Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز صابر، رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل امروز، ۱۹ آذرماه در کمیته قرآنی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد: برنامه ریزی برای فراهم آوردن گفتمان قرآنی و تببین نقش قرآن در تربیت اخلاقی، اجتماعی از طریق رسانه‌ها و تثبیت آن در ایام مختلف و توجه به برگزاری نشست‌های تخصصی قرآن محور با تبیین آموزه‌های قرآنی و ترویج آن در سطح جامعه مفید واقع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: ایجاد زمینه نقش‌آفرینی خودجوش خدمتگزاران قرآنی کشور به ویژه خیران در برگزاری مراسم‌های قرآن‌محور و حمایت از نوآوری‌ها و دستاورد‌های قرآنی مورد تاکید است.
رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: برنامه ریزی برای فراهم آوردن گفتمان قرآنی و تببین نقش قرآن در تربیت اخلاقی، اجتماعی از طریق رسانه‌ها و تثبیت آن در ایام مختلف و توجه به برگزاری نشست‌های تخصصی قرآن محور با تبیین آموزه‌های قرآنی و ترویج آن در سطح جامعه مفید واقع خواهد شد.
صابر ادامه داد: به منظور کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقی و فرهنگی قرآن‌محور خود را تبیین کرده و به دبیرخانه ستاد گرامیداشت دهه فجر ارسال نمایند.
وی افزود: با تشکیل کمیته تخصصی برگزاری برنامه‌های قرآنی در ستاد گرامیداشت دهه فجر به جزئیات بیشتری از مسائل پرداخت شده و در این خصوص به نتیجه‌گیری مناسبی دست خواهیم یافت.
رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: تبیین دستاورد‌های معنوی انقلاب اسلامی و تحولات انجام شده پس از انقلاب در زمینه گسترش علوم عارف قرآنی یک ضرورت است.
صابر افزود: تلاش در جهت آشنایی هر چه بیشتر عموم جامعه با مفاهیم قرآنی و بهره‌گیری از فرصت به دست آمده به منظور مشارکت مطلوب دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی در دستیابی به اهداف مدنظر نقش‌آفرین خواهد بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی اردبیل دارالقرآن کریم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند

عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور در ماه مبارک رمضان به همت فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تجلیل شدند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم قدردانی از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور با حضور حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس؛ حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از نمایندگان فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق برگزار شد.

ضرورت تلاش مستمر برای ترویج آموزه‌های قرآنی در کشور

در این نشست حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس، طی سخنانی ضمن قدردانی از عوامل و دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی ساخته شده در رسانه ملی، گفت: انس با قرآن به همت سازمان‌ها و نهادهای مختلف در کشور ترویج پیدا کرده و لازم است این روند ادامه‌دار باشد.

پژمانفر تصریح کرد: فراکسیون قرآن و عترت وظیفه خود می‌داند که از تمام کسانی که به هر روش در قرآنی شدن جامعه تلاش داشتند تقدیر و قدردانی داشته باشد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس با اعتقاد به اینکه تمسک به قرآن تنها راه رهایی از بن‌بست‌های بشریت است، اظهار داشت: برای رهایی از بن‌بست‌ها باید به قرآن و اهل بیت علیهم السلام تمسک بجوییم. در عین حال اگر موضوع جهانی شدن در دنیا مطرح می‌شود، این جهانی شدن تنها از طریق قرآن امکان‌پذیر خواهد بود.

این نماینده مجلس بر لزوم تلاش برای رساندن مفاهیم قرآنی طبق فرموده امام رضا (ع) تأکید کرد و گفت: اگر معارف قرآنی را به مردم برسانید بی‌شک اکثریت از آنها تبعیت خواهند کرد. امروز در تمام دنیا به نوعی فاصله قرآنی در امور مشاهده می‌کنیم، زیرا ما نتوانستم حقیقت معارف قرآنی را به دنیا برسانیم.

 

اذعان دانشمندان غربی به نقش کلیدی قرآن در هدایت‌های علمی

 

او ادامه داد: تجربیات مختلف نشان داده اگر با مخاطبان خود به اشکال مختلف ارتباط قرآنی را برقرار کنیم، می‌تواند تأثیر جامعی داشته باشد، مانند برنامه‌های متنوع قرآنی که در رسانه ملی شاهد آنها بودیم.

پژمانفر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انس و دوستی با قرآن، اظهار داشت: انس و دوستی با قرآن اثرات مثبتی در زندگی مردم خواهد داشت. در مجلس شورای اسلامی نیز به امور مختلف در حوزه اجرا و تصویب قوانین پرداخته شد و با وجود این موضوعات تلاش شد تا رسیدگی به موضوعات قرآنی در اهم مباحث نمایندگان قرار بگیرد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس خاطرنشان کرد: این فراکسیون در طول سه سال فعالیت خود تلاش کرد برای توسعه فعالیت قرآنی از ظرفیت مجلس حداکثر استفاده را داشته باشد. در عین حال نمایندگان در کنار پیش‌بینی اعتبارات و قانون‌نویسی سعی کردند از کسانی که در فعالیت‌های قرآنی دستی توانا دارند حمایت و قدردانی کنند.

پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است

سخنران دیگر این نشست پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، بود که ضمن قدردانی از حمایت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این زمینه اعضای فراکسیون قرآن و عترت و فراکسیون فرهنگی حمایت مثال‌زدنی از تولید محتوای فاخر در رسانه ملی، برنامه هفتم و در لایحه بودجه سال جاری داشتند.

رئیس سازمان صدا و سیما به موفقیت‌های رسانه ملی در تولید محتوا اشاره کرد و توضیح داد: این موفقیت‌ها در حوزه تولید محتوا با حمایت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان صورت گرفته است.

جبلی از همکاری سازمان تبلیغات اسلامی یاد کرد و گفت: حجت‌الاسلام قمی نیز در سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان همراه و مبدع بسیاری از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها به رسانه ملی کمک کردند.

او تصریح کرد: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است. چراکه تجربه سال‌های گذشته نشان داده هرچه رنگ و بوی هویتی برنامه رسانه ملی را افزایش دهیم با استقبال مخاطبان مواجه می‌شویم. وظیفه ذاتی، دینی و اخلاقی ما این است تا با همه توفیقاتی که در مسیر پرافتخار انقلاب اسلامی نصیب ملت بزرگ ایران شده، قدردان این نعمت‌ها باشیم.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که صدا و سیما با برنامه‌های جذاب قرآنی و معارف اسلامی شناخته می‌شود که برکت در رسانه ملی در همین رویکرد و اخلاص فعالیت عزیزان ما طی برنامه‌سازی‌های مختلف در صدا و سیمای استان‌ها و همه بخش‌ها به مصداق «فستبقوا الخیرات» است.

او به رقابت مدیران و تولیدکنندگان در تهیه برنامه‌های خلاقانه اشاره کرد و گفت: تهیه‌کنندگان در سازمان با مدیران مختلف در شبکه‌ها برای ساختن برنامه‌هایی با خلاقیت، مهارت و جذابیت بیشتر با یکدیگر رقابت دارند. امیدوارم خداوند به همه ما توفیق بدهد تا در شأن و تراز ملت بزرگ ایران، انقلاب بزرگ اسلامی و میراث ارزشمند قرآن و عترت که ملت ما میراث‌دار آن است در خدمت مردم باشیم.

در ادامه این جلسه، دست‌اندرکاران محافل قرآنی اعم از شورای توسعه قرآنی، آموزش و پرورش، بسیج، شهرداری، کانون‌های فرهنگی و مذهبی و رادیو و تلویزیون درباره نکات و مسائل مربوط بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه از 78 نفر از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور در ماه مبارک رمضان از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و شهرداری قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • ۳ اولویت اجرایی جایزه جوانی جمعیت/ ضرورت معرفی الگوهای فرزندآوری در جامعه
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم