Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@01:28:05 GMT

5 نفر محکوم به قصاص از چوبه دار رها شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۴۴۱۱

5 نفر محکوم به قصاص از چوبه دار رها شدند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: در راستای رسالت ذاتی شورای حل اختلاف و تلاش برای ایجاد صلح و سازش و توسعه و گسترش این فرهنگ در جامعه، رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء پر تلاش و خدوم شورای حل اختلاف شوشتر توانستند با جلب رضایت خانواده های مقتولین ، 5 نفر از محکومین به قصاص در شوشتر را از چوبه دار رها کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در سال 1393 در روستای زویه 2 واقع در بخش شعیبیه از توابع شهرستان شوشتر نزاعی بین 2 طایفه به وقوع پیوست که از نظر وسعت حادثه از نوادر پرونده های در سطح استان و حتی کشور که قریب به 100 خانواده را مستقیم و بیش از 3 هزار نفر به طور غیر مستقیم تحت تأثیر قرار داده و از نظر جغرافیایی مراجع قضایی و انتظامی 3 شهر اهواز، باوی و شوشتر را متأثر خود نموده است که متاسفانه در این حادثه علاوه بر قتل عمد 4 نفر و بیش از 40 نفر ضرب و جرح با نقص عضو و ده ها منزل، خودرو، وسایل و اثاث منزل مورد تحریق و تخریب قرار گرفتند.

زبیدی نیا در ادامه افزود: گستردگی این نزاع عملاً کار سازش را مختل و بعضی مقاطع ناممکن کرده بود و بخاطر اهمیت موضوع و در صورت عدم حل و فصل درگیری پیش آمده پیش بینی از درگیرهای مجدد و قتل های احتمالی دیگری بود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اذعان داشت: با دستور رئیس دادگستری شوشتر مبنی بر ایجاد صلح و سازش بین این 2 طایفه ، پرونده این اختلاف به شورای حل اختلاف ارجاع داد شد واعضاء پر تلاش و زحمتکش شورای حل اختلاف این شهرستان طی برگزاری چندین جلسه فشرده با طرفین درگیر ، توافقاتی بین این 2 طایفه صورت می گیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف شوشتر تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش و زحمات فراوان رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان خانواده های مقتولان از اعدام قاتلان فرزندان خود با حضور در دفتر خانه رسمی و اخذ وجه المصالحه رضایت ثبتی خود را اعلام نمودند و قاتلان از چوبه دار رها یافتند و این پرونده پس از 4 سال با صلح و سازش مختومه شد.

انتهای پیام/گ

صلح و سازش بین 2 طایفه در شوشتر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد

حجت‌الاسلام طهماسبی در حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام حسین طهماسبی را به سِمت رئیس کل دادگستری یزد و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب کرد.

غلامعلی دهشیری، رئیس کل سابق دادگستری استان در آئین معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان یزد، اظهار کرد: کسب رضایتندی ۸۵ درصدی مراجعین به دادگستری که بر اساس ارزیابی‌های هوشمند قوه قضائیه صورت می‌گیرد از افتخارات دادگستری استان یزد در سنوات اخیر است.

وی با اشاره به افزایش اتقان آرا در دادگستری استان یزد، افزود: افزایش ۳۵ درصدی آرا جایگزین حبس، کسب رتبه سوم کشور در صلح و سازش و رتبه چهارم کشور در ارجاع هوشمند کارشناسی از دیگر تحولاتی است که می‌توان از آن نام برد.

رئیس اسبق دادگستری استان یزد از کسب رتبه چهارم عملکردی زندان‌های استان یزد در سطح کشور در ارزیابی شاخص‌های ۱۸ گانه شده خبر داد و بیان داشت: استمرار در بازدیدهای قضات از زندان‌ها، بررسی مستمر مشکلات مددجویان زندانی و اهتمام به امور فرهنگی و آموزشی در زندان‌ها موجب کسب این رتبه شده است.

دهشیری از کاهش ۱۸ درصدی مانده پرونده‌های دادگستری استان یزد نسبت به ابتدای سال ۹۸ به عنوان یک نمونه از اقدامات جهادی یاد کرد و گفت: کاهش ۶۷ درصدی پرونده‌های مسن و کاهش قابل توجه شعب نامتعارف دادگستری در سنوات اخیر نیز از دیگر اقدامات برجسته محسوب می‌گردد.

وی به حل مشکلات بسیاری از مردم و شهروندان در خصوص اراضی و موضوعات ملکی اشاره کرد و گفت: گره گشایی از موضوع سند اراضی ۲ هزار و ۵۷۲ نفر در شهرک آیت الله حائری میبد، حل مشکلات ۵ هزار ۵۰۰ نفر از مردم در اراضی اکرمیه و به سرانجام رساندن وضعیت زمین ۵۰۰ نفر در شهرستان اشکذر از دیگر اموری بود که با تکیه بر کار جهادی و به مدد همدلی و همکاری دستگاه قضائی و دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت.

شایان ذکر است در پایان این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین موحدی، دادستان کل کشور از زحمات و تلاش‌های غلامعلی دهشیری تجلیل و حجت الاسلام و المسلمین به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان یزد معارفه شد.

طهماسبی پیش از این به عنوان دادستان ویژه روحانیت در استان‌های کرمان و هرمزگان فعالیت می‌کرد.

کد خبر 747627

دیگر خبرها

  • رئیس جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار| دو نفر از پای چوبه دار به زندان برگشتند و سه نفر دیگر...
  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم
  • کشف ۱۷ قبضه کلت کمری در پیرانشهر
  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین