Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@15:43:38 GMT

کالای ایرانی یاریگر پروژه‌های صنعت گاز است

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۴۵۱۶

کالای ایرانی یاریگر پروژه‌های صنعت گاز است

ساعت24-معاون مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: پروژه‌های احداث خط انتقال گاز، نیازمند محصولات خارجی نیستند و اکنون کالای باکیفیت ایرانی، به یاری پروژه‌های مهم صنعت گاز کشور آمده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی درباره اجرای پروژه‌های مهم صنعت گاز و تاثیر استفاده از کالای ایرانی در پیشبرد طرح‌ها گفت: پروژه دره‌عباس - ماهشهر از پروژه‌های اولویت‌دار طرح‌های خطوط انتقال گاز شرکت مهندسی و توسعه گاز است که با هدف تقویت صنایع ماهشهر، پتروشیمی و نیروگاه منطقه تعریف شده و به همراه پروژه گازرسانی به بخش بیرم از توابع شهرستان لارستان در جنوب استان فارس تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خطوط لوله جویم- بنارویه در استان فارس و کوهدشت - خرم‌آباد در لرستان از پروژه‌هایی‌ هستند که پس از طی مراحل پیمان‌سپاری در سال آینده وارد فاز اجرا و بهره‌برداری می‌شوند.

معاون مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز تصریح کرد: اگرچه نوسانات نرخ ارز در مقاطعی بر روند پیشرفت پروژه‌ها تاثیر گذاشت، اما تولیدات باکیفیت سازندگان ایرانی به یاری پروژه‌ها آمد و مشکلات طرح‌ها برای تامین کالای مورد نیاز رفع شد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی، گفت: کمبود نقدینگی به یکی از مهم‌ترین مسائل این شرکت‌ها شده است، زیرا به طور تنگاتنگی، رشد شرکت‌ها تابع وصول مطالبات وجود دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمود محمودی عصر امروز در نشست وصول مطالبات شرکت برق استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت وصول مطالبات در تامین برق پایدار، اظهار داشت: وصول مطالبات نقش بسزایی در تامین برق پایدار و ارائه خدمات مطلوب به مشترکان دارد و بر اساس قانون برنامه هفتم و به دنبال اصلاح نظام مالی صنعت برق از این پس تمامی شرکت‌های توزیع نیروی برق، انرژی مورد نیاز خود را از بورس انرژی خریداری خواهند کرد و در قالب این ساز و کار هزینه خرید برق از نیروگاه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این مهم علاوه بر پیشرفت و توسعه صنعت برق از انباشت بدهی مالی شرکت‌های توزیع برق می‌کاهد، افزود: با توجه به اختیاراتی که برنامه هفتم توسعه و دیگر قوانین بالا دستی به وزارت نیرو داده است، باید نظام‌های مالی شرکت‌های فعال در صنعت برق به گونه‌ای اصلاح شود تا شرکت‌ها بر اساس سازوکار نظام بنگاه‌داری و اصول حاکمیت شرکتی مسیر توسعه خود را طی کنند و از روند‌های گذشته که موجب انباشت بدهی در این شرکت‌ها می‌شد، فاصله بگیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان این که مطابق با برنامه هفتم توسعه باید میزان معاملات خارج از بازار عمده فروشی صنعت برق به 60 درصد برسد، گفت: مطابق این اقدام شرکت‌های توزیع و مشترکان بالای یک مگاوات از این پس باید برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی و در یک فضای شفاف و کاملاً رقابتی خریداری کنند.

محمودی عنوان کرد: کمبود نقدینگی به یکی از مهم‌ترین مسائل این شرکت‌ها شده است زیرا به طور تنگاتنگی، رشد شرکت‌ها تابع وصول مطالبات وجود دارد در این راستا استقلال مالی شرکت‌های توزیع برق طی سال جدید کلید خورده است و ارائه خدمات مطلوب به مشترکین و ذی‌نفعان و گردش چرخ صنعت برق در گرو وصول مطالبات است.

وی خاطرنشان کرد: در پی اجرای این طرح شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور باید به معنای واقعی کلمه به صورت شرکتی اداره شوند و درآمد و هزینه‌های خود را در یک رقابت سالم و شفاف تامین و پرداخت کنند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • برداشت ۳۸ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان