Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - دبیر کل ایالت بلوچستان پاکستان گفت: با توجه به اهمیت مراودات مرزی ایران و پاکستان تلاش برای دست یافتن به اهداف مشترک امنیتی و اقتصادی باید تداوم یابد و این مهم در اولویت برنامه های ما قرار دارد.

به گزارش ایرنا دکتر اختر نذیر روز دوشنبه در بیست و دومین اجلاس کمیسیون مشترک مرزی ایران و پاکستان در زاهدان اظهار داشت: مردم ایران و پاکستان از قرن ها پیش تاکنون با هم ارتباطات مذهبی، تاریخی و تجاری بسیار گسترده ای داشته اند و تلاش برای افزایش این ارتباطات از اهداف مهم 2 کشور دوست و همسایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار گفت: دولت پاکستان مراتب همدردی خود را با دولت جمهوری اسلامی ایران و خانواده شهدای این حادثه اعلام می کند.
دبیر کل ایالت بلوچستان پاکستان با بیان اینکه هم اینک دنیا بویژه منطقه در چهار چوب رشد اقتصادی حرکت می کند افزود: هیچ کشوری وجود ندارد که به طور کل وابستگی به دنیا نداشته باشد.
وی تصریح کرد: ایران و پاکستان بر اساس حسن همجواری روابط تاریخی دارند که باید به بهترین شکل ادامه یابد.
نذیر با بیان اینکه در مرزهای مشترک نیاز به افزایش مبادلات اقتصادی و امنیتی است، گفت: با همکاری و روابط بیشتر می توان با چالش های بزرگ مبارزه کرد.
دبیر کل ایالت بلوچستان پاکستان هدف اصلی برگزاری بیست و دومین اجلاس کمیسیون مشترک مرزی را مرور وضعیت گذشته و حال، یافتن اشکالات و کمک به یافتن راه حل های رفع مشکلات و چالش ها عنوان کرد.
وی بیان کرد: پس از مذاکرات باید هدف ما افزایش ارتباط و ارتقای سطح معیشت مردم باشد و تلاش برای تحقق آن به جد ادامه یابد.
نذیر تصریح کرد: پاکستان هزینه زیادی را برای مبارزه با تروریست پرداخته به طوری که در سالهای گذشته حدود 70 هزار نفر از هموطنان ما قربانی اعمال تروریستی شدند.
وی افزود: ارتش و مسئولان امنیتی پاکستان توانسته اند به اقدامات مفیدی در زمینه امنیت در کشور به ویژه منطقه بلوچستان دست یابند.
دبیر کل ایالت بلوچستان پاکستان ادامه داد: ماحصل این تلاش ها در زمینه مبارزه با تروریست ها، انهدام باندها و گروههای تروریستی بوده است.
وی با بیان اینکه هم اینک تمام آژانس های امنیتی کشورهای مختلف درگیر مساله تروریست هستند گفت: آژانس های پاکستان در زمینه مبارزه با تروریست به ظرفیت های خوبی دست یافته اند.
اختر نذیر بیان کرد: مراجع امنیتی و دست اندرکار ما به طور مستمر در تلاش برای برقراری امنیت هستند تا شاهد بهبود وضعیت ارتباطات و مراودات باشیم.
وی اظهار داشت: دولت فدرال پاکستان نیز به دنبال ارتقای زیر ساخت های مرزی برای تسهیل تردد مردم منطقه به سیستان و بلوچستان است.
دبیر کل ایالت بلوچستان پاکستان با اشاره به ظرفیت های کویته مرکز ایالت بلوچستان گفت: هم اینک در بخش راه آهن ماهانه حدود 6 تا هشت قطار در مسیر کویته به زاهدان تردد می کنند.
وی افزود: این منطقه ای است که 2 کشور می توانند برای بهبود اقتصاد و گردشگری تلاش کنند.
نذیر تصریح کرد: علاوه بر راه آهن و جاده برای تردد مسافران مسیر دریایی بین بنادر گوادر پاکستان و چابهار ایران نیز وجود دارد که می تواند برای تردد زوار استفاده شود.
وی با بیان اینکه اقدامات با هدف ایجاد اعتماد روابط بین 2 کشور باید در دستور کار قرار گیرد گفت: ارتقای سطح روابط تجاری و مبادلات بین ساکنان مرز در 2 طرف بسیار مهم است به طوری که باید سعی کنیم به سطحی از روابط دست یابیم که دهه 50 و 60 شاهد آن بودیم.
به گزارش ایرنا بیست و دومین اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از امروز به مدت 2 روز با حضور مسئولان امنیتی، وزارت امور خارجه، گمرکات، فرمانداران شهرستانهای مرزی 2 کشور در زاهدان آغاز بکار کرد.
سیستان و بلوچستان به واسطه قرار داشتن در موقعیت خاص جغرافیایی شرایط ویژه ای از نظر نقش آفرینی در مبادلات منطقه ای و فرامنطقه ای برای ایران و کشورهای منطقه نظیر پاکستان و افغانستان به وجود آورده است.
جمهوری اسلامی ایران از طریق استان سیستان و بلوچستان 921 کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان دارد که مجموع کل مرز مشترک ایران و پاکستان را تشکیل می دهد.
7316**3213**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اجلاس مشترك مرزي ايران و پاكستان سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، رئیس جمهور کشورمان در پایان سفر دو روزه خود به پاکستان در آخرین برنامه خود، در جمع فعالان اقتصادی، فرهنگی و دینی شهر کراچی که به میزبانی سروزیر و دولت محلی ایالت سند برگزار شده بود، حضور پیدا کرد.
در این مراسم دکتر رئیسی با بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با استکبار جهانی بر پایبندی ملت ایران بر آرمان‌های انقلاب تاکید کرد و گفت:
در این همایش همچنین شخصیت‌های پاکستانی ضمن پر اهمیت دانستن سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان، بر مودت و دوستی دو ملت و تقویت روابط همه جانبه بین دو‌کشور تاکید کردند.
هیات عالی رتبه کشورمان بعد از سفر دو روزه رسمی خود، پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد.....

 

اظهارات:
ابراهیم رئیسی - رئیس جمهور ایران
ناصر علیشاه - رئیس مجلس ایالت سند پاکستان
مفتی فاروقی از علمای اهل سنت پاکستان

دیگر خبرها

  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی بر عظمت جهان اسلام افزود