Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@15:31:00 GMT

اصحاب فرهنگ و هنر زمینه‌ساز تحول باشند

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۴۴۸۵

اصحاب فرهنگ و هنر زمینه‌ساز تحول باشند

مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی از اصحاب فرهنگ و هنر این استان خواست تا زمینه ساز تحول فرهنگی باشند.

به گزارش قدس آنلاین ، مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی‌ در نشستی با اصحاب فرهنگ و هنر در مشهد، ضمن تشریح مؤلفه‌های تحول فرهنگی، از اصحاب فرهنگ خواست نیازهای اصیل حوزه فرهنگ را بشناسند و زمینه‌ساز تحول فرهنگی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اذعان آمریکا به شکست در برابر ایران، تأکید کرد: باید از تقابل با آمریکا و مقاومت در برابر این جبهه دفاع کرد.

مدیرکل اطلاعات خراسان‌کضوی با اشاره به نیاز جامعه به گفتمان در حوزه‌های مختلف گفت: دغدغه‌های شما اصحاب فرهنگ و هنر همان دغدغه‌های کشور است.

این مقام امنیتی ضمن یادآوری نقش مهم دستگاه‌های امنیتی در تامین آرامش جامعه افزود: همانطور که هیچ اثر هنری اتفاقی خلق نمی شود، ایجاد و تداوم امنیت هم اتفاقی نیست.

مشاور وزیر اطلاعات توسعه و ترویج فرهنگ جامعه را نیازی مهم دانست و با اشاره به اینکه تحولات فرهنگی موثرترین و وسیع‌ترین تحول است، گفت: برای تاثیرگذاری فرهنگی باید صبور بود، تلاش و سرمایه‌گذاری کرد تا فرهنگ فاخر ارائه شود.

مدیرکل اطلاعات استان خراسان‌رضوی در جمع اصحاب فرهنگ و هنر مشهد با تاکید بر افزایش قدرت فرهنگ در جوامع نسبت به گذشته افزود: این فرهنگ قدرتمند به ابزاری در دست ابرقدرت‌ها تبدیل شده که برای تخریب فرهنگی جوامع دیگر 3 رکن خانواده، آموزش و قدوه‌ها یعنی پیشکسوتان و نمادها را هدف قرار داده است.

وی گفت: دشمن برای تخریب نهاد خانواده سعی در تخریب نقش مادر و تنزل جایگاه خانه‌داری دارد، برای تخریب آموزش، جایگاه معلمان را در جامعه کمرنگ می‌کند و برای تخریب قدوه‌ها، نقش الگو بودن را از آنان می‌گیرد.

مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی، خطاب به اصحاب فرهنگ و هنر تاکید کرد: برای تحول فرهنگی، شما باید نیازهای اصیل را از غیراصیل تفکیک کنید و با تمرکز بر نشاط نوآورانه، رعایت اعتدال در تولید فرهنگ به‌دور از تحجر و وابستگی، شجاعت در نظریه‌پردازی در کنار توجه به مبانی اخلاقی و آزادی تفکر، قلم و بیان، به‌دور از هرج و مرج یا دیکتاتوری، زمینه‌ساز تحول فرهنگی باشید.

وی نقد را ضرورت رشد فرهنگی دانست و گفت: حاکمیت از جامعه جدا نیست اما متن جامعه منتقد است و در این بین دشمن سعی می‌کند جامعه منتقد را به جامعه معترض تبدیل کند که برقراری گفتمان با کمک اصحاب فرهنگ و هنر می‌تواند دشمنان را در رسیدن به این هدف ناکام کند.

این مقام امنیتی در نقد مصرف‌گرایی و وادادگی فرهنگی گفت: در حالی که آمریکا 34 درصد ثروت دنیا و ظرفیت‌هایی چون بزرگترین ارتش جهان را در اختیار دارد، برژینسکی نظریه‌پرداز این کشور می‌گوید آمریکا در برابر ایران شکست خورده است. باید از این تقابل و این مقاومت دفاع کرد.

در ابتدای این دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان، به بیان دغدغه‌های خود پرداختند. در این سخنان شاه‌محمدی؛ رئیس انجمن سینمای جوان استان و آقایان قزی از اعضای انجمن هنرهای تجسمی، ملتجی عضو انجمن هنرهای نمایشی، نصیرزاده از حوزه نشر، طاهری رئیس انجمن موسیقی استان، بالاپژوه از شهر کتاب، کاویانی عضو کانون آگهی و تبلیغات، مدرسی از کانون فرهنگی شهرداری مشهد، درانی عضو انجمن هنرهای نمایشی و ملت خواه از فعالان فرهنگی دغدغه‌ها، ایده‌ها و انتظارات حوزه کاری خود را تشریح کردند.

همچنین در این جلسه علاوه بر مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی، محسن نصرپور مدیرکل صدا و سیمای استان، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، میثم مرادی مدیر حوزه هنری خراسان‌رضوی و هادی بختیاری معاون شهردار مشهد هم حضور داشتند.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اصحاب فرهنگ و هنر فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی در سطح مناطق البرز با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وی افزود: طبق توافق با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح پارک‌ها و محلات مختلف استان البرز در مناسبت‌های پیش رو اجرا خواهد شد.

به گفته نامداری، جامعه هدف ما در این راستا، بانوان، جوانان و کودکان هستند که جهاد تبیین، فرهنگ سازی، امیدآفرینی و توجه به جایگاه والای خانواده در سطح جامعه از مهم‌ترین سیاست‌های این اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت اهمیت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در کشور و ایجاد نشاط میان اقشار مختلف جامعه به ویژه توجه به مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

وی اولویت اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی البرز را در دهه‌های کرامت و ولایت در مناطق حسن آباد، شاهین ویلا، حصارک بالا، سهرابیه، کلاک و آق تپه مهرشهر عنوان کرد.

کد خبر 6086147

دیگر خبرها

  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • تنها راه نجات جامعه توسعه فرهنگ همگرایی است
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه