Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال 97 سهم استانی ما از بودجه معادل سهم سال‌های گذشته بوده و تاکنون حدود 49 درصد آن تخصیص یافته است. 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، داود بهبودی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اگر بخواهیم در خصوص بودجه عمرانی صحبت‎ کنیم باید آیتم‎های مختلفی مانند بودجه استانی، بودجه پروژه‌های ملی استانی شده، پروژه‌های ملی، اعتبارات ردیف‎های متفرقه در خصوص حوادث و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را مد نظر داشته باشیم. 
 وی افزود: در سال 96 رقم بودجه‌ای که از طریق استان مدیریت شده (بودجه پروژه‏‌های استانی و ملی استانی شده)، یک هزار و 150 میلیارد تومان بوده، اما عدد پروژه‌های ملی فراتر از این رقم‎ها است؛ به طوری که برای هریک از پروژه‎های سد خداآفرین، راه‎آهن میانه- تبریز و متروی تبریز  700 میلیارد تومان در سال گذشته اختصاص یافت. 
 بهبودی با بیان این‌که از اعتبار یک هزار و 150 میلیارد تومانی سال گذشته 50 درصد تحقق یافت، افزود: در سال 97 نیز سهم استانی معادل سهم سال‌های گذشته بوده، البته بودجه استانی و ملی‌های استانی شده و ردیف‌های متفرقه اعتبارات متوازن تخصیص‌های متفاوتی داشته‌اند و میانگین تخصیص 49 درصد است. 
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: بودجه جاری استان امسال 420 میلیارد تومان بوده که مربوط به 24 اداره کل است و این علاوه بر بودجه جاری تعدادی از ادارات مانند آموزش و پرورش، ثبت اسناد، دانشگاه‌ها، نیروهای مسلح و ... که از بودجه متمرکز برخوردارند، می‌باشد. 
وی با بیان این‌که رتبه‌ استان‎ها در تخصیص اعتبارات تحت تاثیر یک سری از واقعیت‌ها مثل وسعت، جمعیت و تعداد شهرستان‌های استان است، ادامه داد: در چند سال گذشته رتبه آذربایجان‎شرقی در بین استان‌ها از لحاظ عمرانی و جاری بین 6 تا 8 متغیر بوده و در سال 97 رتبه ما در بودجه جاری 9 و در عمرانی 8 است. 
 بهبودی بیان کرد: 86 درصد بودجه کشور هزینه‌ای و سرویس‎دهی جاری و 24 درصد بودجه عمرانی است، در این بین کل سهم استان‌ها از بودجه هزینه‌ای 4.2 درصد کشور است. 
 وی با بیان این‌که در سال‏‌های 90 تا 96 بطور میانگین بودجه هزینه‌ای استان در سال 15.2 درصد رشد داشته در حالی که این میانگین رشد در مورد استان تهران 12.4 درصد بوده است، افزود: در بودجه عمرانی استانی سهم‎ها 4.25 درصد و متوسط رشد کشور 12.2 درصد است که استان ما در این شاخص 12.3 درصد رشد داشته است. 
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های تعادل و توازنی که دولت و مجلس دنبال می‌کنند جهت‌گیری اعتبارات به سمت استان‌های محروم تمایل یافته و در دو سه دهه گذشته سهم استان‎های محروم افزایش نشان می‎دهد. 
 وی با بیان این‌که سهم استان از تولید ناخالص ملی حدود 4 درصد و سهم جمعیتی ما 5 درصد است، گفت: در واقع در چند دهه گذشته سهم اقتصادی استان نسبت به سرانه جمعیت کاهش یافته، یعنی سرانه تولید پایین است که بخشی از این موضوع به ترکیب مشاغل باز می‎گردد. 
 بهبودی یادآور شد: نرخ بیکاری ما 11 درصد و میانگین نرخ بیکاری کشور 13 درصد است، همواره نرخ بیکاری ما پایین بوده؛ چرا که جمعیت ما تحمل بیکاری نداشته و اگر در استان کار پیدا نشود به سایر استان‌ها مهاجرت می‎کنند.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آذربایجان شرقی آموزش و پرورش بیکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی مد منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر

به گزارش خبرگزاری مهر، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی فروردین ماه امسال معادل ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۲۶۴ تن بود که در این بین جو رشد ۱۲۶ درصدی، ذرت رشد ۵۹ درصدی، سویا رشد ۱۴۹ درصدی، شکر رشد ۱۰۰ درصدی و روغن رشد ۳۰۴ درصدی داشت.

رشد ۱۲۶ درصدی تخلیه جو در فروردین‌ماه

میزان تخلیه جو طی فروردین‌ماه سال جاری معادل ۱۴۷ هزار و ۷۵۸ تن بود که حاکی از رشد ۱۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه ذرت طی یک ماهه نخست ۱۴۰۳ معادل یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۳۳۸ تن بود که نشان‌دهنده رشد ۵۹ درصدی است.

تخلیه سه هزار و ۵۲۳ تن برنج

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۳۰ روزه نخست سال جاری معادل ۵۷۷ هزار و ۹۵۸ تن بود که رشد ۱۴۹ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور معادل سه‌هزار و ۵۲۳ تن بود.

رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر

این در حالی است که میزان تخلیه شکر طی یک ماهه نخست سال جاری معادل ۴۰ هزار و ۹۴۴ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن در این ماه معادل ۱۲۲ هزار و ۷۴۳ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۳۰۴ درصدی هستیم.

به گزارش مهر، تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالاهای اساسی طی یک ماهه نخست سال جاری شامل ۸۲ هزار و ۷۰۱ دستگاه کامیون و سه‌هزار و ۴۴۶ واگن بود که از این تعداد هفت‌هزار و ۴۴۳ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

کد خبر 6087944 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • سهم ۶۴ درصدی طرحهای عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی