Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران از برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری قفنوس با حضور هنرمندان بسیجی دانشگاه‌های کشور در ساری خبر داد. ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،سید امیر ساداتی کرمی امروز در نشستی خبری به مناسبت جشنواره هنری دانشجویی ققنوس، اظهار داشت: هنر به عنوان ابزار بی بدیلی برای انقلاب، فرهنگ اسلامی، ایران، مردم و وطن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنوز بسیاری از ظرفیت‌های هنری کشور شناخته نشده و بارور نشده که با برگزاری جشنواره قفنوس به دنبال ظرفیت‌یابی دانشجویان هنرمند در دانشگاه‌ها هستیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران با اشاره به اینکه جشنواره قفنوس هر سال در هر استانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مازندران سال قبل از استان‌های برتر در برگزاری جشنواره قفنوس بوده است.

ساداتی کرمی با بیان اینکه مازندران امسال میزبان جشنواره ملی هنری دانشجویی قفنوس شده است، افزود: این جشنواره از 23 آذرماه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه پراکندگی آثار از 25 استان کشور بوده است، گفت: تقریبا 10 اثر جشنواره هنری قفنوس از هنرمندان بوده است.

مازندران میزبان جشنواره سراسری دانشجویی و هنری ققنوس شدچهارمین جشنواره دانشجویی ققنوس در کرمانشاه برگزار می‌شودجزییات فستیوال موسیقی «ققنوس» منتشر شدمسئول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران با اعلام اینکه از ظرفیت بسیج هنرمندان و حوزه هنری برای تقویت این جشنواره استفاده کردیم افزود: نیاز به هم‌افزایی مجدانه بین دستگاه‌های فرهنگی و هنری در استان با مجموعه‌های فرهنگی و هنری هستیم.

ساداتی کرمی با بیان اینکه 14 گروه تئاتر، انیمیشن، نقاشی، فیلم کوتاه، سمعی بصری، موشن گرافی در این جشنواره شرکت کردند، گفت: تعدادی از مسئولان ملی و استاد بنام هنری کشور در این جشنواره حضور دارند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران از برگزاری کارگاه هنری در رشته‌های مختلف رسانه، مهارت‌های فیلم کوتاه در حاشیه جشنواره برگزار می‌شود، تصریح کرد: دومین جشنواره هنری دانشجویی قفنوس به میزبانی مازندران در ساری برپا می‌شود.

ارسال سه هزار اثر به جشنواره هنری قفنوس

محمد کوهی دبیر اجرایی جشنواره هنری قفنوس نیز با اشاره به اینکه حدود سه هزار به جشنواره رسیده است، افزود: هنرهای تجسمی، ادبیات و ادبیات نمایشی، فیلمنامه، فیلم کوتاه و مستند و بخش موسیقی شاخه‌های آثار رسیده به این جشنواره بوده که از 32 استان رسیده و 66 نفر از 18 استان حائز رتبه‌های برتر شدند.

وی با بیان اینکه 25 آذر اختتامیه جشنواره هنری قفنوس در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود تصریح کرد: اجرای طنز دانشجویی از سوی گروه دانشجویی استان گلستان اجرای برنامه دارند.

کوهی از برگزاری معرفی دو چهره برتر انقلاب اسلامی به نامه‌ای محسن برجی و سید محمود رضوی در حاشیه این جشنواره خبر داد و گفت: این اتفاق نو در مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره هنری قفنوس با بیان اینکه رویکرد جشنواره، کارگاه‌ها و نمایشگاه هنری قفنوس با رویکرد چهل سالگی انقلاب بنا شده است، تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری شاد در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41358/P1357/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر

نشست خبری تشریح برنامه‌های بیست و یکمین جشنواره و اختتامیه بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و چله رضوی برگزار شد.

مرتضی سعیدی‌زاده مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: طی ماه‌های گذشته جلسات متعددی را در حوزه رسانه‌ای برگزار کردیم که طی آن جزییات جشنواره‌های مختلف ارایه‌شده بود، ما در حوزه رویکرد‌های تحولی، اقداماتی را در بنیاد امام رضا (ع) انجام داده‌ایم.

وی افزود: در این چارچوب تلاش برای برگزاری یک رویکرد محتوامحور مبتنی بر منظومه معارف امام رضا (ع)، تلاش برای ارایه رویکرد‌های نوین برای برگزاری جشنواره‌های رضوی، راه‌اندازی سامانه منظومه رضوان همزمان با میلاد امام رضا (ع) با هدف تبیین ابعاد موضوعی و رویکردی پرداخت به سیره اهل بیت و امام رضا (ع) با محوریت مخاطب و تعریف اصالت بر مبنای محتوا، دسترسی آسان‌تر هنرمندان به منظومه‌های فکری حوزه سیره رضوی، استفاده از هنرمندان شاخص و تراز در فضای مدیریتی و شورا‌های سیاستگذاری جشنواره با هدف برگزاری یک رویداد حرفه‌ای و تخصصی در تمام بخش‌ها، حضور یک هسته حرفه‌ای، متعهد و متخصص در بنیاد امام رضا (ع)، حمایت مادی و معنوی از هنرمندان در جهت تولیدات مرتبط با توسعه فرهنگ رضوی، توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی با ارتقای دانش فنی هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره امام رضا (ع)، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف، انتخاب موسسات تخصصی با رویکرد مردم‌محور برای تقویت ارکان مردمی جشنواره از جمله تاسیس کانون هنر شیعی، از جمله رویکرد‌های تحولی است که در بنیاد امام رضا (ع) انجام گرفته است.

سعیدی‌زاده بیان کرد: امیدواریم جشنواره امام رضا (ع) در پنج سال آینده به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین جشنواره‌های دینی کشور تثبیت شود. ما از دوره گذار جشنواره عبور کردیم و اکنون به آینده فکر می‌کنیم.

وی ادامه داد:  بنابراین امیدوارم با رویکردهای جدیدی که در این زمینه انجام‌گرفته بتوانیم در حوزه توسعه فرهنگی رضوی با مشارکت‌های دیگر دستگاه‌های فرهنگی شاهد اتفاقات اثرگذار باشیم. برداشت اولیه من یک افق ۱۰ ساله بود اما با کارهایی که صورت گرفته تصور می‌کنم در یک افق پنج سال در سال ۱۴۱۱ یا ۱۴۱۲ شاهد هم‌ترازی جشنواره امام رضا (ع) در سطح جشنواره‌هایی چون جشنواره فجر باشیم. 

مردم روستای «کردر» خانه خود را در اختیار جشنواره گذاشتند

فرهاد قائمیان مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: در جشنواره امام رضا (ع) سعی کردیم بلافاصله شورا‌های سیاستگذاری جشنواره‌های مختلف را راه‌اندازی کنیم. در این زمینه توجه به روستا‌ها و شهر‌های مختلف کشور یکی از رویکرد‌های جدید ما بود. من اعتراف می‌کنم که در بخش روستایی و عشایری که در حوزه تئاتر و سرود متمرکز بود شاهد اتفاقات حیرت‌آوری بودم که موجب شد تمام مردم روستای «کردر» در اختیار هنرمندان و مخاطبان جشنواره قرار دادند و تلاش کردند در بهترین شکل ممکن میزبان شایسته‌ای باشند؛ شرایطی که در محیطی سرشار از الطاف رضوی اتفاقات شگفت‌انگیز و ارزشمندی را رقم زد که برایم مثال‌زدنی بود. شرایطی که اصلا قابل مقایسه با جشنواره‌های ملی ما نبود، اما افتخار می‌کنیم که در یک روستا شاهد بهترین و موثرترین رویداد‌ها بودیم.

وی افزود: در این دوره از جشنواره سعی کردیم ماجرا را به سمتی هدایت کنیم که آثار راه‌یافته به بخش نهایی در شهر‌های مختلف به مخاطبان ارایه شود.در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآمیز باشند و ما بتوانیم شاهد برگزاری یک رویداد مهم باشیم. در این مسیر برگزاری رویداد آوای رضوی، جشنواره سرود رضوی و رویداد‌های مختلف دیگر که پیش‌تر درباره آن توضیحات لازم ارایه شده بود از جمله بخش‌هایی است که امیدوارم دربرگیرنده نتایج مطلوبی باشد. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود