Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:35:43 GMT

یک جشنواره‌ موسیقی برای هر سطح و رده سنی

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۹۴۸۰۲

یک جشنواره‌ موسیقی برای هر سطح و رده سنی

قرار است جشنواره موسیقی «امیرجاهد» میزبان هر سطح و رده سنی از هنرجویان موسیقی باشد.

به گزارش ایسنا، نشست خبری دومین «جشنواره موسیقی امیر جاهد» ۱۹ آذرماه در محل خانه موزه دکتر معین و امیرجاهد برگزار شد.

مهدی سبحانی ـ مدیر مجموعه خانه موزه دکتر معین و امیر جاهد ـ  در ابتدای این نشست گفت: این مجموعه که متعلق  به شهرداری است سال ۸۴ افتتاح شد و حدود سه سال است با حمایت خانه موسیقی و اداره کل فرهنگی شهرداری به مرکز موسیقی و ادبیات شرق تهران تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ما از ابتدا با برگزاری یکی، دو کلاس فعالیت آموزشی را شروع کردیم اما الان کلاس‌های آموزشی سازهای ایرانی و جهانی در این مجموعه برگزار می‌شود. همچنین سال گذشته تولد پیشکسوتان موسیقی به شکل فصلی در این مجموعه گرفته شد.

سبحانی درباره جشنواره موسیقی امیرجاهد اظهار کرد: ما اولین جشنواره را سال گذشته همین جا برگزار کردیم با توجه به اینکه اداره کل فرهنگی و معاونت اجتماعی رویکرد حمایت از موسیقی پیدا کرده است امسال جشنواره را به شکل موسیقی کشوری و هنرجویی برگزار می‌کنیم.

در ادامه حمیدرضا نوربخش ـ رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره ـ نیز گفت: ما بر حسب وظیفه ذاتی خود در خانه موسیقی باید در کنار تمام فعالیت‌های موسیقی باشیم. یکی از کارهای بسیار خوبی که رخ داده، این جشنواره بوده که الان دومین مرحله آن است. ما وظیفه خود دانستیم با تمام وجود در کنار این کار باشیم. در مراحل مختلف داوری سعی می‌کنیم اساتید صاحب صلاحیت را به عنوان داور در کنار این جشنواره قرار بدهیم.

سپس ابوالفضل رفیع ـ مدیر اداره کل فرهنگی شهرداری و رئیس جشنواره ـ بیان کرد: حوزه فعالیت شهرداری در بحث فرهنگی، حوزه فرهنگ عمومی است . ما کمک می‌کنیم فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه به شکل مناسبی جریان پیدا کند. ما باید با انجمن‌های صنفی ارتباط و تعامل داشته باشیم و این کمک می‌کند فعالیت‌ها با رعایت استاندارد انجام شوند. ما هر فعالیتی را بخواهیم در حوزه موسیقی دنبال کنیم با مرجع صنفی خانه موسیقی دنبال خواهیم کرد.

او افزود: ما امسال رخداد مهم چهل‌سالگی انقلاب را داریم و تلاش می‌کنیم در تمام رخدادهای فرهنگی بزرگداشت چهل‌سالگی انقلاب را هم داشته باشیم. در این جشنواره نیز جایزه ویژه‌ای برای بخش موسیقی انقلاب پیش‌بینی می‌شود.

حمیدرضا عاطفی ـ دبیر هنری جشنواره ـ نیز در سخنان کوتاهی اظهار کرد: خیلی از ما سوال می‌شود که چرا همکاری شما با خانه موزه بیشتر از دیگران است؛ این موضوع به جدیت دوستان این مجموعه برمی‌گردد.

مهدی مساح بیدگلی ـ دبیر اجرایی جشنواره موسیقی امیرجاهد ـ نیز گفت: سال گذشته اولین جشنواره در این مجموعه به شکل داخلی برگزار شد، اما امسال با همکاری اداره کل فرهنگی شهرداری و خانه موسیقی جشنواره را به شکل سراسری برگزار می‌کنیم. امسال جشنواره شامل تک‌نوازی، دونوازی و گروه‌نوازی است و افراد در هر سطح و سنی می‌توانند در آن شرکت کنند؛ این از ویژگی‌های بارز جشنواره است.

او ادامه داد: شرکت‌کنندگان در بخش دونوازی می‌توانند ساز کوبه‌ای را به عنوان ساز سوم در کنار خود داشته باشند، همچنین در بخش گروه‌نوازی یکی از آثار اجرایی شرکت‌کنندکان باید از آثار استاد امیرجاهد باشد.

دبیر اجرایی این جشنواره بیان کرد: ما فراخوان جشنواره را ابتدای آذر منتشر کردیم، علاقه‌مندان تا ۱۵ دی‌ماه فرصت شرکت در این رویداد را دارند. امکان تمدید فراخوان تا پایان دی نیز هست. ما در مرحله دوم که به بازبینی آثار اختصاص دارد تصمیم گرفتیم که سرای محلات شهرداری تهران را در اختیار گروه‌ها قرار دهیم تا آنها بتوانند تمرین داشته باشند. سپس آزمونی از شرکت‌کنندگان گرفته می‌شود و در نهایت برگزیدگان نهایی برای حضور در جشنواره معرفی می شوند.

او توضیح داد در مرحله پایانی این جشنواره چهار روز اجرا در سالن ایوان شمس برگزار می‌شود و روز پنجم اختتامیه در همین سالن خواهد بود.

رفیع نیز درباره بودجه این جشنواره اظهار کرد: پیش‌بینی‌های بودجه جشنواره انجام شده است.

او همچنین گفت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی در شهرداری، ما یک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را که اداره فرهنگسراها را دنبال می‌کند داریم و یک ساختار هم معاونت امور اجتماعی و فرهنگی است. هرکدام از این دو ساختار بودجه و ساختار خودشان را دارند اما نیاز شهر تهران به فعالیت‌های فرهنگی به گونه‌ای است که هنوز هم کمبود وجود دارد.

در بخش دیگری از این نشست نوربخش درباره احتمال برگزاری جشن خانه موسیقی اظهار کرد: جشن خانه موسیقی برگزار می‌شود. ما در این زمینه مشکل مالی داشتیم و قرار است کمک‌هایی جلب کنیم. قاعدتا نباید برگزاری این جشن از دی‌ماه بگذرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، حجت الاسلام و المسلمین رضا عزت زمانی در اولین اجلاسیه خانه‌های دین و زندگی سیستان و بلوچستان، گفت: خانه‌های دین و زندگی رویشی از زنان با وقار و مادران فهیمی است که با تمام قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و خلاقیت ویژه با نگاه محبت آمیز، با ایجاد یک اتحاد و انسجام و ارتباط دادن دل‌ها اقدام به جذب افراد کرده و در خانه خود تا زمانی که زنده اند در سینه‌های افراد نفوذ کرده و اقدام به فعالیت می‌کنند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور تاکید کرد: زن مسلمان به برکت امام راحل (ره) و شهدا و انقلاب اسلامی، هویت خود را فهمید و شناخت؛ امام راحل در زمان فعالیت‌های انقلابی خود در جمع خانه‌های ساده و بانوان خانه دار حاضر می‌شد و آنان را رهبران نهضت، خطاب می‌کرد، این موضوع یک حقیقت در وجود زن‌ها هست چرا که زن قدرت عاطفه و محبت و عطوفت و عفت را داشته و با آنها، جامعه را رهبری می‌کند.
حجت الاسلام عزت زمانی بیان کرد: در کشور طرح های بزرگ و کوچک با میلیارد‌ها تومان اعتبار در حال اجراست، اما برای رسیدن به درک و فهم خانه‌های دین و زندگی باید قدرت هدایت جامعه را دید، هویت پیوند اجتماعی که در این محل‌ها شکل می‌گیرد و شیطان از آن گریزان است، شما فعالان این مجموعه‌های مردمی باید قدر این اقدامات و فعالیت‌ها را دانسته و بدانید شبکه‌هایی شکل گرفته و مجاهدت‌های شما الگوی کار‌های فرهنگی می‌شود که قابلیت اتصال و پیوند را ساده و بی آلایش و همه فهم دارا است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان هم، گفت: مجموعه مدیریتی این خطه پهناور، آماده حمایت و گسترش از خانه‌های دین و وزندگی است.
شریفی تاکیدکرد: مصداق بارز دغدغه رهبر معظم انقلاب با توجه به نام گذاری امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، همین خانه‌های دین و زندگی است، براین اساس باید برای گسترش و افزایش این مجموعه‌ها تلاش کرد.
وی  از تلاش برای رسیدن آمار خانه‌های دین و زندگی استان به هزار واحد خبر داد وگفت: خانه‌های دین و زندگی مجموعه‌هایی اثرگذار بوده و در کنار سایر کنش گران اجتماعی و تشکل‌های مردمی و سمن ها، می‌توانند تاثیرگذار باشند، دشمن به دنبال کم رنگ کردن نقش مردم و القای وجود اختلاف فی ما بین دستگاه‌های اجرایی با کف جامعه و فاصله انداختن بین این دو است و برخی از داخل نیز به این موضوع دامن می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جهانشاهی هم در این مراسم گفت: از پنج سال گذشته تاکنون اجرای طرح خانه‌های دین و زندگی در سیستان و بلوچستان به عنوان یک پایگاه فرهنگی در استان در حال پیگیری و اجراست و در حال حاضر با همه حمایت‌های شده حدود ۳۰۰ خانه دین و زندگی در استان راه اندازی و مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم ، آمار این مجموعه در استان را به هزار واحد افزایش دهیم، این مجموعه‌ها کاملا مردمی و با توان خود مردم فعالیت می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه محدوده فعالیت خانه‌های دین و زندگی به یک کوچه و خیابان محدود است، افزود: مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اشتغالزایی و فعالیت‌های مذهبی از جمله فعالیت‌های این مجموعه هست.

دیگر خبرها

  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است