته است که ممکن است به زودی بیشتر از روسیه، ابرقدرت سابق، سلاح صادر کند. و خود روسیه هم‌اکنون برای جنگ در اوکراین، به ایران وابسته است.

دن می‌نویسد: بایدن و اروپا دوباره درباره دور جدیدی از تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این تحریم‌ها موفقیت‌آمیزتر از تحریم‌های بی‌سابقه اعمال‌شده علیه روسیه در پایان دادن به تهاجم این کشور به اوکراین نخواهد بود. چین بیشتر به نفت ارزان ایران علاقه دارد تا جلوگیری از تجاوز ایران در منطقه. تغییرات سیاسی جهانی، تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده است. اگرچه اسرائیل و آمریکا به طور دوره‌ای عوامل و رهبران سپاه را هدف قرار می‌دهند (ترور می‌کنند)، اما این حملات باید آن‌قدر برای آنها مرگبار باشد که از ترک ایران بترسند. مهم‌تر از همه، ظرفیت هسته‌ای ایران باید از بین برود. زیرساخت‌های هسته‌ای آن‌ها باید به سرعت از طریق هر ترکیبی از اقدامات نظامی پنهان و آشکار که لازم است، نابود شود. قابلیت موشک بالستیک و پهپاد آنها نیز باید هدف قرار گیرد و نیروی دریایی آنها غرق شود.

دن مقاله خود را با تکرار لفاظی‌های قدیمی به پایان می‌رساند: دفاع از جنگ سخت است، اما اگر بایدن در مورد ثبات منطقه جدی باشد، قاطعانه برای از بین بردن توانایی ایران اقدام خواهد کرد. اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم، ممکن است به زودی به نقطه‌ای برسیم که دیگر گزینه‌ای نداشته باشیم. موقع عمل امروز است.

کد خبر 846830 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم
  • توقیف سه میلیارد ریال کالای قاچاق