Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نشست تخصصي «بررسي طرح ساماندهي پيام‌رسان‌هاي اجتماعي» با حضور محمد سلطاني‌فر معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، اکبر نصرالهي رييس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامي تهران مرکزي، مهرداد نوابخش استاد جامعه شناسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران، باقر انصاري استاد حقوق دانشگاه شهيد بهشتي و حميد ضيايي‌پرور مديرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌‌ها بعد از ظهر امروز يکشنبه (18 آذر) در دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، گفت: در رفتار با پيام‌رسان‌ها بايد نگاه ايجابي داشته باشيم اما متاسفانه رفتار ما تاکنون سلبي بوده است؛ نظير آنچه که در قانون برخورد با ماهواره ايجاد شد براي طرح ساماندهي پيام‌رسان‌هاي اجتماعي هم اين نگراني را حس مي‌کنيم که مي‌خواهيم قانوني تصويب کنيم که جرياني را شکل دهد و بعد لغو شود و موجبات تمسخر را فراهم آورد.
به گزارش شارا به نقل از روابط‌ عمومي معاونت امور مطبوعاتي وزارت ارشاد، نشست تخصصي «بررسي طرح ساماندهي پيام‌رسان‌هاي اجتماعي» با حضور محمد سلطاني‌فر معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، اکبر نصرالهي رييس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامي تهران مرکزي، مهرداد نوابخش استاد جامعه شناسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران، باقر انصاري استاد حقوق دانشگاه شهيد بهشتي و حميد ضيايي‌پرور مديرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌‌ها بعد از ظهر امروز يکشنبه (18 آذر) در دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها برگزار شد.
محمد سلطاني‌فر معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره ضرورت برگزاري اين نشست تخصصي گفت: احساس ما به‌عنوان نهاد دولت اين است که نبايد نسبت به اين مهم بي‌تفاوت باشيم چراکه سکوت ما ممکن است به اتفاقات خوبي در اين عرصه منجر نشود؛ هرچند که اکنون هم پرداختن به اين طرح دير شده و ما نسبت به رويدادهايي که در فضاي مجازي رخ مي‌دهد خيلي عقب هستيم.
سلطاني‌فر با تاکيد بر اينکه همه نسبت به صيانت از حقوق شهروندي و حفظ حريم خصوصي دغدغه داريم، گفت: سوال اين است که از چه زاويه‌اي مي‌خواهيم به آن نگاه کنيم؟
وي در همين رابطه افزود: در رفتار با پيام‌رسان‌ها بايد نگاه ايجابي داشته باشيم اما متاسفانه رفتار ما تاکنون سلبي بوده است؛ نظير آنچه که در قانون برخورد با ماهواره ايجاد شد براي طرح ساماندهي پيام‌رسان‌هاي اجتماعي هم اين نگراني را حس مي‌کنيم که مي‌خواهيم قانوني تصويب کنيم که جرياني را شکل دهد و بعد لغو شود و موجبات تمسخر را فراهم آورد.
سلطاني‌فر بر لزوم اتخاذ رويکردي فراجناحي در نقد و بررسي اين طرح تاکيد و ضمن اعلام آمادگي براي ارائه مشاوره کارشناسي پيش از تصويب طرح تصريح کرد: ما نسبت به آنچه که به آينده، جوانان و فضاي مجازي مربوط است بي‌تفاوت نخواهيم بود.
معاون مطبوعاتي موضوع ساماندهي پيام‌رسان‌هاي اجتماعي را در حوزه منافع ملي دانست و بر پرهيز از نگاه جناحي در اين خصوص تاکيد کرد.
بنابراين گزارش، در ابتداي اين نشست تخصصي، گفتگوي تلفني با غفاري مديرعامل پيام‌رسان «ايتا» برقرار شد که او خبر از تغيير طرح ساماندهي پيام‌رسان‌هاي اجتماعي و کاهش مواد آن از 33 به 21 ماده خبر داد.
غفاري تصريح کرد: طرح اوليه خيلي ابتدايي، ساده، پيش پا افتاده و بدون کارشناسي بود. تمام دستگاه‌ها دعوت شدند و روي بند بند آن نظر دادند البته تصميم‌گيري درخصوص چند بندي که روي آن اتفاق نظر نبود به کميسيون فرهنگي سپرده شد.
حميد ضيايي‌پرور مديرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌‌ها نيز در سخناني با اشاره به اينکه عليرغم سخنان مديرعامل پيام‌رسان ايتا هنوز طرح 33 ماده‌اي قبلي روي خروجي سايت مرکز پژوهش‌هاي مجلس قرار دارد گفت: ما مبناي نقد و بررسي را همان طرح منتشر شده قرار مي‌دهيم.
باقر انصاري استاد حقوق دانشگاه شهيد بهشتي در ادامه اين نشست گفت: در هر ابتکار قانوني چه طرح و چه لايحه با چند سوال اساسي مواجهيم و در پاسخي که به اين سوال‌ها مي‌دهيم مي‌فهميم که اين ابتکارها مشروع و قانوني و عملي است يا خير؟ فوايد آن بر هزينه‌ها برتري دارد يا برعکس؟
وي ادامه داد: در بحث‌هاي مربوط به قانون‌گذاري اصول و فنوني مطرح است و بايد ببينيم هدف از اين ابتکار قانوني چيست؟ هدف براي ما مشخص است. طرح ساماندهي پيام‌رسان‌هاي اجتماعي اين است که يک نوع يا قالب از ارتباطات را در کشورمان نظام‌مند يا ساماندهي کند.

انصاري در ادامه بيان داشت: در نظام‌مند کردن با چند اقدام مواجه هستيم، از يک‌سو حدود و آزادي‌هاي عمومي را محدود مي‌کند که نتيجه هر نوع ساماندهي است. از سوي ديگر رفتارهاي حمايتي از اشخاص داشته و منابع را در راستاي آن اهداف اختصاص مي‌دهد، اما اينجا اين سوال مطرح مي‌شود که آيا اين تخصيص‌ها درست بوده يا تبعيض‌آميز؟
اين استاد دانشگاه در بخش ديگري از سخنان خود گفت: طرح نظام‌مند کردن ارتباطات، گاهي اهدافي همچون حمايت از حقوق اشخاص جامعه، حفاظت از حريم خصوصي، جلوگيري از نقض مالکيت فکري و مانند آن را دنبال مي‌کند و گاهي به دنبال تامين مصالح و منافع عمومي مانند مساله اقتصادي است که مثلا درآمد اين نوع فعاليت‌ها عايد کشور شود و تا حد امکان مزاياي رقابتي براي افراد داخل کشور فراهم شود، اين اهداف تاحدودي مشروع هستند اما بايد ببينيم به چه صورتي اجرا مي‌شوند و آيا عملياتي هستند يا نه؟
مهرداد نوابخش استاد جامعه شناسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات در ادامه با اشاره به حوزه رسانه و کارکرد آن از دهه 70 تا امروز بيان داشت: ما در حوزه رسانه از دهه 70 تا امروز مباحث و تصميماتي داشتيم که مي‌توان روي آن‌ها برنامه‌ريزي کرد.
نوابخش افزود: بحث توسعه در جامعه ما همواره معيار بوده است. در مباحث گذشته چه در دوره سازندگي، اصلاحات و .‌‌.. همواره برنامه‌هاي توسعه در حوزه هاي فرهنگ اقتصاد و ... وجود داشته است که در کنار آن رسانه ها هم به موضوع رسانه هم پرداخته شده است.
اکبر نصراللهي رئيس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامي تهران مرکز نيز به‌عنوان ديگر سخنران اين نشست گفت: در مقدمه طرحي که 77 نفر پاي آن را امضا کرده‌اند حرف‌هاي خوبي زده شده است که از بندهاي آن مي‌توان به اعتمادسازي، حريم خصوصي، فرهنگ عمومي، امنيت ملي و... اشاره کرد. اين‌ها واژه‌هاي خوبي هستند به شرطي که حاکميت آن را تأمين کند. اما مطالبه مردم و رسانه‌ها در شرايط فعلي به اين سمت رفته که چرا به اين موضوع ديرتر از موعد مقرر پرداخته‌اند.
اين کارشناس رسانه با اشاره به اينکه آنقدر سرعت تکنولوژي و تحول‌ها زياد شده که بايد تغيير رويکردي در نگاهي که درباره قانون گذاري است صورت گيرد گفت: سوالي در اينجا مطرح مي‌شود که آيا مي‌توان اين قانون را به روش 30 سال قبل انجام داد.
وي با بيان 4 طرح بيان شده در اين زمينه گفت: دوستان بايد به مقدمه اشراف داشته باشند و پيش‌بيني کنند که درآينده ما با چه تکنولوژي مواجه هستيم و بايد قوانيني وضع شود که کلي باشد نه جزئي. نکته بعدي در مواجهه با تکنولوژي‌هاي ارتباطي ازجمله پيام رسان‌ها، بررسي راهبردها و رويکردها در اين بخش است. راهبردهاي جاري کاملا انفعالي و رويکردها سنتي است و درصورتيکه رويکردها بايد تعاملي و راهبردها فعال باشند.

اضافه نمودن به:
نظر شما:نام:پست الکترونيکي:نظر
کد امنيتي:
پربيننده ترين مطالب روابط عمومي آشنايي با روابط عمومي
شناخته شده ترين روزنامه نگار
تقويم روز ارتباطات/ سالگرد درگذشت غلامحسين صالحيار روزنامه نگار بزرگ ايران
آشنايي با روابط عمومي و تبليغات
اصول اعلاميه حقوق بشر به مناسبت سالروز تصويب نهايي آن در مجمع عمومي سازمان ملل
کمپاني رسانه اي تريبيون چون نتوانست با وسب سايت ها و آنلاين هاي اينترنت رقابت کند اعلام ورشکستگي کرد!
مشتري
آنچه بايد بدانيم؟/ عوامل موثر بر موفقيت کارمندان روابط عمومي
با حکم سرپرست فرهنگستان هنر، گروه چندرسانه‌اي تشکيل شد
رييس مرکز روابط عمومي وزارت جهاد کشاورزي، رييس سازمان نظام مهندسي کشاورزي شد



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: فراخوان دومين همايش بررسي نقش روابط عمومي در صنعت بانکداري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس دانشگاه صنعتی اراک در این نشست با بیان اینکه این همایش با ۶۰۰ دستاورد علمی، تخصصی و صنعتی در سطح کشور و بین الملل از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت در این دانشگاه برگزارخواهد شد، گفت: برنامه ریزی‌ها برای برگزاری همایش از مهر ماه سال گذشته انجام شده و ۶۱۰ مقاله از ۵۰ دانشگاه برتر کشور برای شرکت در این همایش ارسال شد که ۴۶۰ مقاله علمی انتخاب شد.
گودرزی با بیان اینکه برگزاری این همایش معرفی جلوه‌ای از علم و صنعت استان به کشور است، افزود: در همایش پنج کارگاه تخصصی و چهار سخنران با نشست‌های کاملا علمی و تخصصی و نمایشگاهی از دستاورد‌های به روز در سطح استان و ملی به نمایش خواهیم گذاشت.
او گفت: مشارکت علمی، جهش تولید و توسعه صنایع مردم نهاد شعار سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران است.
استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: با بر گزاری سی و دومین همایش بین‌المللی مکانیک در تراز نام صنعتی استان، رویداد شاخصی را در تاریخ نظام علمی استان رقم بزنیم.
مخلص الائمه افزود: بدنه مربوط با موضوع صنعت، دانشجویان صنعتی و دیگر دانشجویان در جریان این رویداد باشند و در برگزاری همایش از صنایع و انجمن‌هایی از جمله قطعه سازان، نفت و گاز، آب سنگین و ایزوگام دلیجان کمک بگیریم.
او همچنین گفت: برای حضور مردم در محل همایش تمهیدات لازم اندیشیده شود.
در پایان این نشست از شعار سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری