Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکرم عالی مسلک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان راه اندازی اورژانس اجتماعی بهزیستی سلماس در اسفند سال گذشته تاکنون به 75 نفر به صورت تلفنی، 201 نفر به صورت حضوری و 380 نفر نیز توسط خودرو سیار با تیم متخصص خدمات رسانی شده است.
وی افزود: زنان آسیب دیده همسرآزاری که دارای خانواده باشند به میزان نیاز در مرکز اورژانس اجتماعی سلماس نگهداری می شوند و پس از بهبودی کامل به آغوش خانواده بازمی گردند؛ افرادی هم که فاقد خانواده باشند از سوی این مرکز حمایت و نگهداری می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه حذف آسیب‌های اجتماعی امکان‌پذیر نیست، بیان کرد: ویژ‌گی این مرکز مداخله روانی و اجتماعی قبل از مداخله‌‌های انتظامی و قضایی است و اورژانس برای ارایه خدمات بهتر به افراد آسیب دیده ارتباط منسجم با خانواده‌های افراد آسیب دیده برقرار می‌کند.
وی افزود: در رابطه با موضوع کودک آزاری نیز 2 کودک پس از بررسی ها و ارائه خدمات اورژانس اجتماعی به مرکز نگهداری ارومیه و 2 کودک بد سرپرست دیگر نیز به مرکز نگهداری خوی معرفی شدند.
وی خودکشی، همسرآزاری، معلول آزاری و کودک آزاری را از جمله آسیب های رسیدگی شده توسط اورژانس اجتماعی سلماس عنوان و اضافه کرد: مرکز اورژانس اجتماعی سلماس به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به شهروندان است.
وی ادامه داد: این مرکز با 6 نیروی انسانی و یک دستگاه خودرو گشت در اداره بهزیستی سلماس در حاشیه شهر و مکان های با ضریب بالای حساسیت اجتماعی مستقر است.
رییس اداره بهزیستی سلماس اظهار داشت: این مرکز با هدف مداخله در بحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی راه اندازی شده و خودکشی، همسرآزاری و کودک آزاری از آسیب هایی است که شهروندان می توانند مصادیق آن را از طریق تلفن 123 گزارش دهند تا خاطیان، شناسایی و برای مشاوره و درمان به اورژانس اجتماعی انتقال داده شوند.
به گزارش ایرنا، اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله ای با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می رود که خدمات خود را از طریق خط تلفن 123، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی ارائه می دهد و در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله می کند.
7156/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف خانواده خدمات رسانی خودکشی زنان شبانه روزی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان

  حبیب غزنوی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان اظهار کرد: این پایگاه از فروردین ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد و کارکنان عملیاتی آن در همین مدت بیش از ۸۰ ماموریت موفق را به ثبت رسانده اند که امروز شاهد افتتاح رسمی اولین پایگاه اورژانس بانوان هستیم.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه نخستین پایگاه اورژانس بانوان در استان سیستان و بلوچستان و پنجمین پایگاه اورژانس بانوان کشور است افزود: این پایگاه همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۱۹ در خدمت بانوان است که با ۴ کارشناس فوریت‌های پزشکی و پرستار فعالیت خود را آغاز کرده است.
به گفته دکتر غزنوی؛ طبیعتاً در استان پهناور سیستان وبلوچستان وجود تنها یک پایگاه اورژانس ویژه بانوان پاسخگو نخواهد بود و در تلاش هستیم تا در آینده‌ای نزدیک بر تعداد این پایگاه در استان بیفزاییم.
حمایت استانداری از ایجاد اورژانس بانوان
دکتر رضا شریفی؛ معاون سیاسی و اجتماعی استاندار نیز در این مراسم گفت: با توجه به ضرورت و نیاز استان در راستای افزایش پایگاه‌های اورژانس بانوان، استانداری سیستان و بلوچستان با تمام توان نسبت به تامین آمبولانس و فضای فیزیکی به منطور ایجاد این پایگاه‌ها اعلام آمادگی کرده و پای کار خواهد بود. 
دکتر عبدالرزاق؛ رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: روزانه بیش از هزار تماس با این مرکز گرفته می‌شود که به طور میانگین ۳۰ درصد تماس‌ها منجر به اعزام آمبولانس و عملیات امدادی می‌شود.
وی ادامه داد: متاسفانه حدود ۳۰ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ زاهدان را مزاحمت تلفنی شامل می‌شود که ضمن اتلاف وقت و هزینه، موجب می‌شود تا همکاران ما در خدمت رسانی به بیماران واقعی با مشکلات جدی مواجه شوند.
وی افزود: همه همکاران ما در اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تمام توان خود برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و جلب رضایت مردم در تمامی نقاط به کار گرفته و خالصانه تلاش می‌کنند که امیدواریم در این مسیر سربلند بوده و مورد عنایت خداوند قرار بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی